پایگاه بصیرت/ گاهی خبرهایی مبنی‌بر اعتراض گروهی از معلمان نسبت به مشکلات، مطالبات و حق و حقوق‌شان در رسانه‌ها منتشر می‌شود. طبیعتاً ممکن است هر قشر و صنفی مطالباتی داشته باشد و به‌دلیل اینکه نتوانسته است آن را در روند معمولی به نتیجه برساند، به اعتراض روی می‌اورد تا صدای خود را به گوش مسئولان و دست‌اندرکاران برساند. این حرکت‌ها امروزه عجیب نیستند تا جایی که قانونگذار هم برای آن شیوه تعریف کرده است و در مواقع لزوم و به درخواست یک صنف یا گروه، مسئولان مربوطه می‌توانند مجوز اجتماع و تظاهرات صادر کنند. این موضوع در همه کشورهای جهان اتفاق می‌افتد و در مواردی گستره وسیع اعتراضات سبب مختل شدن بخشی از امور یک کشور می‌شود.در کشور ما سابقه اعتراض و تجمع‌های صنفی وجود داشته و معلمان هم به‌منزله یک قشر عظیم فرهنگی که در بدنه سازمانی وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، مانند قشرهای دیگر مشکلات و مطالبات بحقی دارند که آنها را از طرق مختلف پیگیری می‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر رسانه‌های غربی و ضدانقلاب تلاش زیادی را شروع کرده‌اند تا به بهانه‌های مختلف این قشر دلسوز و زحمتکش جامعه را در فضای اعتراضی قرار دهند و تجمع و درخواست‌های بعضاً محدود را به‌عنوان اعتراضات جامعه فرهنگی القا کنند.در چند روز گذشته و با نزدیک شدن به 12 اردیبهشت و روز معلم نیز به نام دعوت تشکل‌های صنفی ـ که برخی به‌جای هویت صنفی، هویت سیاسی دارند ـ خط رسانه‌ای مشخصی از سوی رسانه‌های بیگانه دنبال می‌شود که درصدد است تا اعتراضات جامعه فرهنگی کشور را به‌دلیل برخی مشکلات این قشر ترتیب دهد و فضای ایام هفته معلم و بزرگداشت مقام آنها را که طی سالیان دراز به این مناسبت در کشور حاکم می‌شود، دگرگون کند و چهره‌ای معترض از معلمان جامعه نشان دهد. در این خصوص توجه به چند نکته اهمیت دارد: اول اینکه معلمان به‌عنوان متولیان تربیت و آموزش نونهالان و نوجوانان جامعه نقش مهمی در ساختن انسان‌هایی دارند که سکان فردای جامعه را در بخش‌های مختلف به‌دست خواهند گرفت. این قشر دلسوزانه و موقرانه شمع وجود خود را صرف رشد و تعالی نسل‌های بعدی جامعه می‌کند و با کمبودها و سختی‌ها می‌سازد، اما از رسالت خود فروگذار نمی‌کند. البته این روحیه و مناعت طبع نباید سبب شود تا مسئولان از وظایف خود درباره این قشر کوتاهی کنند. واقعیت این است که در سال‌های گذشته گام‌های خوبی برای رفع مشکلات معلمان برداشته شده است که این روند باید تداوم یابد تا این قشر دغدغه‌ای جز تربیت و پروراندن فرزندان این خاک و بوم نداشته باشد.مطلب دوم این است که معلمان عزیزی که افراد بصیر هستندی و نگاه روشنی به تحولات و وقایع دارند، باید مراقب باشند تا به بهانه مطالبه حق در پازلی که دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران آن را طراحی می‌کنند، بازی نکنند. دشمنان تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا با کمک اعتراضات صنفی در بخش‌های مختلف، از جمله جامعه فرهنگیان و... به القای نارضایتی از نظام جمهوری اسلامی بپردازند که این خدعه دشمن به هوشیاری معلمان و فرهنگیان نیاز دارد.مطلب آخر هم اینکه متأسفانه در چ��ین فضایی یک رسانه داخلی در غفلت یا اوج بی‌سلیقگی، مطلب یا تصویری در انتقاد از معلمان منتشر می‌کند. معلمان بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهند، صبر و سعه‌صدر فراوانی دارند، اما انتشار مطلبی که خدمت صادقانه و مجاهدانه آنها را زیر سؤال می‌برد، اشتباه فاحشی است که تنها دشمنان را در نیل به اهداف‌شان یاری می‌کند.به نظر می‌رسد، در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته است، با تلاش و جدیت مسئولان و همراهی و همگامی فرهنگیان می‌توان گام‌های خوبی را برای رفع کمبودها و حل مشکلات برداشت و جایگاه رفیع معلم را حفظ کرد.