پایگاه بصیرت ، گروه بین الملل؛آمریکاییها در راستای سیاست «جهانفریبی» سالهاست تلاش میکنند خود را در صف اول دفاع از حقوقبشر جا بزنند. آنها با اطمینان از این سیاست «جهانفریبی» بارها و بارها به جنایت و چپاول و زیر پا گذاشتن حقوق ابتدایی ملتها و دولتها دست یازیدند و با وجود بیآبروییها و رسواییهای پیدرپی، به پشتوانه قدرتی که دارند، هیچگاه از آن دست نکشیدند و در عوض، روند بیآبرویی و رسوایی آنها هم هیچگاه متوقف نشد. جدیدترین رسوایی آمریکاییها، رونمایی از حس پلید تبعیضنژادی در نهاد آنها است که حدود یک هفته پیش با کشته شدن یک جوان 18 ساله سیاهپوست انجام گرفت که اعتراضات خشونتآمیز رنگینپوستان و بهویژه سیاهپوستان را در نقاط مختلف آمریکا در پی داشت. پلیس وحشی آمریکا که اساساً برای وحشیگری استخدام و تربیت شده، مثل همیشه با زدن تهمت دروغ به جوان سیاهپوست که وی با پلیس درگیر شده، قتل وی را توجیه کرد؛ حال آنکه شاهدان عینی، این ادعای دروغ را نفی میکنند. روشن شدن دروغ بودن ادعای پلیس، خشم مردم را بیشتر و اعتراض آنها را شدیدتر کرد و ناتوانی پلیس محلی در شهر فرگوسن، محل این جنایت، دخالت پلیس ایالتی را در پی داشت که شهر را به حالت جنگی در آوردهاند. جدیدترین نظرسنجی در آمریکا بهترین توصیفکننده وضعیت اجتماعی آمریکا است. به موجب این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از آمریکاییها به نظام قضایی کشورشان اطمینان ندارند و چهلوپنج درصد آنها معتقدند که عدالت درباره نیروی پلیس اجرا نمیشود.