صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۲۷۴۶۲۴
دویچه وله: دانشمندان آمریکایی با ساخت نیروگاه اتمی مشابه بوشهر، می کوشند فعالیت های اتمی ایران را بازشناسی و بررسی کنند/ هدف این پروژه، تعیین سطح پیشرفت ایران در راستای تولید بمب اتمی است.

روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که دانشمندان آمریکایی نیروگاهی اتمی مطابق الگوی برنامه هسته ای ایران ساخته اند تا میزان پیشرفت ایران در برنامه هسته ای را به طور دقیق تعیین کنند.
بر اساس این گزارش نیروگاه آک ریج (Oak Ridge) در ایالت تنسی، بخشی از برنامه فعالیت 9 آزمایشگاه در ایالات متحده است که برای شناخت بهتر با برنامه هسته ای ایران طراحی شده است.
دانشمندان امریکایی می کوشند با ساخت نیروگاهی مشابه، عملیات و فعالیت های اتمی ایران را مرحله به مرحله بازشناسی و پیشرفت آن را بررسی می کنند. هدف این پروژه تعیین سطح پیشرفت ایران در فعالیت های است.
به نوشته «نیویورک تایمز» نیروگاه های لوس آلاموس ایالت نیومکزیکو و لیورمور کالیفرنیا هم به این برنامه پیوسته اند.
ایالات متحده مشتاق آگاهی از نوع فعالیت غنی سازی اورانیوم در نیروگاه فوردو است. ایران گفته است که این نیروگاه را به مرکز پژوهشی تبدیل می کند، اما جزییات آن هنوز مشخص نشده است. 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
نظر: