صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱  ، 
شناسه خبر : ۲۵۲۹۹۰


* قداست شکنی‌های بعضی مداح نماها در آستانه اربعین حسینی موجب تأسف ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا شده است. صحنه‌هائی از مداحی یکی از این افراد که سن کمی دارد این روزها بر روی سایت‌ها مشاهده می‌شود که با حالتی شبیه رقص اشعار موهنی می‌خواند و افرادی با بدن‌های برهنه درحالی که حرکاتی همانند او دارند و سینه می‌زنند جملاتی از قبیل "رقاصم و رقاصم، رقاصه عباسم" را به زبان می‌آورند! این صحنه‌ها مایه تمسخر مخالفان شده و دشمنان با انتشار گسترده آن در اینترنت، علیه عزاداری حسینی تبلیغ می‌کنند. آیا نهادهای مسئول نباید برای جلوگیری از این انحرافات اقدام کنند؟!
* محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، درحالی که در داخل کشورش با مخالفان جدی مواجه است، برای ایران شاخ و شانه کشید! به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری کویت، وی ضمن ارائه پیشنهاد تشکیل ناتوی عربی گفت: امنیت خلیج فارس، امنیت مصر است. مرسی در دیدار با شماری از روزنامه نگاران حاضر در همایش فعالان رسانه‌ای در قاهره در پاسخ به سؤالی درباره "تهدیدات ایران علیه کشورهای جنوب خلیج فارس" گفت: "مصر در بهمن ماه آینده میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی خواهد بود و قاهره پیام شفاهی را در این نشست ارسال خواهد کرد که کسی حق ندارد هیچ یک از کشورهای منطقه را تهدید کند." وی چند روز قبل نیز در سخنرانی‌اش در مجلس مشورتی (سنا) مصر، تاکید کرده بود امنیت خلیج فارس و کشورهای جنوب آن، امنیت مصر است. معلوم نیست آقای مرسی چگونه ایران را تهدیدی برای کشورهای جنوب خلیج فارس می‌داند و در همین حال با رژیم صهیونیستی که تهدید واقعی کل منطقه است روابط گرم و صمیمی دارد.
کیهان

رکیه مقابل اتحادیه اروپا فقط باج و بیگاری می دهد

درخواست دولت ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا همچنان با بی اعتنایی این اتحادیه مواجه است.سابقه این درخواست به 7 سال پیش برمی گردد. دولت ترکیه در این 7 سال از یک سو کوشیده به خاطر فشار اروپا، برخی از احکام اسلامی را از قوانین رسمی حذف کند و از طرف دیگر به عنوان بازوی سیاسی آمریکا و شاخه نظامی آمریکا در غرب آسیا عمل کند. دولت آنکارا طی 17ماه گذشته نقش مهمی در ایجاد و تعمیق جنگ در خاک سوریه داشته و به یکی از ترمینال های ارسال تروریست و اسلحه به داخل سوریه تبدیل شده است. ترکیه آخرین بار نیز با استقرار موشک های پاتریوت ناتو در مرزهای خود با سوریه موافقت کرد. آنکارا طی چند ماه اخیر نقش مشابهی را نیز علیه دولت عراق به عهده گرفته و در حال تحریک اختلافات قومی و مذهبی در این کشور است.اروپایی ها با وجود استفاده از سرویس های ویژه ترکیه به ناتو، همچنان از راه دادن این کشور در اتحادیه خود امتناع می کنند و این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی به خاطر بحران های سیاسی و اقتصادی درصدد جدایی از اتحادیه اروپا و حوزه یورو هستند.در همین حال دولت ترکیه، اتحادیه اروپا را به «اتخاذ مواضع جانبدارانه» و «تعصب کورکورانه» در قبال پیوستن آنکارا به این اتحادیه متهم و اعلام کرد که این مواضع موجب کاهش اعتماد ترک ها به اتحادیه اروپا شده است.به گزارش شبکه العالم، ترکیه این موضع را در گزارش سالانه درباره پیشرفت های این کشور در فرایند پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام کرده و گفته که ارزیابی کمیساریای اتحادیه اروپا، «جانبدارانه و بی اساس» است.«اگمن باغش» وزیر امور اتحادیه اروپا در ترکیه گفت: قابل قبول نیست که کمیساریای اتحادیه اروپا در گزارش خود، اصلاحات «شجاعانه» ترکیه در سال گذشته، از جمله بهبود وضع حقوقی اقلیت های دینی را نادیده بگیرد. این امر موجب از بین رفتن اعتماد شهروندان ترک به اتحادیه اروپا شده است.وزیر امور اتحادیه اروپا در ترکیه پیشتر در ماه اکتبر درباره گزارش کمیساریای اتحادیه اروپا اظهار نومیدی کرده و گفته بود که این گزارش، دقیق نیست و در آن ارتقای حقوق اقلیت های دینی نادیده گرفته شده و به طور مبالغه آمیزی از دستگاه قضایی انتقاد شده است.
ترکیه در سال 2005، مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کرد، اما این مذاکرات به علت اختلاف بر سر تقسیم جزیره قبرس (که ترکیه آن را به رسمیت نمی شناسد) و مخالفت کشورهای اصلی عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه و آلمان، متوقف شد. ترکیه در سال های گذشته برای کسب موافقت اتحادیه اروپا با درخواست عضویت خود، تغییراتی را در قوانین مدنی خود ایجاد کرده و بخشی از حقوق جزایی و مدنی اسلام را از قوانین کیفری خود حذف کرده است.برخی تحلیلگران معتقدند طیفی از سیاستمداران ترکیه از جمله وزیر خارجه این کشور درصدد احیای امپراتوری عثمانی هستند حال آن که رفتارهای اخیر ترکیه بیشتر موجب تحقیر این کشور و بی اعتمادی مردم مسلمان منطقه است.
فارین پالیسی: نباید توقع معجزه داشت اوباما درگیر معضلات داخلی است

یک نشریه آمریکایی تأکید کرد نباید در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما انتظار معجزه از او داشت.استفن والت تحلیلگر مجله فارین پالیسی با مرور چالش های مزمن دولت آمریکا نوشت: من در دوره اول ریاست اوباما استدلال کردم که در حوزه سیاست خارجی نباید توقع زیادی از او داشت. او البته نظامیان ما را از عراق خارج کرد، اما این صرفا پیروی از جدول زمانی بوش بود، به همین دلیل دشوار است که آن را یک موفقیت در سیاست خارجی به حساب بیاوریم. او همچنین اسامه بن لادن را گرفت و این یک دستاورد شیرین بود اما یک اتفاق که تغییردهنده معادله بازی باشد، محسوب نمی شود. مسائل مهم دیگری هم هست از جمله ایران و موضوع اسرائیل و فلسطین و افغانستان، تغییرات آب و هوایی، که در بهترین شرایط به آسانی قابل حل نخواهند بود. این نمونه ها شاهدان خوبی هستند دال بر اینکه اوباما هر کدام از این مسائل را نتوانسته خوب اداره کند. مطمئنا در هر چهار مورد شرایط بدتر خواهد شد و تا چهارسال آینده هیچ کدام از آنها به عنوان یک پیروزی استراتژیک مطرح نخواهند شد.وی می نویسد: درباره ایران، اوباما با یک فشار بی امان برای حل و فصل مسئله هسته ای رو به رو است، اما سال هاست که ایران به اشتباه، به عنوان بزرگترین تهدید از زمان آلمان نازی معرفی شده است. اوباما خواستار امتیازاتی شد که ایران آنها را رد کرد. این یک معامله آشکار بود که تا به حال مطرح شده است (ایران اجازه غنی سازی محدود را خواهد داشت اگر پروتکل الحاقی ان پی تی را اجرا کند، در آن صورت غرب هم تحریم های اقتصادی را بر می دارد) اما هر معامله ای که تسلیم مطلق ایران در آن نباشد، از سوی رژیم اسرائیل به عنوان مماشات، در نظر گرفته می شود و اسرائیل و لابی آنها در ایالات متحده و دیگر جنگ طلبان خواستار حمله به ایران خواهند بود. فرض می کنیم که اوباما در برابر فشارها برای راه اندازی یک جنگ پیش گیرانه مقاومت کند، در آن صورت، زمانی که در ژانویه 2017، کاخ سفید را ترک کند، این مشکل همچنان باقی خواهد ماند.
فارین پالیسی درباره مسئله فلسطین و چالش اسرائیل نوشت: برخی از مردم فکر می کنند که دوره دوم اوباما، فرصتی برای فشار بیشتر در رابطه با راه حل دو دولت میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها خواهد بود. اما شرایط سیاسی در اسرائیل، فلسطین و منطقه به سختی مساعد است. اوباما نمی خواهد یا نمی تواند فشار بیشتری برای به وجود آمدن یک توافق احتمالی وارد کند. پس چرا زمان و سرمایه سیاسی را برای آن هدر بدهیم؟ ما در این رابطه نشست بی معنی و اشتباه آناپولیس را که در دور دوم دولت بوش برگزار شد، مشاهده می کنیم که هیچ فردی با یک آی کیو سه رقمی، دیگر این چنین اقداماتی را تکرار نمی کند. ما به سرعت به سمت راه حل یک دولت رفتیم و جانشین اوباما متوجه خواهد شد که چگونه سیاست خارجی ایالات متحده به سمت نابودی راه حل دو دولت رفته است.
والت در ادامه این تحلیل می پرسد: چه نتیجه گیری از این موارد به دست می آید؟ اوباما در دور دوم به دنبال یک سیاست خارجی کوچک و جمع و جور است. این سیاست خارجی به طور کامل منفعل نیست و ما قطعا شاهد انزواگرایی و عقب نشینی از هرگونه روابط امنیتی بلندمدت نخواهیم بود. حملات هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات های نیمه پنهان، بدون شک ادامه خواهد یافت. اما اکثر آمریکایی ها در رابطه با آنها اطلاعی ندارند و اهمیتی هم نمی دهند. در کوتاه مدت، انتظار می رود شاهد سیاست های واکنشی، بدون ابتکاری جسورانه باشیم که اغلب برای جلوگیری از به سراشیبی افتادن نقاط بحرانی اتخاذ می شود. اگر پرزیدنت اوباما به دنبال به جا گذاشتن میراثی از خود است- آن طور که همه روسای جمهور در دور دوم به دنبال آن هستند- این میراث در رابطه با مسائل داخلی خواهد بود. وی امیدوار است که دور دومش را با نهادینه شدن برنامه بیمه درمانی اش و احیای قدرتمند اقتصاد و اصلاح مالیاتی و بودجه و اطمینان بخشیدن به بازارها مبنی بر حل بلندمدت مشکل مالی آمریکا، پایان دهد. این میراثی است که اوباما از آن راضی خواهد بود. اما اهداف بزرگ بین المللی که وی در زمان آغاز به کار، داشت و به خاطر آنها جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، چه خواهد شد؟ خوب، بسیاری از آنها واقع بینانه نیست.
روایت دیپلمات انگلیسی از علت بن بست مذاکرات هسته ای

سفیر اسبق انگلیس در ایران می گوید توافق هسته ای با ایران امکانپذیر است مشروط بر آن که عادات بد تغییر کند.ریچارد دالتون از سال 2003 تا 2006 دوره آغاز تنش غرب با ایران به بهانه برنامه هسته ای، سفیر انگلیس در تهران بود و هم اکنون عضو برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در موسسه مطالعاتی چتم هاوس است. وی ضمن تحلیلی که از سوی ماهنامه جهان امروز (د ورلد تو دی) وابسته به موسسه چتم هاوس منتشر شده، به بررسی چشم انداز مذاکرات هسته ای غرب با ایران پرداخت و نوشت: ایران و دریای چین جنوبی در رأس مسائل سیاست خارجی آمریکا در سال 2013 قرار دارند و تنش های فزاینده موجب قرار گرفتن آنها در کانون توجهات جهانی می شود. باراک اوباما در تاریخ 21 ژانویه (2 بهمن) دومین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز می کند. یک مسئله حتمی است و آن اینکه اوباما در دو سال آینده باید تصمیمی خطیر اتخاذ کند مبنی بر این که آیا با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور وارد جنگ شود یا جهان را به سوی پذیرش توافق با ایران ببرد؛ توافقی که بعید است اسرائیلی ها را راضی کند. مسئله دیگری نیز که به همین اندازه حتمی است این که واشنگتن مایل است تعهدات خود را در خاورمیانه کاهش دهد تا بتواند تمرکز خود را بر منطقه آسیا-اقیانوسیه قرار دهد؛ جایی که مناقشه بالقوه تهدیدی برای جهان به شمار می رود.وی با ابراز امیدواری نسبت به این که در مذاکرات آتی، تحریم ها بتواند به اهرمی در دست غرب تبدیل شود، به موفقیت مذاکرات در صورت تغییر عادات قدیمی می پردازد و می نویسد: تمام طرف ها موافقت کرده اند که حل و فصل موضوع را براساس معامله به مثل، رویکرد مرحله و شروط معاهده ان پی تی دنبال کنند. ایران سال 1968 این معاهده را امضا کرده است.ایران باید به هراس خود از تعامل با آمریکا غلبه کند همان گونه که در سال 2001 چنین کرد، هنگامی که با سرنگونی طالبان در افغانستان همکاری کرد.دالتون در این قسمت البته به یک سؤال مهم توضیح نمی دهد که همکاری دولت وقت (اصلاحات) با غرب چه در موضوع افغانستان و چه تعلیق کامل برنامه هسته ای، جز طلبکاری و اتهام پراکنی بیشتر آمریکا و اروپا، چه چیزی عاید ایران کرد؟ و متعاقب از آن عملکرد یکسویه، چه اعتمادسازی بیشتری از جانب ایران می تواند صورت بگیرد در حالی که بیشترین بازرسی ها از تاسیسات اتمی ایران، فراتر از تعهدات قانونی- انجام گرفته و کمترین سند دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران به دست نیامده است.
دیپلمات انگلیسی در ادامه مقاله خود نوشت: سیاست های مبهم در غرب و اسرائیل موجب آسیب رسیدن به اعتبار آنها در چشم ایرانی ها شده است. به عنوان مثال، غرب می گوید که هیچ دعوایی با مردم ایران ندارد سپس از طریق تحریم نفت و تحریم های مالی، اقتصاد ایران را به رکود می کشاند و موفقیت جنگ سایبری، خرابکاری و ترورها را اعلام می کند.وی با اذعان به اختلاف شدید میان گروه 1+5 می نویسد: ناکامی 6 کشور مزبور در نشان دادن وحدت حول یک مجموعه مشخص از هدف های مذاکراتی نیز به حل مسئله کمک نکرده است. بطور منطقی، چین و روسیه از اصل یک توافق مرحله ای حمایت کرده اند که طبق آن ایران می تواند یک برنامه هسته ای غیرنظامی طبیعی و تحت نظارت کامل داشته باشد. غرب نیز با چنین ایده هایی بازی کرده اما در عین حال به دنبال تعلیق غنی سازی و- در مورد اسرائیل- پایان دادن همیشگی به غنی سازی بوده است. این امر به یک مانع دیگر منجر می شود و آن عبارت است از عدم تمایل برای قدرت دادن به فرستادگان و نمایندگان در مذاکره است.به گفته دالتون، غرب در زمان آغاز مذاکرات در سال 2003، به طور ثابت و مداوم شاهد پیشرفت فعالیت های هسته ای ایران بوده است.
سی ان ان: جنگ بر سر بحران بدهی ها در آمریکا فروکش نخواهد کرد

یک شبکه تلویزیونی آمریکا اعلام کرد دولت و کنگره این کشور به جای حل بحران بدهی ها و کسری بودجه فقط آن را به تعویق انداخته اند.روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در آخرین فرصت موجود اعلام کرد که توافقاتی با حزب رقیب حاصل شده و می تواند این کشور را از سقوط به پرتگاه مالی برهاند. هرچند ایالات متحده با آغاز سال میلادی جدید از نظر قانونی به پرتگاه سقوط کرد.رسانه های آمریکایی چند مورد از توافقات حاصل شده را منتشر کرده اند. بر این اساس مالیات خانواده هایی که بیش از 450 هزار دلار در سال درآمد دارند یا افرادی که بیش از 400 هزار دلار در سال درآمد دارند، افزایش می یابد و شهروندانی که عایدی شان در سال کمتر از این مقدار است، مشمول افزایش مالیات نمی شوند. در بخش های دیگری نیز مالیات ها ارزش خواهند یافت. افزایش مالیات اقشار پردرآمد یکی از محورهای اختلاف دمکرات ها و جمهوری خواهان بود. باراک اوباما تصمیم داشت مالیات شهروندانی را افزایش دهد که بیش از 250 هزار دلار در سال درآمد دارند. دو حزب بزرگ آمریکا همچنین توافق کرده اند که کاهش بودجه حوزه های مختلف فعلاً به مدت دو ماه متوقف شود.شبکه تلویزیونی سی ان ان درگزارشی اعلام کرد: به لحاظ حقوقی و فنی ، آمریکا وارد پرتگاه مالی شده و بحران مالی در راه است. بر اساس توافق کلی حاصل شده، مالیات ها موقتاً افزایش نمی یابد و بودجه نیز تا دو ماه دیگر کاهش نمی یابد اما مذاکره در این باره چند ماه دیگر شروع می شود. برخی از مقامات از این معامله راضی نیستند. رند پال سناتور جمهوریخواه می گوید «مشکل اصلی ما پرتگاه مالی نیست. در مذاکرات به بحران اصلی که بحران بدهی هاست، اصلاً توجه نشده است.» بدهی های آمریکا به مرز 5/16تریلیون دلار نزدیک شده است.
سی ان ان در گزارش خود خاطرنشان کرد: بحران مالی باعث شده تا پیش بینی های تولید ناخالص ملی در سال جدید با نیم درصد کاهش همراه باشد. آمریکا به زودی با رسیدن به سقف بدهی هایش به مشکل خواهد خورد. بالاترین حدی که دولت می تواند بدهی داشته باشد شانزده تریلیون و چهارصد میلیارد دلار است. گراور نورکوئیست یک تحلیلگر اقتصادی آمریکایی، گفت «بحران بدهی ها، جنگی نیست که در یک هفته به پایان برسد، زیرا اوباما و جمهوری خواهان به توافقی برای کاهش بودجه نرسیده اند».
سی ان ان می افزاید: پس از بحث های طولانی درباره کاهش بودجه و پرتگاه مالی دیگر مردم خسته شده اند و توان مقابله با مسئله افزایش بدهی ها را ندارند. این بحث ها از زمانی شروع شد که مؤسسات اعتباری اولین بار رتبه اعتباری آمریکا را کاهش دادند و بازار سرمایه واکنش سختی به این قضیه نشان داد و بسیاری از سرمایه گذاران دچار ضرر شدند، سپس در پی اختلافات سیاسی درکنگره بین دموکرات ها و جمهوری خواهان سقف بدهی های آمریکا به بالاترین حد خود رسید و دولت در شرایط ناتوانی از پرداخت هزینه ها قرار گرفت و همه آمریکایی های حقوق بگیر تهدید شدند، این مسائل تا به امروز ادامه داشته است و پس از پرتگاه مالی بازهم بدهی ها مطرح خواهد شد.شبکه فرانس 24 نیز در گزارشی تصریح کرد: سیاستمداران در واشنگتن تنها به تعویق انداختن بحران مالی را بلدند و نه حل آن را.



روزنامه خراسان در شماره دیروز خود نوشت: براساس شکایت و پیگیری‌های معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، فردی به نام «م. ک» ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور به اتهام ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز علیه محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور به 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.


رضایت از حضور در انفرادی
باشگاه خبرنگاران: محسن هاشمی در حاشیه مراسم ختم پدر زهرا رهنورد در جمع خبرنگاران درباره حضور فائزه هاشمی در بند انفرادی زندان اوین گفت: فائزه از حضورش در بند انفرادی راضی است ما هم به علت رضایت او از این وضعیت راضی هستیم
توصیه عسگراولادی به شریعتمداری
فرارو:حبیب ا... عسگراولادی فعال سیاسی در پاسخ به یادداشت اخیر حسین شریعتمداری، خطاب به وی نوشته است:شما برادر عزیز، نماینده محترم رهبر معظم انقلاب اسلامی هستید و باید مشی پدرانه سکاندار انقلاب و ولی امر مسلمین را سرلوحه خود قرار دهید و در آرامش بخشی به فضای سیاسی کشور نقش آفرین باشید
شغل جدید دستجردی پس از برکناری
نسیم:سیدحمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، پیرامون زمینه فعالیت جدید وزیر سابق این وزارتخانه گفت: مرضیه وحید دستجردی به محل فعالیت قبلی خود در بیمارستان آرش برمی‌گردد و کار خود را در بخش زنان و زایمان این بیمارستان از 10 روز آینده آغاز می‌کند
بی بی سی درخواست نداده
مهر:محمدناصر حقیقت، سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا شبکه «العربیه» و «بی بی سی فارسی» درخواستی برای فعالیت در ایران داده‌اند یا خیر، گفت: تقاضایی برای فعالیت مجدد این شبکه‌ها در ایران دریافت نکرده‌ایم.وی افزود: البته قسمت انگلیسی بی بی سی در ایران فعالیت دارد و اساساً ارتباطی با بی بی سی فارسی ندارد
یا الهام یا مشایی
الف:امیرمحبیان تحلیلگر مسایل سیاسی گفت:کاندیدای احمدی‌نژاد یا مشایی است یا کسی مثل الهام. این کاندیداها هیچکدام توانایی پیروزی در دور اول را ندارند لذا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؛ احمدی‌نژاد مطمئن است که یکی از دو کاندیدای دور دوم کاندیدای او خواهد بود. از این‌ رو اگر کاندیدای احمدی‌نژاد یا یک اصولگرا هر که باشد به دور دوم رود اصلاح‌طلبان از سر خیرخواهی یا بدجنسی ترجیح می‌دهند به کاندیدای احمدی‌نژاد رای دهند تا شکاف حاکمیت را بیشتر کنند یا شرکت نمی‌کنند و در آن صورت تبلیغات احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها و یارانه‌ها و... کاندیدای او را پیروز خواهد کرد
کتک‌ خوردن به دلیل سؤال
العالم:خبرنگار روزنامه الوطن عربستان سعودی از سوی همراهان یک مبلّغ مشهور وهابی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.عبدالمحسن الفاران خبرنگار این روزنامه، تصور نمی کرد که سؤال او از عائض القرنی مبلّغ سعودی درباره علل ممانعت از ورود وی به خاک آمریکا، موجب شود که از سوی یکی از همراهان این مبلّغ کتک بخورد
ادعای نقویان صحت ندارد
فرارو:پیرو انتشار مطلبی به نقل از حجت‌الاسلام نقویان در برخی رسانه‌ها با موضوع «دریافت رشوه توسط یکی از مدیران یا معاونان وزارتخانه‌ها و در میان گذاشتن این موضوع با حجت‌الاسلام پورمحمدی و...»، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد آنچه به نقل از حجت‌الاسلام نقویان، در رسانه‌ها مطرح‌
. .
. . . . . خراسان
نسیم نوشت.آریا نوشت.نسیم نوشت.نامه نیوز نوشت.رجا نوشت"


اوباما دنبال مذاکره با ایران
نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" در مقاله تحلیلی جدید خود به چالش های پیش روی سازمان ملل متحد در سال 2013 میلادی اشاره کرد و نوشت:آمریکا خواهان مذاکره با ایران خواهد بود اما رژیم صهیونیستی در این زمینه اختلاف افکنی می کند.فارین پالسی در ادامه تحلیل خود به موضع گیری سازمان ملل متحد و پیروزی فلسطینیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و ارتقای جایگاه آن کشور به عنوان دولت ناظر غیر عضو اشاره می کند.این نشریه رای مثبت کشورهای اروپائی را نشانه ای از فاصله گیری آنان از رژیم صهیونیستی و شکست سیاست های آن رژیم در مورد مسئله فلسطین می داند و اشاره می کند که در مورد شهرک سازی ها نیز 14 کشور از 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار کشور قدرت اروپائی نیز ضمن محوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی در این زمینه، شهرک سازی هارا مانعی برای راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی – صهیونیستی دانستند.
گاف بی‌بی‌سی و صدای‌ آمریکا
همزمان با سومین سالگرد حماسه تاریخی مردم انقلابی ایران در 9 دی 1388 شبکه بی بی سی و شبکه صدای امریکا، در اقدامی "هماهنگ" با پخش "برنامه ای واحد" سعی در به حاشیه راندن این حماسه بزرگ داشتند. "ایمنی در محیط کار" سوژه ای بود که این شبکه‌ها از آن در به حاشیه راندن سومین سالگرد حماسه نهم دی استفاده کردند.ماجرا از این قرار است که شبکه بی بی سی همزمان با سالگرد حماسه نهم دی موضوع برنامه مخاطب محور" نوبت شما"ی خود را به "ایمنی در محیط کار" اختصاص داد و در اواسط این برنامه صدای ضبط شده شخصی به نام "حمید از اهواز" به عنوان یکی از شرکت کنندگان در برنامه زنده پخش گردید که به سیاه نمایی از فضای کار در ایران پرداخت.بعد از بی بی سی این بار نوبت به صدای آمریکا رسید. صدای آمریکا نیز با اختصاص همین موضوع در برنامه "روی خط" خود صدای ضبط شده "حمید از اهواز" را پخش نمود که دقیقا همان فایل پخش شده در بی بی سی بود و این چنین بود که این سناریو رسانه ای دشمن، با این گاف غیر حرفه ای مرکز "مدیریت واحد" عملیات روانی غرب علیه ایران را لو داد.
بحث تحریم مطرح نیست
نجفقلی حبیبی، رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که در حال حاضر این شورا طرح‌ریزی برنامه‌ و فعالیت‌های گروه‌های اصلاح‌طلب را برعهده دارد، معتقد است برخی تلاش‌ می‌کنند در آستانه انتخابات جریان بدلی اصلاحات را درست کنند، وی در عین حال تاکید دارد، اصلاح‌طلبان به دنبال تحریم انتخابات نیستند.وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید با گفت‌وگو و تفاهم نیروهای خود را برای حفظ کشور و نظام تجمیع کنند. اگر پس از انقلاب به وحدت نیاز داشتیم، امروز بیش از پیش به وحدت نیازمندیم. حتما جریان‌های عاقل و معتدل باید به یکدیگر نزدیک شده و با یکدیگر همفکری و همکاری کرده و از اظهارات تفرقه‌انگیز نیز پرهیز کنند.حبیبی یادآورشد: گفت‌وگو روح اصلاح‌طلبی است. اگر این اتفاق(امکان گفت‌وگو میان جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب) نیفتد، کشور از ظرفیت‌ اندیشمندان و خردمندان جامعه محروم خواهد شد.
تحلیل انتخابات آینده
امیرمحبیان، مدیر عامل خبرگزاری آریا در گفتگو با روزنامه بهار به بررسی صحبت‌های اخیر رییس جمهور در خصوص معیارهای گزینش و برنامه های دولت در انتخابات آینده پرداخته است.وی با بیان اینکه احمدی نژاد در صدد مهندسی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است گفت: ازائتلاف 2+1 حداد بیرون می‌آید؛ از پایداری‌ها هم نهایتا سراغ جلیلی یا فردی چون او می‌روند؛ اصلاح‌طلبان هم یا مجوز ورود می‌گیرند یا نه نهایتا نیروهای ضعیف یا فاقد رای خواهند آمد؛ لذا کاندیدای احمدی‌نژاد یا مشایی است و مجوز تایید گرفته است یا کسی مثل الهام. این کاندیداها هیچ‌کدام توانایی پیروزی در دور اول را ندارند لذا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. احمدی‌نژاد مطمئن است که یکی از دو کاندیدای دور دوم کاندیدای او خواهد بود. از این‌رو اگر کاندیدای احمدی‌نژاد یا یک اصولگرا هر که باشد به دور دوم رود اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دهند به کاندیدای احمدی‌نژاد رای دهند تا شکاف حاکمیت را بیشتر کنند یا شرکت نمی‌کنند و در آن صورت تبلیغات احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها و یارانه‌ها و... کاندیدای او را پیروز خواهد کرد. اگر احتمالا با کاندیدای اصلاح‌طلب به‌ دور دوم رود که اصولگرایان با از سر ناچاری مجبورند باز در کشتی احمدی‌نژاد قرار گیرند تا کشتی فتنه!

 

نام:
ایمیل:
نظر: