! »- MACABRE- می نویسد «آقای نتانیاهو با تهدید ایران به حمله نظامی، همه ما را به رقص مرگ دعوت می کند» و روزنامه اسپانیایی کوریره دالاسرا با اشاره به نظر این روزنامه نگار اسرائیلی می نویسد «نخست وزیر اسرائیل در حالی شهروندان». این روزها و مخصوصا در هفته پایانی ماه مبارک رمضان که تظاهرات جهانی و پرشکوهتر از همیشه روز قدس، نماد دیگری از نفرت ملت های مسلمان و انزجار آنان نسبت به صهیونیست های کودک کش را به نمایش گذارده است، مقامات رژیم صهیونیستی بازی نه چندان تازه دیگری را به صحنه آورده اند. این بازی را یک وبلاگر آمریکایی به نام «سیلورستاین» کلید زد. او در وبلاگ خود مدعی شد سند و یادداشتی از یک سیاستمدار اسرائیلی به دست آورده است که از حمله قریب الوقوع اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حکایت می کند! ادعای سیلورستاین بلافاصله از سوی رسانه های اسرائیلی و آمریکایی بازتاب یافت که با توجه به گمنام بودن این وبلاگر آمریکایی غیرطبیعی به نظر می رسید و از هماهنگی قبلی حکایت داشت-به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی و کارشناسان نظامی سندی که آقای سیلورستاین در وبلاگ خود منتشر کرده است می تواند بخشی از یک عملیات روانی اسرائیل باشد تا از یکسو نشانه اقتدار اسرائیل تلقی شود! و از دیگرسو کشورهای مذاکره کننده را برای پیشگیری از جنگ، به افزایش تحریم ها علیه ایران ترغیب کند»! وزیر دفاع آمریکا به صحنه آمده و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز«اظهارات ماتان ویلنای می نویسد؛ «اگر اسرائیل در پی ترساندن ایران بوده است بایستی پاسخ خود را از رهبر ایران گرفته باشد که در آستانه سالروز تظاهرات ضد اسرائیلی- روز قدس- گفت؛ زائده دروغین و جعلی اسرائیل باید از جغرافیای جهان محو شود.زنده»! به حساب می آورند. در همین زمینه به نکات زیر توجه کنید؛«سرپناه» به یکدیگر پیوند خورده اند و چنانچه سردمداران رژیم صهیونیستی قادر به تامین این دو نیاز نباشند- که این روزها در تامین آن با مشکلات جدی روبرو هستند- جامعه جعلی اسرائیل به سمت فروپاشی میل می کند- I.N.S.S ، (. هاآرتص» نیز بازنشر یافته است، طی سال های اخیر و مخصوصا بعد از جنگ 33 روزه که توان ارتش اسرائیل در تامین امنیت یهودیان مهاجر با تردید جدی روبرو شده است، میزان جذب یهودیان جدید به صفر نزدیک شده و فلش مهاجرت به فلسطین اشغالی جهت معکوس پیدا کرده است. برپایه این گزارش، خروج دوتابعیتی ها از اسرائیل شتاب چشمگیری یافته است. توضیح آن که نزدیک به 5/1 میلیون نفر از یهودیان مهاجر را دوملیتی ها یا دوتابعیتی ها تشکیل می دهند. این عده بیشترین ایام سال را در آمریکا و کشورهای اروپایی که موطن اصلی آنهاست سپری می کنند و تنها یک تا دو ماه از سال را در فلسطین اشغالی ساکن هستند. به ترکیه، عربستان و قطر تحمیل کرده اند 1- 2- خراسان:چرا ایران از انتخابات آزاد در سوریه حمایت می کند؟چرا ایران از انتخابات آزاد در سوریه حمایت می کند؟»عنوان یادداشت روز روزنامه خراسان به قلم سیدحمید حسینی است که در آن می‌خوانید؛تأکید ایران بر برگزاری انتخابات آزاد و بی طرف در سوریه به عنوان راه حل نهایی مسائل این کشور به چه معناست؟. چند هفته پس از سخنان علی لاریجانی، علی اکبر صالحی وزیر خارجه نیز در مقاله ای که در بخش نظرات». بند سوم برگزاری انتخابات آزاد و بی طرف و پس از آن نیز با برگزاری انتخابات، مردم سوریه مشخص می کنند چه خواسته و مطالباتی دارند.» آیا در شرایط فعلی که اوضاع در سوریه از حد اعتراض به جنگ تبدیل و پول عربستان، قطر، امارات، سلاح ترکیه و لیبی، پوشش رسانه ای غرب و فشار از طریق سازمان ملل پررنگ شده و سوریه به صحنه تسویه حساب قدرت های بین المللی و منطقه ای تبدیل شده است می توان امیدی به تحقق راهکار ایران داشت؟ پاسخ به این سوال حداقل در شرایط فعلی چندان امیدوار کننده نیست اما به طور کامل نیز نمی توان گفت این طرح عملی نمی باشد. در دنیای امروز یکی از بهترین راه های مشروعیت زدایی از رژیم های سیاسی ایجاد رودررویی با مردم است. مردم» را به عنوان نقطه مشروعیت زایی هدف گرفته است. طرح ایران حداقل از منظر دیپلماسی عمومی این پیام را در خود دارد که تهران به دنبال حمایت از فرد خاصی در سوریه نیست و آن چه مبنای حمایت ایران می باشد کسب نظر مردم در انتخاباتی آزاد و بی طرف است و از طرف دیگر معارضان نیز در برابر این پرسش قرار می گیرند که اگر مدعی پشتیبانی مردم از خود هستند نباید از برگزاری یک انتخابات آزاد هراسی داشته باشند. گسترش بحران فعلی در سوریه و تبدیل شدن آن به یک جنگ تمام عیار می تواند ابعاد فاجعه باری در منطقه پیدا کند که در این صورت جغرافیای جنگ و پایان آن در اختیار طرفین نمی باشد و ابعاد آن از جنگ های طایفه ای شیعه و سنی و قومیت ها فراتر رفته و تا ایجاد دولت های کوچک نیازمند به غرب و چینش جدید در خاورمیانه ادامه یابد . کسانی که فکر می‌کنند جنگ فقط آنست که با اعلام قبلی، لشکرکشی رسمی و نواختن شیپور جنگ شروع شده باشد، دچار اشتباهی هستند که از عدم شناخت دقیق آنها از ساختار فکری سردمداران قدرت‌های استعماری به ویژه آمریکا و انگلیس ناشی می‌شود. انگلیس‌ها که به حیله‌گری و شیطنت معروفند و دولتمردان آمریکائی نیز فرزندان انگلیس‌ها هستند هر چند اکنون از پدران خود پیشی گرفته‌اند و به تعبیر امام خمینی، که تعبیری کاملاً دقیق است، به "شیطان بزرگ" تبدیل شده‌اند. سردمداران دولت‌های استعماری، با استفاده از تجربیات طولانی خود از غارت گری و جنگ و خون ریزی و مکیدن خون ملت‌های دیگر به ویژه ملت‌های شرقی، اکنون بدون آنکه شیپور جنگ را به صدا در آورند و سربازان و افسران خود را رسماً به میدان بیاورند، جنگ تمام عیار و همه جانبه‌ای را علیه مسلمانان آغاز کرده‌اند که زخم‌های آن بر تن کلیه ملت‌های مسلمان از شمال آفریقا تا غرب آسیای مرکزی می‌نشیند و سود آن به جیب صاحبان زرادخانه‌های غربی، صهیونیسم بین الملل و رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی می‌رود. همین دموکراسی، حاضر است کشتار بی‌رحمانه و سرکوب مردم بحرین که به جرم راه‌پیمائی مسالمت آمیز قربانی دیکتاتوری آل خلیفه می‌شوند را مشاهده کند و سکوت نماید، کشتار مردم شرق عربستان را توسط آل سعود ببیند و باز هم از آل سعود حمایت کند، در یمن فریاد مردمی که از دیکتاتوری علی عبدالله صالح به ستوه آمده‌اند را بشنود اما با آغوش باز از دیکتاتور یمن استقبال کند و برای نجات او یک انتخابات نمایشی ترتیب بدهد و معاون دیکتاتور را بر مسند ریاست جمهوری بنشاند و باز هم فریاد دموکراسی سر بدهد و برای حقوق بشر دل بسوزاند. این اقدام شیطانی در ماه مبارک رمضان صورت گرفته، ماهی که بیشترین زمینه را برای تقویت وحدت مسلمانان دارد و توصیه اکید پیشوایان اسلام اینست که در این ماه تمام همت‌ها مصروف نزدیک‌تر شدن قلب‌های مسلمانان به یکدیگر شود. اجلاس مکه، نه تنها هیچ تصمیمی برای متوقف ساختن کشتار مردم بحرین و شیعیان شرق عربستان نگرفت، بلکه حضور سران کشورهای اسلامی در کنار شاه عبدالله و فشردن دستان او که به خون مردم بحرین و عربستان و یمن و سوریه آلوده است، تأییدی براین خون ریزی‌ها بود. این، یک جنگ واقعی علیه اسلام و مسلمانان است، جنگی که از جنگ‌های صلیبی نیز خطرناک‌تر است. در جنگ‌های صلیبی، مسیحیان با مسلمانان می‌جنگیدند ولی اکنون مسیحیان و صهیونیست‌ها، مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند و خود بر آتش این جنگ خانمان برانداز می‌دمند و از آن سود می‌برند. آیا وقت آن نرسیده که عقلای جهان اسلام برای نجات دادن ملت‌های مسلمان از این توطئه شوم تدبیری بیاندیشند؟ . حامیان او اکثراً نا امید از پیروزی و ناشناخته بودند؛ ولی بی‌گمان بسیاری از آن‌ها از دل و جان کوشیدند تا این مرد کوچک‌اندام و پر تلاش را که به نحوی رازآلود از پیروزی خود و شکست رقیبان سرشناسش مطمئن بود، بر سریر قدرت بنشانند و علی‌رغم تعجب بسیاری او پیروز شد، در مورد پیروزی نامنتظره او هم گمانه‌زنی‌های بسیاری صورت گرفت ولی در هر حال اکنون هفت سال است احمدی‌نژاد رئیس جمهور ماست. از همان روزهای نخست او کوشید اسطوره‌ها را به حق یا نابحق درهم شکند و خود در میان خرابه‌های پدیدآمده از شخصیت‌های بزرگ یا بزرگ‌نمایی شده، برپا ایستد.کم نبودنداصولگرایانی که به حق یا نابحق از زبان ،کردار یا مواضع صریح او رنجیدند یکی از این اصول، انصاف و مردانگی است که حاصل ترکیب معجون پرقدرت «آزادی و عدالت» است ترکیبی که آزادگی را به‌عنوان گوهر تمدن شرق پدید آورده است. 1.2.روسای جمهور پیشین ما و احمدی‌نژاد به جهاتی به‌صورت ارجح در مسیر گشودن گره‌ها از کار مردم بسیار کوشیده‌اند و مردم نیز با رأی خود به آن‌ها نمره می‌دهند، در یک معادله عقلانی برای قضاوت صحیح هم باید تلاش‌های آنان را قدر دانست و هم ایرادات را به نقد نشستانتقاد مسیر خردمندانه اصلاح است، در صورت بستن باب انتقاد، باب چاپلوسی گشوده شده و انحراف در مسیر حق آغاز می‌شود.رؤسای جمهور ما، همزمان که باید واقع‌نگرانه از تلاش‌هایشان سپاسگزاری کرد، ضروری است زیر تیغ نقد، البته منصفانه و کارشناسانه قرار گیرند. امّا همگان تفاوت نقدهای انتقام‌جویانه برخاسته از سر تمایلات و کینه‌های نفسانی را از نقدهای مصلحانه می‌فهمند، آنان که تصور می‌کنند بسیاری از مردم تفاوت این‌ها را تشخیص نمی‌دهند، درک درستی از مردم ندارندمتأسفانه بسیاری از نقدهایی را که از احمدی‌نژاد می‌شود، نمی‌توان لزوماً از سر خیرخواهی دانست. بعضی از رقیبان شکست خورده‌ یا آنان که از او به هر دلیلی رنجیده‌اند و یا امید دارند در صورت تخریب او، آباد شوند؛ می‌کوشند این روزها به هر بهانه‌ای بر او سنگی زنند و او را از اساس بی‌ایمان و فرصت‌طلب نمایانده و بر هر چه کرده است خط ابطال و بر سخنانش رقم مغلطه کشند. این به‌واقع نامردمی استهم‌شیفتگان احمدی‌نژاد که از سر اعتقاد یا منفعت ایرادهای او را نمی‌بینند، راه خطا می‌روند و هم آنان که کینه‌جویانه، تلاش‌هایش را نادیده می‌انگارند، به کجا می‌روند؟ آیا عاقبت آنان که نفع و نفس را بر سر اعمال خویش حاکم کردند؛ نمی‌بینند؟امّا رؤسای جمهور ما وبلکه صاحب منصبان در سایر قوا نیز اشتباهاتی دارند که باید بر آنان خرده‌ گرفت، نخست آن‌که گویی علم و معرفت کل همزمان با صدور حکم منصب بر فرد نازل می‌شود! رؤسای جمهور و وزیران و بسیاری دیگر را گویی اعتقاد بر آن است که به محض انتصاب بر منصبی، پرده‌های جهل از دیدگانشان کنار رفته و این حق را دارند که در هر مقوله‌ای تخصصی یا معرفتی سخن گویند و بدتر از آن چاپلوسانند که چشم و گوش و بعدها قلب این‌ها را پوشانده و این‌ها را بر کرسی وهمی علم و معرفت بی‌نقص می‌نشانند. 7. متأسفانه باید گفت، آنگاه نفس جای بازی می‌یابد که خود را جاودان فرض می‌کنیم و شاید ما مرگ را فراموش کرده‌ایم. ما فراموش کرده‌ایم که فراتر از بازیگری سیاسی، نقش معلمی نسل‌های جدید هم بردوش ماست. فراموش کرده‌ایم که در هر کلام و عمل ما باید پرتوی از اخلاق و منش انسانی جلوه‌گر باشد و سخن را فاخر، صادقانه و برای رضای حق بگوئیم. فراموش کرده‌ایم که میان جام‌های ایمان جوانانمان نباید به هم سنگ بیاندازیم، مبادا شیشه ایمان ناظران جوان ترک بردارد. خواهد بود.خویشتن را بپاییم.هر چند پایش نفس برای همگان است ؛چه اصولگرا و چه اصلاح طلب 120 آنان همواره می‌کوشند خود را ابرقدرت جهان و نماینده جامعه جهانی معرفی ‌کنند، اما حضور مقام‌های بلندپایه نزدیک به دو سوم کشورهای دنیا در تهران، از یک سو دروغ بودن مدعیان نمایندگی جامعه جهانی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر حاکی از آن است که تبلیغاتی که آنان بر ضد ایران راه انداخته‌اند و می‌خواهند کشور ما را عضوی منزوی از سایر ملل نشان دهند، فریبی بیش نبوده است. انصراف دبیر کل سازمان ملل از شرکت در اجلاس تهران را هم نباید مهم تلقی کرد، چون بان کی‌مون از روز اول با حمایت بلوک غرب بر سر کار آمد؛ بنابراین ناچار است که در جهت مطامع و دیدگاه‌های آنان حرکت کند. از این رو بودن یا نبودن بان کی‌مون در اجلاس تهران نمی‌توانست آن‌چنان موثر باشد و تاثیری در روند اجلاس داشته باشد . شرکت‌های خودرو سازی سال‌هاست که از تولید یک اتومبیل مناسب که حداقل استاندارد جهانی را داشته باشد و قیمتش زهره ما را نترکاند عاجز مانده‌اند. هنوز هم پراید از پرفروش‌های کشور ماست که خیلی‌ها به آن «مرکب مرگ» می‌گویند. هنوز هم داشتن تجهیزاتی مثل ایربگ و ترمز ضد قفل و بدنه ایمن، برای اتومبیل بسیاری از ایرانیان یک آرزوی دیر و دور است. اما گویا این نکته فراموش شده که راننده، تابعی از شرایط خودرو و جاده هم است. حالا برای یک راننده خوب کلی ویژگی ذکر می‌کنند اما باید صادقانه به مردم بگوییم که راننده خوب و زیرک، یک ویژگی بزرگ دارد، اینکه با وضعیت فعلی خودرو و راه، اصلا به جاده نمی‌زند و جان خود و خانواده‌اش را حراج نمی‌کند . پس «نظم نوین جهانی» به خطر نیفتاده است. از جولای . براساس یک اصل نا نوشته قانون اساسی ایالات متحده در سال 1789، هر ضربه به منافع ملی آمریکا باید به شدیدترین شکل پاسخ داده شود و این موضوع دموکرات یا جمهوری‌خواه نمی‌شناسد زیرا ارزش آمریکایی، کوتاهی در دفاع ازمنافع این کشور در هرجای جهان را یک گناه نابخشودنی قلمداد می‌کند. ابتکار:صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت»عنوان سرمقاله روزنامه ابتکار به قلم غلامرضا کمالی پناه است که در آن می‌خوانید؛عید فطر آمد،همه را خوشنود کرد.مومنان مسلمان ومسلمانان مومن هر ساله،بر طبق آیین دینی خویش ماه رمضان را روزه می‌گیرند.یعنی با تسلط بر نفس و زیر پا نهادن خواهش‌های نفسانی،از آشامیدن و خوردن خویش را منع می‌کنند.در گرمترین ماه سال یا سردترین آن، فرقی نمی‌کند،از لذت‌ها و غذاهای لذیذ امتناع می‌کنند وفرمان حق و آیین شریعت را مو به مو و بی کم و کاست اجرا می‌نمایند. اکنون این ماه مبارک به اتمام رسیده است.عیدش را به شادی گذرانده ایم و پیامک‌های تبریک گوناگون نیز دریافت نموده ایم.حقیقتا چه معنایی دارند این پیامهای تبریک:»رمضان می‌رود ای کاش صفایش نرود/سحر و جوشن و قرآن و دعایش نرود/کاشکی پر شده باشد دلم از نور خدا/همره روزه و افطار نوایش نرود. دلی که از نور الهی انباشته شده باشد نباید فرصت جولان به تاریکی‌ها را بدهد.زبانی که به قرآن و دعا و نیایش و نماز آذین و آراسته شده است نباید به دروغ و تهمت و دشنام آلوده و عادت شود.القصه! آفرینش:ترکیه و پیامدهای داخلی دخالت در سوریهترکیه و پیامدهای داخلی دخالت در سوریه»عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم علی رمضانی است که در آن می‌خوانید؛روابط ترکیه و سوریه شاهد تنش‌هایی در چهار دهه گذشته بوده است، اما هیچ گاه این تنش‌ها به مرحله کنونی نرسیده و ترکیه نیز تاکنون تا بدین اندازه در صف مخالفت با نظام سیاسی در دمشق قرار نگرفته است. در این حال در ماه های گذشته از یک سو ترکیه در صف نخست براندازی نظام در سوریه قرارداشته است و از سویی نیز ترکیه و رهبران این کشور در ائتلاف با دولت های منطقه ای عربی و بین المللی غربی گام هایی سیاسی حقوقی و نظامی ای بر ضد دمشق برداشته اند. جدا از این نیز با توجه به نوع رویکرد پ ک ک در مناطق کرد نشین ترکیه عملا در این بخش ها ترکیه با حضور و افزایش گسترده پ ک ک مواجه است و هنوز نیز نتوانسته است در این بخش به موفقیتی دست یابد. «وی در کارنامه خود علاوه بر پست وزارت امور خارجه، به عنوان یک مقام ارشد اتحادیه عرب نقش موثری در پایان دادن به درگیری‌ها و شکل دادن ساختار جدید در لبنان داشت. دو دور نمایندگی سازمان ملل در امور افغانستان که منجر به شکل‌گیری ساختار جدید در این کشور شد، همچنین نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق، هائیتی و آفریقای جنوبی نیز از سوابق وی به شمار می‌رود. . . . . . «یکی از شاخص‌های کیفیت زندگی در بحث توسعه، امید به زندگی افراد است. امید به زندگی یا حیات در توسعه صنعت نیز موضوعیت دارد، به این معنی که امید به زندگی هر بنگاه تازه‌ تاسیس چقدر است و هرچه این امید به زندگی طولانی‌تر باشد، می‌تواند نقش اساسی خود را در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و اشتغال ایفا کند. عواملی که بر حیات یک بنگاه اثرگذار است به پنج دسته تقسیم می‌شود: ویژگی مختص بنگاه، ویژگی صنعت، شاغلان، مخارج بنگاه و ویژگی‌های کلان اقتصادی یا به عبارتی ویژگی‌های محیطی. در بین این عوامل که دوره حیات بنگاه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اندازه بنگاه است. همچنین نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بقای بنگاه‌های صنعتی ایران به‌شدت تحت‌تاثیر نوع صنعت و مکان قرارگیری آنهاست گسترش صنعت:حمایت راه بارونقحمایت راه بارونق»عنوان سرمقاله روزنامه گسترش صنعت به قلم مصطفی امیدقائمی است که در آن می‌خوانید؛فراز و فرود و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است. این گفته تمام کارشناسان و حرفه‌ای‌های این بازار است به عبارت دیگر همه صاحبان سهام وقتی تصمیم می‌گیرند سرمایه خود را به بورس بیاورند ریسک حضور در آن را هم می‌پذیرند با علم به این‌که روزهای خوب و بد و رشد و رونق به یکدیگر گره خورده‌اند. البته با وجود این امیدواری‌ها گروهی از اهالی بازار سرمایه و کارشناسان بر این باور هستند که حمایت‌های صورت گرفته برای حل و فصل کسادی بازار کافی نیست اما واقعیت این است که در مقطع زمانی کوتاه سپری شده انتظار دریافت بازخوردهای مناسب از حمایت‌های صورت گرفته منطقی به نظر نمی‌رسد. ضمن این‌که نفس حمایت‌های صورت‌گرفته و اقداماتی از این دست باعث می‌شود مردم به بازار و خرید و فروش سهام علاقه بیشتری پیدا کنند و با ورود خود به بازار و تزریق نقدینگی به آن، معاملات را رونق ببخشند. نکته‌ای که در مورد رکود اخیر وجود دارد این است که بر‌خلاف دوره‌های قبلی این‌بار نقدشوندگی بازار حفظ شد و سرمایه‌گذاران در صورت نیاز می‌توانستند سهام خود را با سپری کردن وقت کمتری به‌فروش برسانند.