طی دور قبلی معاونان دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری امریکا که رسانه های امریکایی تعمد آشکاری به بر جسته کردن تهدید ایرانی و برنامه هسته ای آن داشتند، مواضع جو بایدن و پال راین قابل تأمل است، به ویژه اینکه پس از مانور زیاد راین روی خطر بمب هسته ای ایران، جو بایدن با تعجب زیاد، به حرف های وی می خندد و توضیح می دهد که غنی سازی ۲۰ درصدی ایران نه تنها با اورانیوم ساخت بمب فاصله دارد و متفاوت است، بلکه حتی اگر این اورانیوم تهیه شود نیاز به وسیله ای است تا آن را حمل یا پرتاب کند و این تکنولوژی در اختیار ایران نیست. جالب اینکه می گوید دستگاه های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل نیز بر دور بودن فاصله ایران تا بمب هسته ای اتفاق نظر دارند. وی صحبت های جنجالی در مورد بمب هسته ای ایران را حرف بی اساس و در یک کلمه ایرلندی مالارکی (حرف مفت) می نامد نه اینکه آنها تمایل ندارند تا از بیرون دست به اقدامی ماجراجویانه بزنند، بلکه چون هزینه اقدام از بیرون را برای غرب غیر قابل تحمل می بینند، ایجاد سازو کارهای فشار، تحریم، فشار رسانه ای و جنگ روانی و اقدامات تروریستی، جاسوسی، سایبری و خاموش کردن صدای رسانه ای ایران در خارج، همه با این هدف است تا مردم ایران را وادار به تسلیم کنند. حال که مالارکی امریکایی از زبان خودشان اعتراف شده، برای عبور از پیچ سر نوشت ساز تاریخی، باید همت ها را همسو کرده و از صحنه بازی محدود ملی و منطقه ای، وارد بازی بزرگ جهانی شویم. غرب با مالارکی، ملت ها را چپاول و سر کوب کرده و در نقطه عطف تاریخی خود بسر می برد و اگر ملت ما از این پیچ تاریخی با هوشیاری و آگاهی و تحمل سختی ها عبور کند، به شایستگی های بزرگ تری دست خواهد یافت