صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴  ، 
شناسه خبر : ۲۶۱۶۴۵
حضور لابی اسرائیل در دولت اوباما بسیار پر رنگ بوده و سیاست های خاورمیانه آمریکا را تعیین می کند. بین اوباما و نتانیاهو در رابطه با ایران اختلافاتی به نظر می رسد، اما در عمل بیشتر با یکدیگر هماهنگ اند.
برچسب اخبار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
محمود عدالت منش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
به بهانه حذف بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»! و به تبع آن حذف شعار «مرگ بر آمریکا»
- چرا می خواهند شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند؟
- چرا می خواهند آمریکا را راستگو و دلسوز معرفی کنند؟
- چرا برای رابطه با آمریکا این همه ذوق زده شده اند؟
- چرا می خواهند زندگی با ذلت داشته باشند و به قول خودشان عزتِ آمریکایی؟!
مگر خمینی کبیر نفرمود: «همه گرفتاری های ما از آمریکاست» و «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید».
مگر امام عظیم الشأن نفرمود: «یک دسته ای نصیحت کنند ما را که شما باید صلح بکنید، این مال ضعف است، آن اشخاص ضعیفی که همیشه در دام آمریکا بودند یا امثال اینها از این مسایل می گویند لکن ما تازه خارج شدیم از این دام، دوباره حاضر نیستیم وارد بشویم، ملّت ما حاضر نیست به اینکه دوباره در این دام وارد بشود.
مگر حضرت روح الله نفرمود: «ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيست ها و آمريكا و شوروي در تعقيبمان خواهند بود تا هويت ديني و شرافت مكتبي مان را لكه دار نمايند». «در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى(ص) موج مى‏زند». «آمریکا و اسرائیل با اساس اسلام دشمنند».
مگر آن پیر روشن ضمیر و بابصیرت تأکید نفرمود که: «با توسل به دامن آمريكا ضعف و ناتواني خود را برمَلا نسازيد و از گرگها و درنده ها براي شباني و حفظ منافع خود استمداد نطلبيد. ابرقدرتها آن لحظه اي كه منافعشان اقتضا كند شما و قديمي ترين وفاداران و دوستان خود را قرباني مي كنند و پيش آنان دوستي و دشمني و نوكري و صداقت ارزش و مفهومي ندارد آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن مي گويند».
و مگر خلف صالح آن امام عزیز، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نفرمودند که: «من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم».
حال با این تعاریف و توصیف ها، آیا امام و رهبری نیز، به زعم موافقین دروغین دولت فعلی، مخالف دولت «اعتدال و تدیر و امید» هستند؟! آیا دانشجویان حقیقی پیرو خط امام و همه امت حزب الله که در تمام دوران انقلاب و جنگ و پس از آن از هیچ تلاش و کوششی حتی دادن خون و جان برای به ثمر نشستن درخت انقلاب اسلامی و حراست و محافظت از آن دریغ ننموده اند، جنگ طلب، خشونت طلب و مخالف صلح و آزادی هستند؟!
چه مذاکره صورت بگیرد چه نگیرد؛ چه رابطه برقرار شود چه نشود- البته آن هم با نظر ولی فقیه- آیا عقل سلیم حکم می کند که به این دشمن دیرینه اسلام و مسلمین و انسانیت، اعتماد کنیم؟! و او را راستگو و درستکار و صادق بدانیم؟! و هر کس بگوید «مرگ بر آمریکا» فوراً او را مخالف دولت و مردم معرفی کنیم؟! این چه دیپلماسی یی است که می خواهد دست چدنی دشمن زیر دستکش مخملی را نبیند و بگوید همه اش مخملی است! و ما تا حالا اشتباه می کردیم!!! دیپلماسی مدّ نظر قرآن این است؟ چرا به دیپلماسی امام همیشه جاویدان امت اعتماد نمی کنید؟ چرا بر خلاف نظر صریح رهبری عزیز، این همه به دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی خوشبین هستید؟
ما نیز به تیعیت از مقام معظم رهبری به دیپلماسی دولت خوشبینیم و امیدواریم دوباره کارهای نابجا! انجام ندهند، اما یادآوری می کنیم که اگر می خواهید از این رهگذر اقتصاد بیمار را درست کنید، باید بدانید اقتصاد بیمار ما با مدیریت بیمار درست نمی شود؛ بلکه با مدیریت اسلامی و انقلابی و عمل به رهنمودهای امام و رهبری درست می شود. یعنی همان تکیه به توان ملی و خودباوری ایرانیان. پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از اصراف و ریخت و پاش ها و تجمل گرایی ؛ آنهم اول از مسئولین!
و دیگر اینکه، هر چه روابط ما با کشورهای دیگر عالی باشد ولی در داخل انسجام نداشته باشیم و هر مدیری حرف خود را بزند و کشور از سوء مدیریت رنج ببرد - چنانچه تاکنون نیز رنج برده است، از جمله در دولت گذشته - هیچ رابطه و مذاکره ای نمی تواند گره ای از مشکلات ما باز کند بلکه مشکلات ما بیشتر خواهد شد.
و سخن آخر؛ ما باید به خدا و دستورات قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) اعتماد داشته باشیم و عمل کنیم و فقط باید به او توکل کنیم و از او مدد بخواهیم و روی پای خود بایستیم تا زندگی با شرافت و عزت داشته باشیم.
محمود عدالت منش
Shahedi.blogfa.com
وبلاگ حقیقت و واقعیت
جابری
-
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
هر چه میکشیم از دست همین یهودیان است که در طول تاریخ دشمنان سرسخت اسلام بوده اند. قران کریم قوم یهود را سرسخت ترین دشمنان اسلام معرفی می کند. یهود همیشه در فکر فتنه گری علیه مسلمانان است
حسنی
-
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
بحث بسیار مفید و لازمی بود و نکته های خوبی دارد
نام:
ایمیل:
نظر: