صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰  ، 
شناسه خبر : ۲۶۹۱۴۶

بر اساس نظرسنجی که صورت گرفته است، در تهران 48.8 درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند. از همین میزان 22 درصد زیاد و خیلی زیاد و بقیه کم و خیلی کم برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌بینند.در شهرستان‌ها 44.4 درصد مردم از برنامه‌های ماهواره استفاده می‌کنند که 20 درصد زیاد و 24 درصد کم و خیلی کم برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.مسائل مورد علاقه به ترتیب، سریال، موسیقی، کلیپ، شو و سیاسی - اجتماعی بوده ‌است. شبکه جم به خاطر سریال حریم سلطان در رتبه نخست قرار دارد و بعد از آن شبکه من و تو، پی.ام.سی (موسیقی) و بعد صدای آمریکا قرار داشته‌اند.همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی پژوهشی درباره قانون منع استفاده از ابزار دریافت امواج ماهواره تهیه کرده است.در این گزارش آمده که قانون فعلی دیگر کارایی ندارد و باید اصلاح شود و استفاده از برنامه‌های ماهواره باید به صورت هدفمند مجاز شود، در غیر این صورت کار از دست خارج می‌شود." قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره " سال 1373 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید. طبق این قانون وزارت کشور موظف است با استفاده از " نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره " اقدام کند.

 

نام:
ایمیل:
نظر: