مجموع رفتارها نشان می دهد که غربی ها بار دیگر سیاست سه گزینه ای تحریم، ادعاهای هسته ای و حقوق بشر را در مقابل ایران در پیش گرفته اند و برآنند تا با فضاسازی رسانه ای و یارگیری در حوزه اتهام زنی به ایران، اهداف ضد ایرانی خود را پیگیری کنند. با توجه به ادعای غرب مبنی بر رویکرد به مذاکره این سوال مطرح است که چرا غرب در مقطع کنونی چنین تحرکاتی را در پیش گرفته و اهداف آن از این اقدامات چیست؟
در پاسخ به این پرسش چند نکته قابل توجه است.