صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱  ، 
شناسه خبر : ۲۵۰۶۴۳

کیهان
آدم عاقل که حماقت نمی کند! ماجرای لغو تصمیم 2 سال پیش نتانیاهو (خبر ویژه)
تلویزیون رژیم صهیونیستی اذغان کرد ارتش این رژیم ناتوان از درگیری نظامی با ایران است و به همین دلیل نیز 2 سال پیش با خواسته بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک مخالفت کرده است.
شبکه 2 تلویزیون اسرائیل در گزارشی گفت نتانیاهو و وزیر دفاع وی در سال 2010 دستور خود برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران را لغو کردند. لغو این خواسته به دلیل مخالفت ژنرال گابی اشکنازی فرمانده وقت ارتش و داگان رئیس وقت سازمان موساد صورت گرفت.این گزارش می افزاید: در نشست عالی وزیران کابینه اسرائیل، بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفت تا میزان آمادگی نیروهای ارتش را به سطح «اف مثبت» برساند که علامتی بود برای اینکه نیروهای مسلح بایستی آماده اقدام نظامی باشند. مئیرداگان با این اقدام مخالفت کرد و گفت که چنین تصمیمی تنها باید از سوی کابینه امنیتی اسرائیل که متشکل از 15 وزیر است اتخاذ شود.ژنرال اشکنازی نیز از این نگران بود که افزایش سطح هشدار، زنجیره ای از حوادث به دنبال داشته باشد که می تواند اوضاع را از کنترل خارج کرده و به یک درگیری گسترده منجر شود.ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، در گفت وگو با شبکه دو تلویزیون خصوصی اسرائیل اظهار داشت اشکنازی به نتانیاهو گفته بود که ارتش اسرائیل آماده نیست و تجهیزات عملیاتی لازم برای حمله موفقیت آمیز به تاسیسات هسته ای ایران را در اختیار ندارد.
براساس این گزارش «اشکنازی پس از واگذاری سمت خود، به دستیاران نزدیکش گفته بود به این نتیجه رسیدم که چنین حمله ای یک خطای استراتژیک است. داگان رئیس موساد، نیز بعدها اعلام کرد ایده حمله به ایران «احمقانه» است».یادآور می شود همان زمان بسیاری از مقامات صهیونیستی و حتی کسانی چون ایهود باراک اعلام کردند جنگ با ایران، جهنم واقعی را برای اسرائیل درست می کند.
فیگارو: ایران نیروی هوایی اسرائیل را به چالش کشید (خبر ویژه)
با وجود سپری شدن چند هفته از افشای نفوذ پهپادهای تجسسی حزب الله به عمق آسمان فلسطین اشغالی و منطقه استراتژیک نقب، این موضوع مهم همچنان موضوع مورد توجه محافل رسانه ای غرب است.
روزنامه فرانسوی فیگارو در این باره نوشت: مشکل جدید اسرائیل با پهپادهای ایران است که گفته می شود تصاویری را از مناطق حساس مخابره کرده اند. این هواپیمای بدون سرنشین 6 اکتبر (15 مهرماه) حدود 30 دقیقه در آسمان منطقه نقب که مرکز اتمی دیمونا در آن قرار دارد، حرکت کرد. گفته می شود پهپاد مذکور از لبنان به مدیترانه رفته و از طریق آسمان غزه وارد نقب شده است. این پهپادها معمولاً به روش کنترل از راه دور یا پیروی از نقاط از قبل تعیین شده در مسیر موقعیت یاب (جی پی اس) عمل می کنند.فیگارو می افزاید: مهم تر از این موضوع که آیا پهپاد مورد اشاره تصاویر را به مرکز مخابره کرده یا نه، اصل پرواز یک پهپاد در آسمان اسرائیل است و این امر یک پیروزی برای حزب الله و ایران محسوب می شود. اسرائیل که از زمان جنگ اکتبر 1973 دارای نیروی هوایی کارآزموده و زبانزدی در خاورمیانه است، اکنون
شاهد آن است که آسمان اش در یک مدت زمان نسبتاً طولانی توسط یک پهپاد دشمن مورد رصد قرار گرفته. بدین ترتیب ایرانی ها نشان داده اند که آنها نیز توان پرواز در آسمان اسرائیل را دارند.روزنامه فرانسوی در پایان گزارش خود نوشت: ایرانی ها می گویند هواپیماهای بدون سرنشینی در اختیار دارند که قادر به ریختن بمب با شلیک موشک هستند. اسرائیل بیم آن دارد که پهپاد حامل مواد منفجره می تواند به اهداف داخل قلمرو آن ضربه بزند. استفاده از این پهپادها که به دلیل پرواز در ارتفاع پایین به سختی قابل شناسایی و ردیابی اند، طی دهه اخیر بسیار افزایش یافته. اسرائیل به عنوان یکی از اولین سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین، اکنون خود با تهدید جدیدی از طرف پهپادها مواجه شده است.
ایستادگی مقابل دیکتاتوری آمریکا علت اصلی دشمنی با ایران است (خبر ویژه)
یک مجله آمریکایی در گزارشی تصریح کرد ایران چون مقابل دیکتاتوری کاخ سفید ایستاده، مورد دشمنی و فشار واشنگتن است.
نشریه نیشن در این تحلیل که به قلم اریک والبرگ و تحت عنوان «ایران در مقابل ابرقدرت جهانی» منتشر شده، با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران می نویسد: سؤال این است که دلیل اعمال تحریم ها چیست؟ آیا واقعاً دلیل تحریم ها نگرانی های مربوط به احتمال دستیابی به سلاح هسته ای علیرغم اعلام عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته ای و عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای است؟ خیر. علاوه بر نقش ایران در انگیزش بیدارسازی اسلامی در خاورمیانه، دلیل مهم دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه آمریکا می گوید دیکتاتوری ما و دیکتاتوری دلار را بپذیرید! از سال 2008 ایران تلاش می کند تا نفت خود را با ارزی به غیر از دلار آمریکا از زمان افتتاح بورس نفت به فروش برساند.
این نشریه از قول استیو هانک استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز نوشت: اما لزومی ندارد ایران دیکتاتوری دلار را بپذیرد و آن را جایگزین کند. این امر مضحک است. دلیلی ندارد ایران در فروش نفت صرفاً دلار بگیرد.نشریه نیشن در بخش دیگری از تحلیل خود مواضع خارجی دولت آمریکا را مجرمانه توصیف کرد و نوشت: مسئله مهم آمریکا این است که ایران به دیکتاتوری امپراطوری دلار ملحق شود. اما ایرانیان ملتی غیرتمند هستند و آن چنان که تاریخ گواهی می دهد تا آخرین نفس برای سرنوشت خود خواهند جنگید.
والبرگ نویسنده این تحلیل درباره سرانجام فشارها و دشمنی های آمریکا علیه ایران نوشت: آمریکا با انتقام خواهی تاریخ در قبال اقدامات مجرمانه خود روبرو می شود. هم اکنون کشورهایی مانند هند، روسیه و چین از حوزه اطاعت آمریکا خارج شده اند. این امکان وجود دارد که کشورهایی که بهار عربی در آنها اتفاق افتاد با ایران در زمینه اتخاذ سیاست عدالتجویانه در منطقه خاورمیانه همراه شده و با یکدیگر به منظور حذف سلطه امپریالیستی در منطقه همکاری نمایند. شاید یک روز از «دلاری شدن» تنها اسمی باقی مانده باشد و دلار به زباله دان تاریخ بپیوندد. یادآور می شود اریک والبرگ متخصص رشته اقتصاد از دانشگاه های کمبریج انگلیس و تورنتوی کانادا می باشد و در نشریاتی چون گلوبال ریسرچ قلم زده است. وی همچنین مشاور سازمان ملل است.
اصلاح طلبان که هیچی اپوزیسیون هم به جنبش سبز بی اعتنا شده (خبر ویژه)
عناصر گروهکی فعال در فتنه سبز نسبت به جدایی راه اصلاح طلبان از جنبش سبز در انتخابات ابراز نگرانی می کنند. این طیف معتقدند جمع میان «حمایت فتنه و عوامل» با «حضور در انتخابات جمهوری اسلامی طبق روند جاری» ممکن نیست و بنابراین قربانی شدن فتنه سبز اولین ارمغان نقد تمایل اصلاح طلبان به پذیرش ساختار موجود است.
دراین باره «مرتضی-ک» از اعضای متواری گروهک ملی-مذهبی که در پاریس پناهندگی گرفته، در تحلیلی با عنوان «انتخابات یا جنبش سبز» نوشت: ظاهرا این پرسش به جا نیست و کسانی خواهند گفت وقتی جنبشی در کار نیست، انتخابات وسیله ای است برای تکان دادن جنبش. حساب افراد خوش بین مشارکت به کنار؛ اما آیا آنها که ضمن همدلی با جنبش سبز عزم سیاست ورزی انتخاباتی دارند به لوازم کنش خود واقفند؟ اکنون موسوی و کروبی در حبس خانگی به سر می برند چنان که تعداد قابل توجهی از چهره های ارشد ستادهای آنان یاهمراهانشان یا زندانی اند یا زیرتهدید. مشارکت در انتخابات می تواند با تاکید و اصرار بر لزوم آزادی موسوی و کروبی و نیز دیگر زندانیان جنبش سبز، آغاز شود. بسته به واکنش اقتدارگرایان حاکم- که چندان غیرقابل پیش بینی نیست- می توان سیاست ورزی واقع بینانه و عینی را تعقیب کرد.وی در سایت ندای سبز آزادی می افزاید:اما اگر نقطه عزیمت مشارکت در انتخابات آتی، آزادی رهبران و زندانیان جنبش سبز نیست، نامزد مدعی اصلاح طلبی و حمایت از جنبش سبز، دست کم باید از همان ابتدا، و در کنار دیگر برنامه ها و شعارها و وعده های خود، اصرار و تاکید بر تغییر روش حاکمیت در قبال زندانیان جنبش سبز را مطرح کند. واکنش نهادهای مسلط و بازوهای اجرایی مرکز ثقل قدرت، باز تکلیف بسیاری از کنشگران را برای تنظیم نسبت سیاست ورزی خود در متن انتخابات آتی را مشخص خواهد ساخت. در این حوزه نیز پیش بینی چگونگی مواجهه حاکمیت، کار سختی نیست.
این عضو گروهک ملی-مذهبی در ادامه تصریح بر موضع روشن حاکمیت نسبت به فتنه گران، درباره تقلای اصلاح طلبان برای بازگشت به فضای سیاست و انتخابات و بی اعتنایی به جنبش سبز هشدار داد و نوشت: اگر قرار بر شرکت در هر انتخاباتی و با هر کیفیتی باشد؛ اگر قرار بر فعال شدن در انتخابات باشد، بی اعتنا به وضع سران و زندانیان جنبش؛ اگر قصد از مشارکت در انتخابات، حضور در ساختار سیاسی قدرت باشد به امید و آرزوی اصلاحات تدریجی؛ اگر فعال شدن در انتخابات، بی توجه به ماهیت اقتدارگرای حاکمیت، صورت گیرد؛ اگر حضور در انتخابات بی تحلیل دقیق از ساختار سیاسی قدرت باشد و بی اعتنا به نقش مرکز ثقل قدرت؛ به نظر می رسد که در این موقعیت ها و اوضاع، «انتخابات» مفهومی قابل جمع با «جنبش سبز» نخواهد بود. جنبش سبز خاطره ای از یاد رفته و متعلق به دهه های پیش نیست.در همین حال پایگاه اینترنتی روز آن لاین که از پاریس به روز رسانی می شود، در تحلیل مشابهی به نشست چندی پیش گروهک موسوم به اتحاد جمهوری خواهان با برخی اعضای حزب مشارکت (در کلن آلمان) نسبت به عقب نشینی هشدار داده و خاطر نشان کرد: در همین همایش، یکی از اعضای اتحاد جمهوری خواهان ایران گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اگر یک «اصولگرای معتدل» نامزد شود، در انتخابات شرکت خواهند کرد. این اظهارنظر از زبان سران یکی از ائتلاف ها در اپوزیسیون جمهوری اسلامی، قابل تامل است. اگر این گفته را به عنوان خواسته بخشی از اپوزیسیون به شمار آورده و آن را با خواسته های جریانات تشکیل دهنده این ائتلاف در گذشته مقایسه کنیم، خواهیم دید که سطح این خواسته ها چه اندازه کاهش یافته است. در واقع نوعی عقب نشینی مشاهده می شود.
نویسنده می افزاید: این تغییر سطح مطالبات و بازتعریف این بخش از اپوزیسیون تنها به دلیل خلا استراتژی و ضعف تشکیلاتی آنان است. اپوزیسیونی که بیش از سه دهه از فضای داخل جداست، فاقد هرگونه تشکیلات منسجم بوده و خاصیت بسیج نمودن خود را از دست داده، هیچ امیدی به تاثیرگذاری ندارد. به همین دلیل به این استراتژی روی آورده که «در شرایط خفگی، هر نوع مجرای تنفس غنیمت است».
روز آن لاین در ادامه تحلیل خود نوشت: تکیه بر این اصل نشان می دهد که اپوزیسیون هنوز تحلیل درستی از کانون های قدرت و توزیع قدرت در ایران ندارد. روی آوردن به اصلاح طلبان نشان از عدم شناخت از جامعه و عرصه سیاسی ایران است. در واقع آنان به دنبال خلأ استراتژی خود، به دنبال استراتژی ای هستند که خیلی وقت است ابداع کنندگان آن اعلام شکست کرده اند. اگر اپوزیسیون به ضعف خود پی برده، بهتر است که ضعف های خود را جبران کند و در پی سازماندهی و متشکل کردن خود باشد، نه اینکه از مطالبات خود عقب نشینی کند و سطح آنها را کاهش دهد. کاهش سطح مطالبات، و تغییر تاکتیک و استراتژی براساس ضعف خود، یک بازی سیاسی قلمداد نمی شود؛ این امر تنها به از دست دادن جایگاه اپوزیسیون می انجامد، و این یعنی تضعیف هرچه بیشتر آنان در آینده.
یادآور می شود استدلال اصلاح طلبان درباره فتنه سبز و آشوب 3 سال پیش این است که این امر باعث اخراج اختیاری و خود خواسته آنها از حوزه فعالیت سیاست مشروع و قانونی شد و در عمل این طیف را در صف گروهک های برانداز تابلودار قرار داد، حال آن که ورشکستگی اغلب آنها آشکار بود.
رهنمود منافقین به اپوزیسیون از فرصت انشقاق استفاده کنید! (خبر ویژه)
عضو مرکزیت گروهک منافقین از گروه های ضدانقلاب خواست از اختلافات میان اصولگرایان و به ویژه نامه نگاری های اخیر سران قوا در ایران علیه یکدیگر استفاده کنند.
«حسین-ب» که مدتی است دموکرات شده و به گروهک هایی نظیر اتحاد جمهوری خواهان نزدیک شده، می نویسد: چرا اپوزیسیون از انشقاق درون رژیم و نامه نگاری های اخیر احمدی نژاد و صادق لاریجانی بهره نمی گیرد؟ نامه احمدی نژاد به لاریجانی به لحاظ محتوا و زبان به کار گرفته شده، یکی از اسناد بی نظیر جمهوری اسلامی است. پاسخ صریح لاریجانی به او نیز این شکاف را عمیق تر کرد. اپوزیسیون باید از این شکاف بهره برداری کند.وی در ادامه این مطلب که یک روز قبل از تذکر رهبر معظم انقلاب به سران 3قوه- و نامه بعدی سران قوا به محضر ایشان درباره کنار گذاشتن اختلاف ها- در یکی از سایت های اپوزیسیون منتشر شده، تصریح می کند: برخی سخنان احمدی نژاد را حتی خاتمی هم نگفت. بسیاری این مواضع را جسارت و شجاعت او می دانند و برخی به انتخابات آینده ربط می دهند و فرار از مسئولیت می دانند اما انگیزه ها هر چه باشد اپوزیسیون باید از این انشقاق بهره گیرد. بهره گیری از کوچک ترین اختلاف درون یک حاکمیت، یکی از عادی ترین حربه های هرگروه اپوزیسیون است. چرا هیچ گروهی از اپوزیسیون با خطاب قرار دادن احمدی نژاد از او نخواست وعده رعایت حقوق اساسی ملت را به مرحله اجرا درآورد؟ کمترین نتیجه طرح چنین خواست هایی دامن زدن به ا��شقاق درون حاکمیت و تحکیم مواضع طرفین در برابر یکدیگر است. علاوه بر این، ادعاهای او را به محک می زند و کسانی را که فریفته شده اند، پراکنده می کند. واقعیت این است که ما احمدی نژاد را همواره غاصب دانسته و هیچ به بازی نگرفته ایم. اما برای خطاب قرار دادن وی لازم نیست ادعای کسب اکثریت قاطع آرا توسط وی را به رسمیت بشناسیم. وقت آن است که اپوزیسیون این نگاه خود را تغییر دهد تا شاید بتواند از شکاف موجود بهره برداری کند.گفتنی است نامه سران 3 قوه به محضر رهبر انقلاب و لبیک به رهنمود ایشان درباره کنار گذاشتن اختلافات، باعث تلخکامی محافل ضدانقلاب و رسانه های آنان شد.
جام جم
اذعان به ناتوانی صهیونیستها
کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد: بنیامین نتانیاهو در سال 2010 طرحی برای حمله به ایران تهیه کرده بود اما به دلیل مخالفت روسای ستاد ارتش وموساد ،با شکست مواجه شد .به گزارش الحیات ، نتانیاهو و ایهود باراک دو سال پیش در نظر داشته اند طرح حمله به ایران را عملی کنند، که با مخالفت گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش و مئیر داگان رئیس موساد از تصمیم خود صرفنظر کرده اند.کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته با پخش گزارشی اعلام کرد: نتانیاهو در پایان نشست هفت نفره اعضای کابینه در سال 2010 که با حضور اشکنازی و داگان برگزار شد، خواستار افزایش آمادگی سرویسهای امنیتی اسرائیل به سطح مثبت F (بیانگر احتمال آغاز اقدام نظامی) شد که این درخواست از سوی رئیس موساد و ستاد مشترک ارتش رد شد.
تخریب عوامل برگزاری انتخابات
وزیر کشور دولت اصلاحات رد صلاحیت برخی کاندیداهای ریاست جمهوری را تفسیر شخصی شورای نگهبان از قانون اساسی عنوان کرده و گفت که شورای نگهبان مانع حضور مردم در عرصه سرنوشت ساز انتخابات شده است. عبداواحد موسوی لاری در گفتگو با روزنامه اعتماد ، عدم سلامت انتخابات را دغدغه اصلی مردم عنوان کرده و با تحسین حرکت اصلاح طلبان آن ها را مدافع حقوق مردم با اتکا به اصل گردش نخبگان و جابه جایی مدیریت به خواست مردم دانسته است. وی در این گفتگو ضمن زیر سوال بردن مجری انتخابات در سال 88 قوانین مربوط به انتخابات را متشتت و غیر جامع دانسته و عنوان کرده است در چنین شرایطی نمی توانیم انتخاباتی بی دغدغه و اجرای درستی داشته باشیم.
"دستکش نرم" یا "مشت آهنین"
یک روزنامه نگار الجزایری، تنها یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، طی مقاله ای با عنوان "سیاست "دستکش نرم "اوباما یا "مشت آهنین" رامنی" به تشریح انتخابات آمریکا و آینده این کشور پرداخته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الخبر، "سامیه بلقاضی" با پرداختن به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بین دو رقیب اصلی از احزاب دمکرات و جمهوری خواه صورت می پذیرد، می نویسد؛ تعطیل شدن ظاهری سفرهای انتخاباتی اوباما، همزمان با وقوع طوفان سندی در آمریکا و برقراری حالت فوق العاده در اکثر ایالات این کشور، نشان داد که اوباما با سیاست دستکش نرمی که وی در پیش گرفته و براساس آن بسیاری از افکار عمومی جامعه آمریکا را به سوی خود جذب کرده است. وی در ادامه مقاله خود، سیاست مشت آهنین میت رامنی را همان سیاست های جورج بوش پدر و پسر ارزیابی می کند و اظهارات رامنی در مناظره های سه گانه را مبالغه آمیز برشمرده است.
بی‌گناهم، از آمریکا بپرسید!
معاون فراری رئیس جمهور عراق که به دلیل اقدامات تروریستی در دادگاه این کشور به چهار بار اعدام محکوم شده است، ادعاهای سفیر آمریکا را دلیلی برای اثبات بی گناهی خود دانست. به گزارش شبکه العالم، "طارق الهاشمی" که اخیرا با گذرنامه ترکیه به عربستان سفر کرده است، تأکید کرد اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر اینکه هیچ اطلاعاتی در خصوص قانون شکنی وی ندارد، به معنای بطلان همه اتهاماتش است. طارق الهاشمی در مصاحبه با روزنامه الریاض گفت: من از اظهارات سفیر آمریکا قدردانی می کنم، ولی این موضوع بسیار دیر مطرح شده است؛ این اظهارات همه اتهامات رسانه نوری مالکی طی شش ماه اخیر را نفی می کند. وی ادامه داد: این اظهارات کافی نیست و دولت آمریکا باید در بیانیه ای رسمی همه اتهامات ضد من و محافظانم را در خصوص دست داشتن در اقدامات غیرقانونی تکذیب کند.


جمهوری اسلامی

* پس از افزایش قیمت خودروهای ثبت نامی آن هم پس از موعد تحویل خودروها، این بار نوبت به تحویل ناقص خودرو رسیده است. ماجرا از این قرار است که در اقدامی نادر و تأسف انگیز یکی از تولید کنندگان داخلی خودرو به تازگی خودروهایی را که موعد تحویل آنها فرا رسیده است بدون سپر عقب و جلو به خریداران تحویل می‌دهد و به آنها می‌گوید خودشان سپر را از بازار آزاد تهیه و بر خودرو نصب کنند! البته این خودروساز متعهد قیمت دو سپر را از مجموع پولی که مشتری باید پرداخت کند کسر می‌کند اما بدون اجرتی که مشتری باید بابت نصب سپر بر خودرو صفر خود بپردازد!
* باز هم افشاگری درباره فساد پنهان در عرصه فوتبال یکی از مربیان قدیمی فوتبال ایران از پدیده تجاوز جنسی به بازیکنان فوتبال شهرستانی به منظور در اختیار گرفتن آنها خبر داد. وی در غرفه سایت ورزش ایرانی در نمایشگاه مطبوعات با تشریح روند ورود افراد به تیم‌ها و پول‌های کلانی که مبادله می‌شود گفت: "خانواده‌ها باید در زمان ثبت نام فرزندان خود به درستی تحقیق کنند که مربی و اداره کنندگان آن مدرسه فوتبال چه کسانی هستند و دارای چه سابقه ورزشی و اخلاقی بوده‌اند."
* رژیم صهیونیستی با پخش یک مستند تلویزیونی، دیشب از تصمیم دو سال قبل سران این رژیم برای حمله نظامی به ایران خبر داد که توسط فرمانده ارتش رد شد. در این مستند اعلام شد نتانیاهو به ارتش دستور داده بود آماده حمله به ایران باشد ولی ژنرال اشکنازی با تکیه بر این نکته که این یک اشتباه استراتژیک است آن را رد کرد.
خراسان
مذاکرات سران عربستان و فرانسه درباره ایران
فرانسوا اولاند با پادشاه عربستان درباره ایران و سوریه مذاکره کرد. به گزارش ایسنا، رومن ندل، سخنگوی رییس‌جمهور فرانسه پس از ملاقات دو ساعته فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه با عبدا...، پادشاه عربستان در جده که روز یکشنبه انجام شد به خبرگزاری فرانسه گفت: رییس‌جمهور با ملک عبدا... درباره روند صلح خاورمیانه، برنامه هسته ای ایران، بحران سوریه و نیز همکاری میان دو کشور مذاکره کرد. این اولین دیدار اولاند با عبدا... پس از روی کار آمدنش در ماه مه سال جاری بود. این سفر پس از دیدار کوتاه اولاند از بیروت انجام می‌گیرد که در آن متعهد شد از لبنان در برابر تهدید بی‌ثباتی ناشی از بحران سوریه حمایت کند. اولاند به خبرنگاران همراهش در هواپیما پس از سفر به بیروت گفت: سفر به عربستان در درجه اول سیاسی است. بنا به گفته همراهان اولاند، برنامه هسته ای ایران از موضوعاتی بود که در دستور کار سفرش قرار داشت. کاخ الیزه روز جمعه مدعی شده بود که عربستان از اقدامات ایران به شدت نگران است. همچنین شبکه خبری الجزیره در گزارشی به مذاکرات سران فرانسه و عربستان درباره ایران و سوریه پرداخت و افزود که اولاند به خبرنگاران گفت که پاریس و ریاض درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران برای "پیشگیری از حرکت رو به جلوی" ایران با برنامه هسته ای "توافق" دارند. بر اساس این گزارش دو کشور در عین حال بر مذاکره با ایران به عنوان راهی برای حل این مساله تاکید کردند.
ایران بهانه فروش تسلیحات انگلیسی در سفر کامرون به منطقه
آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان‌شان همواره با دامن زدن به ایران هراسی کوشیده‌اند از آن برای فروش جنگ‌افزارهای خود به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس استفاده کنند. این بار نخست وزیر انگلیس برای به دست آوردن قراردادهای میلیاردی فروش تسلیحات راهی خلیج فارس می‌شود. به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی "سان" نوشت: نخست وزیر راهی خلیج فارس می‌شود تا درباره حمایت انگلیس از متحدین‌مان در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران تعهد بدهد. دیوید کامرون از امارات دیدن خواهد کرد تا درباره کمک نظامی و دیپلماتیک انگلیس در صورت وقوع درگیری با ایران اطمینان بدهد. نخست وزیر انگلیس در این سفر سه روزه برای فروش جنگنده‌های تایفون در سراسر خلیج فارس در تلاش برای کسب بیش از شش میلیارد پوند برای شرکت‌های انگلیسی تلاش خواهد کرد. بنا بر این گزارش، امارات برای خرید 60 فروند جنگنده تایفون ابراز تمایل کرده است تا آنها را جایگزین ناوگان فعلی جت‌های میراژ فرانسه کند. عمان احتمالا ظرف هفته‌های آینده در قراردادی یک و نیم میلیارد پوندی 12 فروند را خریداری می‌کند. عربستان نیز مشتاق به خرید تعداد بیشتری علاوه بر 72 فروندی است که تاکنون خریداری کرده است. در سفر به امارات فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس نیز او را همراهی می‌کند.
تلویزیون اسرائیل: موساد و ارتش با طرح نتانیاهو در سال 2010 برای حمله به ایران مخالفت کردند
کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد: بنیامین نتانیاهو در سال 2010 دستور تهیه طرحی برای حمله به ایران را داده بود اما به دلیل مخالفت روسای ستاد ارتش وموساد ،با شکست مواجه شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات ، نتانیاهو و ایهود باراک دو سال پیش در نظر داشته اند طرح حمله به ایران را عملی کنند، که با مخالفت گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش و مئیر داگان رئیس موساد از تصمیم خود صرفنظر کرده اند. کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته با پخش گزارشی اعلام کرد: نتانیاهو در پایان نشست هفت نفره اعضای کابینه در سال 2010 که با حضور اشکنازی و داگان برگزار شد، خواستار افزایش آمادگی سرویسهای امنیتی اسرائیل به سطح مثبت F (بیانگر احتمال آغاز اقدام نظامی) شد که این درخواست از سوی رئیس موساد و ستاد مشترک ارتش رد شد. بنابراین گزارش، داگان در این نشست با انتقاد از تصمیم اتخاذ شده از سوی نتانیاهو و ایهود باراک درباره حمله به ایران تاکید کرده است: تنها کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل حق تصمیم گیری در این باره را دارد. مسئله مهمتر اینکه؛ گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به خواسته نتانیاهو اعتراف کرده است که ارتش اسرائیل برای این اقدام آمادگی ندارد و توان نظامی اجرایی کردن این تصمیم را نیز در خود نمی بیند.
وطن امروز
شریعتمداری: نامزدی‌ام در انتخابات 92 به شرایط بستگی دارد
وزیر دولت اصلاحات گفت: کاندیداتوری‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد. محمد شریعتمداری وزیر دولت خاتمی در گفت‌و‌گو با فارس درباره نامزدی‌‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: برای این موضوع تصمیم‌گیری قطعی نکرده‌ام اما اگر در صحنه‌های سیاسی‌‌ـ‌اجتماعی و بویژه ریاست‌جمهوری وظیفه‌ای بر عهده‌ام قرار گیرد اظهارات خود را پیش می‌برم. شریعتمداری تاکید کرد: نامزدی‌ام در انتخابات 92 به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد. گفتنی است محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی در دولت اول و دوم محمد خاتمی بوده ‌است. وی عضو جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان
وکیل مهدی هاشمی از انتقال موکلش به بیمارستان خبر داد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: در پی گزارش سرپرست دادسرای امنیت درباره درخواست انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان به دلیل بیماری قلبی با انتقال موکلم موافقت شد. وی افزود: مهدی هاشمی به بیمارستان منتقل شده و پزشکان در حال معاینه و مداوای او هستند و هاشمی رفسنجانی هم برای ملاقات فرزندش به بیمارستان آمده است. علیزاده طباطبایی با بیان اینکه مهدی برای انجام این عمل بستری شده است، گفت: بعد از پایان آنژیوگرافی مهدی هاشمی به زندان بازمی‌گردد. پزشک مهدی هاشمی روز یکشنبه در گزارشی که به سرپرست دادسرای امنیت فرستاده بود، درخواست انتقال مهدی به بیمارستان را مطرح کرده بود.
اگر التماس کنند در انتخابات شرکت می‌کنیم!
مشارکت و نقش فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده، تنها یا مهم‌ترین برگ برنده برای غلبه بر وضع موجود است. اکبر اعلمی با اعلام مطلب فوق، ضمن باز کردن نوشابه برای اصلاح‌طلبان گفت: اگر با دوراندیشی به مسائل بنگریم، در وضعیت امروز کشور و فشارهای بین‌المللی علیه ایران و از همه مهم‌تر شکست سیاست‌ها و عملکرد اصولگرایان به نظر می‌رسد مشارکت و نقش فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده، تنها یا مهم‌ترین برگ برنده برای غلبه بر وضع موجود است. پس باید از اصلاح‌طلبان برای نجات کشور خاضعانه دعوت به عمل آید(!)
دنیای اقتصاد
مسوول روابط عمومی سپاه: خداوند احمدی‌نژاد را عاقبت به خیر کند
سایت خبری جهان نیوز به نقل از سایت خبری آریا نوشت: سردار رمضان شریف، مسوول روابط عمومی کل سپاه درباره آینده سیاسی احمدی‌نژاد گفت: دعایی که می‌شود کرد این است که ان‌شاءالله ایشان عاقبت به خیر شود.وی افزود: همه دولت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی روی کار آمده‌اند علاوه بر آنکه مشکلاتی داشته‌اند قطعا منشا کارهای خوبی بوده‌اند؛ بنابراین مناسب نیست مساله را صفر یا صدی کنیم در واقع نمی‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد بعد از اتمام دوران ریاست‌جمهوری خویش هیچ پایگاه، جایگاه و محلی از اعراب ندارند. این موضوع درباره رییس جمهورهای دوره‌های قبل از آن نیز صدق می‌کند.وی اظهار کرد: همه روسای جمهور را باید در دوره خودشان متناسب با شعارهای خودشان ارزیابی کرد آرزوی ما عاقبت به خیری احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور بعدی است.
مجلس حق دارد اما اول نشست مشترک بگذارید
حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان در سرمقاله دیروز این روزنامه با عنوان «چرا از پله دوم؟!» نوشت: طرح سوال از رییس‌جمهور مطابق اصل 88 قانون اساسی و مواد 212 و 213 آیین‌نامه داخلی مجلس، نه فقط حق، بلکه وظیفه قانونی نمایندگان است و در صورت لزوم و ضرورت نباید از انجام آن خودداری ورزند... سوال نمایندگان از رییس‌جمهور محترم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و یکی از دغدغه‌های مردم در این روزهاست و از آنجا که وزرای مربوطه حاضر به پاسخگویی نبوده‌اند چاره‌ای جز طرح سوال از رییس‌جمهور محترم باقی نمانده بود.
بنابراین اقدام نمایندگان را می‌توان تلاش آنان برای انجام رسالت نمایندگی و گره گشایی از یک معضل اقتصادی دانست که این روزها از یکسو برای بسیاری از مردم، مشکلات جدی آفریده است و از سوی دیگر دندان طمع دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنان را برای بهره‌گیری از این نابسامانی و سوءاستفاده از آن علیه مردم و نظام تیز کرده است.
مدیرمسوول کیهان در عین حال می‌نویسد: نابسامانی بازار ارز که افزایش لگام گسیخته قیمت کالا و خدمات مورد نیاز مردم را نیز در پی داشته است، وقتی دغدغه مشترک است و مقابله با مشکل و ناهنجاری پدیدآمده نیز خواسته همه دغدغه‌داران است، به یقین می‌توان گفت که تفاهم در یک نشست امکان‌پذیر است یا دست کم پله اول است که قبل از پیمودن آن نباید به پله بعدی رفت.


 

نام:
ایمیل:
نظر: