صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴  ، 
شناسه خبر : ۲۷۶۱۲۳
با شمارش معکوس گروه های سیاسی برای آماده شدن برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریان اصلاح طلب که متمرکز بر تحمیل توسعه سیاسی به دولت روحانی می باشد، بر ضرورت تغییرات در دولت به ویژه در حوزه وزارت کشور تاکید و تصریح دارد.

 

 با شمارش معکوس گروه های سیاسی برای آماده شدن برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریان اصلاح طلب که متمرکز بر تحمیل توسعه سیاسی به دولت روحانی می باشد، بر ضرورت تغییرات در دولت به ویژه در حوزه وزارت کشور تاکید و تصریح دارد.

بنا بر این گزارش در این میان برخی از لایه های اصلاح طلبان نیز در تصریح هایی که به صورت یادداشت در رسانه های خود، بر خواسته های دوستان خود تاکید دارند، به نقد این مطالبات پرداخته و نکات چندی را مطرح می کنند.

محورهای مطرح شده در این زمینه در مطبوعات جریان اصلاح طلب عبارتند از:
** دوستان اصلاح طلب در حالی بر تغییرات در حوزه سیاسی دولت اصرار دارند که باید پذیرفت که دولت در کلیت خود دچار یک اشتباه شد. دولت گمان می کرد که مذاکرات زود به نتیجه می رسد و یا اینطور می نمود از این رو اگر نه تمام، ولی بیشترین توجه خود را بر حل این مساله معطوف و متمرکز کرد و وزارتخانه ها عملا با تحرک لازم مواجه نشدند. به عبارت دیگر حس و روح لازم در بدنه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دمیده نشد و همه در خوف و رجا ماندند.
** تا هنگامی که عرصه سیاست دچار تغییرات ملموس و مورد نیاز نشود، نمی توان انتظار داشت که ساختار اجرایی و مدیریتی خارج از این تغییرات و مستقل از آن دچار تحول شود.کابینه فعلی نیز از این قاعده مستثنا نیست.
** از مرداد ۹۲ تاکنون عرصه سیاسی ایران دچار کدام تغییرات اساسی شده است که انتظار داشته باشیم انعکاس این تغییرات را در هیئت دولت و وزرا را ببینیم.

به گزارش خبرنگار ما اینها تنها نمونه هایی از فشار تندروهای اصلاح طلب به دولت برای ایجاد تغییرات انتخاباتی در بدنه دولت هستیم، تغییراتی که برخی از مشاوران روحانی از جمله آشنا نیز در تنور آن دمیده اند و قصد دارند حوزه وزارت کشور و بالطبع استانداران و فرمانداران را با آوردند افراد تندرو به چالش بکشانند که این می تواند در آستانه انتخابات یک سم برای فضای سیاسی کشور تلقی گردد.

به گزارش عصر امروز با توجه به موارد گفته شده این بخش از اصلاح طلبان تاکید دارند که برای پیگیری موثر توسعه سیاسی باید منتظر
«مذاکرات و انتخابات» بود تا با شکل گیری فضای مناسب انتظار تغییرات قابل توجه را از سوی دولت روحانی داشت.

آنها با دید امضای هر توافقی قصد دارند که میوه آن را در زمستان امسال بچینند و البته برای این گروه توافق خوب و مصلحت کشور هیچ معنایی ندارد!

نام:
ایمیل:
نظر: