صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴  ، 
شناسه خبر : ۲۳۹۷۳۴

معاون وزیرخارجه روسیه اعلام کرد روسیه در نظر دارد در نشست روز چهارشنبه بغداد پیشنهاد رفع تحریمها از ایران در برابر غنی سازی تا سقف 20 درصد را مطرح کند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سرگئی ریابکف" در تشریح طرح گام به گام مسکو افزود: می خواهیم گام نخست را ایران با انجام غنی سازی تا سقف 20 درصد، بردارد. این مسئله البته جوانب مختلفی دارد که باید در بغداد مورد بررسی قرار گیرد و درصورتی که گامی در این راستا برداشته شود، گروه 1+5 باید به ایران نشان دهند که شرایط بهبود یافته است.معاون لاوروف تاکید کرد: طرف روسی امیدوار است که تلاشهای مشترک گروه 1+5 به جلوگیری از بحرانی شدن شرایط منجر شود.وی با ابراز نگرانی از تمایل برخی کشورهای غربی درباره گزینه نظامی علیه ایران، اظهار داشت: روسیه نگران است چون احتمال حل این مشکل با ابزار نظامی همچنان پابرجاست. ما همچنان از برخی پایتختها پیامهایی دریافت می کنیم که وجود این گزینه را مورد قبول تر از هر زمانی نشان می دهد.ریابکف افزود: ما نمی خواهیم خود را در شرایطی قرار دهیم که به جای توجه به مذاکرات با طرف ایرانی، این مشکلات را مورد اهتمام قرار دهیم.خاطرنشان می شود مذاکرات 1+5 و ایران در بغداد در حالی روز سوم خرداد ماه برگزار می شود که دور قبلی مذاکرات در استانبول در فضایی سازنده و مثبت برگزار شده بود

نام:
ایمیل:
نظر: