صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵  ، 
شناسه خبر : ۲۴۸۳۱۸
با خروج منافقین از لیست گروه‌های تروریستی، چهره تزویر امریکا برای جهانیان آشکار شد

محمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل کانون هابیلیان نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی توسط امریکا گفت: 33 سال است که امریکا از دشمنی پنهان و آشکار با جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده و هرگونه توطئه‌ای را علیه ملت و هویت اسلامی انقلاب ایران انجام داده و در هر جنایتی ردپای امریکا مشهود است.
دبیرکل کانون هابیلیان با بیان اینکه امریکا مبالغ کلانی را در اختیار گروهک تروریستی منافقین قرار داده،‌ اظهار داشت: در حمله امریکا به عراق و در زمان
جرج بوش، امریکا مبلغ 400 میلیون دلار را به عنوان بودجه‌ای ثابت برای عملیات خرابکارانه علیه ایران اختصاص داده و بخش عمده‌ای از این بودجه را در اختیار منافقین قرار داد تا از پتانسیل‌های تروریستی خود علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و تمام اینها نشانگر نقش بی‌چون و چرای امریکا در مسئله تروریسم است.
وی ادامه داد: آنچه که با این اقدام بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید این است که چهره تزویر و دورویی امریکا برای جهانیان آشکارتر شده و دیگر نمی‌توانند ادعای مبارزه با تروریسم کنند و این اقدام دشمنی آشکار امریکا با ملت ایران را نشان می‌دهد.
پــس از تخــلیه کامــل پادگان اشـــرف از سوی باقیمانده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) و انتقال آنها به کمپ لیبرتی در بغداد، در اقدامی هدفمند، امریکا گروهک تروریستی منافقین را از لیست گروه‌های تروریستی خود خارج کرد. مقامات وزارت خارجه امریکا یکی از دلایل خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از لیست تروریستی را امکان خروج و پذیرفته شدن اعضای این سازمان از سوی کشورهای ثالث عنوان کرده‌اند. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند همزمان با بالا گرفتن برخی اختلافات میان امریکا و رژیم صهیونیستی، اوباما خواسته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده یک امتیاز شیرین به صهیونیست‌ها بدهد.
 تروریست‌های خوب و بد!
بر همین اساس دکتر غفاری، کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار در واکنش به خبر حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریست‌های ایالات متحده امریکا با بیان اینکه امریکایی‌ها، تروریست‌ها را به دو گروه خوب و بد تقسیم کرده‌اند گفت: امریکا تروریسمی را که علیه منافع خودش باشد تروریسم بد دانسته و از منظر آنها تروریسم خوب تروریسمی است که در جهت منافع امریکا حرکت و دست به عملیات‌های خرابکارانه بزند. وی افزود: امریکایی‌ها برای خودشان این مشروعیت را قائل هستند که با تروریسم خوب معامله بکنند. این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به این موضوع که منافقین زمانی که در فرانسه حضور داشته و دست به اقدامات تروریستی می‌زدند در راستای منافع امریکا حرکت می‌کردند اما از زمانی که علیه صدام حسین موضع گرفتند در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفتند، اظهار داشت: مارک پریم، گزارشگر دستگاه دیپلماسی امریکا در گزارش خود با اشاره به قرار گرفتن نام منافقین در لیست گروه‌های تروریستی خاطرنشان کرد دولت امریکا از یک طرف می‌گوید که ما با تروریسم به هر شکل آن مخالفیم اما در پشت سر، رابطه صریحی با منافقین آغاز کرده است.
دکتر غفاری با تأکید بر این نکته که امریکایی‌ها همیشه به دنبال این بودند که ترورهای سازمان مجاهدین خلق را هوشمند و هدفمند کنند تصریح کرد: آنها به منافقین دستور می‌دادند که پرتاب خمپاره به داخل شهرها، مسئله‌ای را آنچنان حل و فصل نمی‌کند و گروهک منافقین باید وارد فاز حذف فیزیکی افراد و ترور آنها شود.
وی ادامه داد: عبدالمالک ریگی نیز در اعترافاتش به این نکته اشاره کرده بود که امریکایی‌ها به او گفته بودند عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان به درد آنها نخورده و این عملیات باید به تهران منتقل شده و افراد مورد نظر سازمان منافقین ترور شوند. وی افزود: ایالات متحده امریکا طبیعتاً از پتانسیل منافقین و پتانسیل‌های مشابه در دیگر گروهک‌های تروریستی در داخل و خارج برای پیگیری اهداف خودش استفاده خواهد کرد.
 برخورد دوگانه امریکا با گروهک تروریستی‌ منافقین
این کارشناس ارشد مسائل سیاسی در ادامه گفت‌وگو با با طرح این سؤال که آیا زمانی که منافقین در لیست تروریستی امریکا بودند محدودیتی برای آنها وجود داشت گفت: خیر. دفاتر منافقین در واشنگتن، نیویورک و سایر نقاط امریکا فعال بوده و علیرضا جعفرزاده به عنوان نماینده گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن مدام با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کند!
دکتر غفاری، خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریستی امریکا را نمونه‌ای بارز از برخورد دوگانه امریکا در قبال سازمان مجاهدین خلق عنوان و تأکید کرد: اگر سازمان مجاهدین خلق، تروریستی نباشد و جاسوسی نکند به چه درد امریکا می‌خورد. بیرون آوردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریست‌های ایالات متحده امریکا، تفاوت کمی نخواهد داشت ولی احتمالاً درکارهای کیفی و آینده منافقین اثرگذار خواهد بود. منافقین عامل پنهان در مناسبات میان امریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
بروز تغییر در سیاست‌های امریکا علیه ایران
این استاد دانشگاه در ادامه گفت‌وگو با با طرح مجدد این پرسش که چه اتفاقی افتاده است که ایالات متحده امریکا، منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کرده است، گفت: اگر بنا را بر این بگذاریم که در درون گروهک تروریستی مجاهدین خلق تغییراتی ایجاد شده است باید بگوییم که خیر. منافقین هزاران نفر را در ایران ترور کردند و هرگز از گذشته خودشان پشیمان نبوده و همچنان بر آن اصرار می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر قرار بود در گروهک تروریستی منافقین تغییراتی اتفاق بیفتد در ابتدا باید آرم این گروهک و سپس رهبری و استراتژی آنها تغییر می‌کرد اما ما همچنان شاهد هستیم که استراتژی آنها جنگ مسلحانه بوده، در آرم این گروهک همچنان اسلحه وجود دارد و همچنین شعار و رهبری آنها تغییری نکرده است. پس در درون سازمان مجاهدین خلق هیچ اتفاقی نیفتاده که آنها مستحق این باشند که از لیست گروه‌های تروریستی امریکا خارج شوند.
دکتر غفاری، ایجاد تغییر در سیاست‌های ایالات متحده امریکا نسبت به منافقین را احتمال دوم برای خروج منافقین از لیست تروریستی امریکا عنوان و تصریح کرد: امکان دارد سیاست‌های خصمانه ایالات متحده امریکا، در جهت جنگ با ایران تغییر نماید و در نتیجه گروهک‌هایی مثل منافقین که توان حمله به ایران به هر شکل و میزان ولو اندک و حقیر را دارند باید آماده این اقدامات باشند. وی افزود: مجاهدین خلق سیاست انطباقی با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌ و استراتژی‌های اسرائیل را به همان شکل پیاده می‌کنند و در واقع امریکا با حذف منافقین از لیست گروه‌های تروریستی یک امتیاز به رژیم صهیونیستی داده است.
این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: همچنان در افکار عمومی مردم جهان این سؤال بدون پاسخ مانده است که چرا در حالی که گروهک‌های تروریستی القاعده و منافقین در لیست سیاه امریکا قرار دارند، اعضای سازمان مجاهدین خلق به راحتی در کنگره امریکا حضور پیدا می‌کنند اما کسی جرأت بردن اسم القاعده را ندارد.
خودشیــرینی اوبامــا بـــرای صهیونیست‌ها
همچنین دکتر فؤاد ایزدی، کارشناس ارشد مسائل امریکا و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار در واکنش به اقدام اخیر امریکا مبنی بر خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریست‌ها، گفت: منافقین با فشار دولت عراق باید خاک این کشور را ترک کنند لذا امریکا که حامی اصلی گروهک تروریستی منافقین است، با خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از لیست تروریست‌ها، تلاش می‌کند تا آنها را به کشور دیگری منتقل کند. وی افزود: امریکا بار دیگر در خلال جنگ ایران و عراق به خارج کردن اسم این سازمان از لیست گروهک‌های تروریستی و در راستای مبارزه و مقابله با جمهوری اسلامی ایران از آنها حمایت کرده بود. این کارشناس ارشد مسائل امریکا در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده امریکا را دلیل دیگر مسئولان این کشور برای خارج کردن نام منافقین از لیست تروریست‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا با این کار می‌خواهد به رژیم صهیونیستی و کشورهای طرفدار آن بگوید من کاری را انجام داده‌ام که جمهوریخواهان و حتی خود شخص جورج بوش هم نتوانست آن را انجام بدهد. در واقع این قبیل فعالیت‌های اوباما صرفاً جنبه خودشیرینی دارد.ایران

نام:
ایمیل:
نظر: