آقای عراقچی مطرح کرد که در مذاکرات ظریف و اشتون در استانبول، اشتون اعلام کرد که شما باید با آمریکا بهطور دوجانبه مشکلاتتان را حل بکنید؛ قبلاً هم این را به شما گفتهام، مشکل را با آمریکا حل کنید بعد بیایید در گروه 1+5 کار را ادامه بدهیم. بعد از این موضوع است که ایران تصمیم گرفته مذاکره دوجانبه با آمریکا برگزار کند.