صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۲۷۳۹۰۶

برژینسکی که در حال حاضر در "مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی" فعالیت می کند، در همایش سالانه بروکسل که به دعوت موسسه آمریکایی "جرمان مارشال فاوند" برگزار می شود، درباره موضوع گفت وگو با اسد، تاکید کرد: چه بخواهیم، چه نخواهیم، موضوع گفت وگو با اسد، واقعیتی است که کم اهمیت تر از حیات سیاسی در سوریه نیست.برژینسکی در ادامه با تاکید بر پایان یافتنِ عصر استعمارگری، تاکید کرد که در نهایت، غرب و آمریکا نمی توانند راه حل خود را به سوریه تحمیل کنند و از آمریکا نیز خواست که از هرگونه اقدامی که تحمیل خواسته ها به نظر برسد، پرهیز کند.

برژینسکی درباره عربستان نیز گفت: عربستان، با خودش حرف می زند و سعی در عبرت گرفتن دارد، اما در عین حال، همچنان حرکت های وهابی از این کشور بروز و ظهور پیدا می کنند. به همین سبب به باور من نباید از این گروه ها حمایت کنیم. فکر می کنم ما نباید از این رویکرد حمایت کنیم، زیرا این کار به درگیری ها شدت بیشتری خواهد بخشید. بهتر آن است که خود سعودی ها به این نتیجه برسند که خود را درگیر جنگ های هزینه بر نکنند، زیرا چنین درگیری هایی می تواند حاکمیت اقتصادی آن ها را به خطر بیندازد، اتفاقی که نمونۀ آن را می توان در یمن مشاهده کرد.

وی همچنین درباره روابط ایران و آمریکا در عراق، آن را "آمیزه ای از شراکت تاکتیکی ارزیابی کرد.

 

نام:
ایمیل:
نظر: