اتحادیه اروپا در راستای خوش خدمتی به ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران زده است تحریم های جدید، بخش بانکداری، صنایع و معادن ایران مورد تحریم اتحادیه اروپا واقع می شوند.به نوشته رویترز، این شدیدترین تحریم هایی است که از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده است.در خصوص تحریم های اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران یادآوری نکاتی ضروری به نظر می رسد. مهم ترین نکته اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا فاقد محتوا بوده و هدف اصلی آن تاثیرگذاری بر فضای داخلی و ایجاد التهاب است .مقامات اروپایی طی ماههای اخیر متوجه بی فایده بودن تحریم های خود بر فضای عمومی ایران شده اند و از این رو دست به اقداماتی تبلیغاتی از طریق تشدید تحریم ها زده اند .نکته مهم دیگر اینکه جمهوری اسلامی ایران با ادامه تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا توانسته است جایگزین های مناسبی را در امر تجارت در فضای بین الملل بیاید و اقتصاد خود را به صورتی فعال و پویا نگاه دارد.تحریم ها سخت تر شود ،شرایط ایران نیز برای دستیابی به راه حل سخت گیرانه تر خواهد شد .آنها می خواهند از ملت ایران به دلیل مقاومت در برابر زیاده خواهی های غرب انتقام بگیرند اما ملت پاسخ این شرارت را با اقتصاد مقاومتی خواهد داد .غرب همچنان بر طبل توخالی تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران می کوبد.این در حالی است که کشورهای دنیا از ماجراجویی های کاخ سفید و غرب علیه برنامه های.