صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۲۷۷۳۵۰
پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی - چکیده: ‌- گروه دیدگاه / صبح امروز هنگامی که محافظ حاج سید احمد خمینی فرزند امام با اتومبیل از خیابان ولیعصر عبور می کرد مورد حمله سرنشینان سه اتومبیل پژو کاهوئی و بی ام و و پیکان قرار گرفت. - گردهمائی نمایندگان و رهبران صد نهضت آزادیبخش جهان بعدازظهر دیروز با صدور قطعنامه ای در ده ماده به کار خود پایان داد. ‌-‌ ما بدین وسیله تجاوز بی شرمانه و خونین اسرائیل را به جنوب لبنان که مقدمه ای بر قلع و قمع مقاومت ملت مسلمان لبنان و فلسطین و تثبیت سلطه آمریکا بر منطقه است محکوم کرده جدا خواستار تشکیل سپاه قدس از سوی جمهوری اسلامی هستیم. ‌-‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: از برادران ایثار گر روحانی سراسر کشور جهت اعزام به جبهه های نبرد علیه صهیونیسم بین المللی ثبت نام می کند . ‌-‌ ولایتی: رزمندگانی که به جبهه های نبرد در لبنان اعزام شده اند پیشقراولان نیروی میلیونی امت مسلمان ایران برای اخراج صهیونیسم از کلیه اراضی اشغالی مسلمانان هستند. ‌-‌ آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور : ما جنگ را تا نابودی کامل صدام و حزب بعث عراق و اخذ خسارات جنگی و برقراری نظام جمهوری اسلامی در عراق و نیز بازگشایی راهی برای دستیابی به قدس عزیز ادامه خواهیم داد.

حمله تروریست‌ها به خودروی حاج سید‌احمد خمینی

صبح امروز هنگامی که محافظ حاج سید احمد خمینی فرزند امام با اتومبیل از خیابان ولیعصر عبور می کرد مورد حمله سرنشینان سه اتومبیل پژو کاهوئی و بی ام و و  پیکان قرار گرفت . سرنشینان این سه اتومبیل درابتدا نارنجک  جنگی به طرف اتومبیل مورد نظر پرتاب کردند و سپس با مسلسل به سوی آن تیراندازی کردند.

در نتیجه این درگیری و این حمله هیچ گونه آسیبی به اتومبیل فوق وارد نشد. بنا بر همین گزارش سه عابر که از خیابان ولیعصر عبور می کردند براثر رگبار منافقین شهید و  مجروح شدند که مجروحین توسط امت حزب الله به بیمارستان انتقال داده شدند.(1)

نهضت‌های آزادیبخش خواستار تشکیل سپاه قدس از سوی جمهوری اسلامی شدند

گردهمائی نمایندگان و رهبران صد نهضت آزادیبخش جهان بعدازظهر دیروز با صدور قطعنامه ای در ده ماده به کار خود پایان داد. دکتر هادی و مریم بهروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید مهدی هاشمی مسئول واحد نهضت های آزادیبخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سخنرانان آخرین جلسه این گردهمائی بودند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است : در ادامه این قطعنامه می خوانیم : در زمانی که نهضت جهانی اسلام در اوج خروشندگی و شکوفائی خشم استکبار جهانی را تحریک و توده های میلیونی محرومین به پا خواسته آسیا ، آفریقا و آمریکا لاتین در صفوف بهم فشرده خویش عرصه را بر مستکبرین تنگ تر ساخته است ما امضا کنندگان در سمینار سراسری جنبش آزادیبخش اسلامی در تهران تاکید می کنیم : انقلاب اسلامی در ایران را که بر اساس اعتقاد و ایمان به مکتب سعادت بخش اسلام و تحت رهبری های قائد عظیم الشان مسلمین ، پیشوای محرومین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خمینی و شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسید مورد تائید همه جانبه قرار داده حمایت از آن را به عنوان یک رسالت اسلامی ، انسانی در قبال توطئه های استکبار جهانی به عهده خواهیم گرفت.

در بخش دیگری از قطعنامه آمده است : ما ضمن تائید قاطع از انقلاب اسلامی و رهبری های امام خواهیم کوشید تا ملت های محروم جهان را در امتداد خط فکری - سیاسی انقلاب اسلامی به گسترش مبارزه ضد استکباری و سعی و کوشش در جهت تحقق حاکمیت الله در زمین سوق داده و آرمان های قرآن کریم را عملی گردانیم .

در بند دوم این قطعنامه آمده است : بنا به تشخیص و اعلام کمیسیون رهبری سمینار متشکل از علمای شیعه و سنی ما ضمن بررسی کلیه شروط لازم جهت احراز مقام رهبری از دیدگاه مذاهب خمسه اسلامی ، امام امت جامع کلیه شرایط رهبری در فقه اسلامی بوده و هیچ مانع فقهی جهت پذیرش رهبری دینی امام خمینی برای مقلدین کلیه مذاهب اسلامی وجود ندارد.

فلسطین جایگاه وحی و نخستین قبله مسلمانان،  یک سرزمین اسلامی است و آزادی آن نیز رسالت اسلامی می باشد و بسیج توده های میلیونی مسلمان بر ضد اسرائیل ، این غده سرطانی و فرزند نامشروع امپریالیزم بین المللی به عنوان یک ضرورت حیاتی برای نهضت جهانی اسلام به شمار می رود . ما بدین وسیله تجاوز بی شرمانه و خونین اسرائیل را به جنوب لبنان که مقدمه ای بر قلع و قمع مقاومت ملت مسلمان لبنان و فلسطین و تثبیت سلطه آمریکا بر منطقه است محکوم کرده جدا خواستار تشکیل سپاه قدس از سوی جمهوری اسلامی هستیم.(2)

ثبت‌نام از روحانیون سراسر کشور برای اعزام به لبنان

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد : از برادران ایثار گر روحانی سراسر کشور جهت اعزام به جبهه های نبرد علیه صهیونیسم بین المللی ثبت نام می کند .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : به پیروی از رهنمودهای پیامبر گونه امام امت در رابطه با  حضور فعال  سربازان کفر ستیز جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران رزمنده سوریه و لبنان علیه استکبار جهانی ، آمریکا و صهیونیسم بین المللی از عموم برادران ایثارگر روحانی در سراسر کشور که همیشه در سنگر آزادی در صف مقدم حضور داشته اند دعوت می شود  برای ثبت نام و سپس  اعزام به سوریه و لبنان به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مراجعه کنند . (3)

رزمندگان ایرانی پیش‌قراولان نیروی میلیونی امت مسلمان برای مبارزه با اسرائیل

دکتر علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی رادیو تلویزیونی شرکت کرد و ضمن تاکید بر مطالب فوق به تشریح مسایل گوناگون جهانی از جمله تجاوز وحشیانه صهیونیسم اشغالگر به لبنان ، اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و شرکت ایران در اعزام رزمندگان اسلام به لبنان پرداخت .

 وزیر امور خارجه در مورد اعزام رزمندگان جمهوری اسلامی ایران به لبنان اظهار داشت : از زمان شروع حرکت اسلامی در ایران یعنی از بیست سال پیش مهمترین هدف استراتژیکی که همواره از سوی امام و امت تاکید می شد مبارزه تا محو کامل رژیم صهیونیستی بود و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، امید تحقق یافتن این خواست در دلهای مسلمین قوی تر شد و ما اینک از این فرصت استقبال می کنیم و حاضریم با توجه به ایمان مردم به آرمان های اسلامی همه توان خود را که بسیار عظیم است در راه این هدف مقدس قرار دهیم و یک بار دیگر در عمل به دنیا ثابت می کنیم که ما در آن چه می گوئیم صادقیم .

وزیر امور خارجه در این مورد همچنین گفت: رزمندگانی که به جبهه های نبرد در لبنان اعزام شده اند پیش قراولان نیروی میلیونی امت مسلمان ایران برای اخراج صهیونیسم از کلیه اراضی اشغالی مسلمانان هستند.

مشارکت در جبهه پایداری

دکتر ولایتی در ادامه این مصاحبه در پاسخ این سئوال که پرسید: با توجه به شرایط حماسی کنونی جهان اسلام و با در نظر گرفتن این که کشورهای عضو جبهه پایداری خواهان شرکت رسمی ایران در این جبهه شده اند آیا ایران رسما در این جبهه شرکت خواهد کرد؟»  گفت :  شرکت کردن در هر اتحادیه و پیوندی با هر کشور خارجی منوط به تصمیم گیری مجلس شورای اسلامی است. لیکن در صورتی که کشورهای عضو جبهه پایداری از ما بخواهند تا برای تحکیم مواضع مقابله با امپریالیسم و صهیونیسم در این جبهه شرکت کنیم از اینکه به عنوان ناظر مشارکت نمائیم دریغ نخواهیم کرد»

اجلاس آینده غیر متعهدها

 بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه در ادامه این مصاحبه که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد پیرامون اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به خبرنگاران گفت : اجلاس اخیر وزرای امور خارجه کشورهای غیر متعهد حقیقت اجلاس دفتر هماهنگی این جنبش به منظور تهیه مقدمات برگزاری کنفرانس در بغداد بود لیکن با  فعالیت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران که از مدت ها قبل از برگزاری اجلاس هاوانا آغاز شده و در طول برگزاری این اجلاس متراکم شد و شتاب گرفت و با توجه به پیروزی های چشمگیر و درخشان رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد به نظر می رسد که این فعالیت ها موثر واقع شده است و با تماسی که با بسیاری از وزرای امور خارجه کشورهای غیر متعهد در کوبا داشتیم ، غیر محتمل است که این اجلاس در بغداد برگزار شود و در صورت انجام هم قطعا در سطحی به مراتب پائین تر از آن چه که در اجلاس 1979 کوبا انتظار می رفت صورت خواهد گرفت .

وی افزود : در اجلاس هاوانا بارها از وزرای خارجه کشورهای غیر متعهد شنیده می شد که آن ها اظهار می داشتند در جایی که از امنیتشان مطمئن نیستند شرکت نخواهند کرد . (4)

آیت‌الله موسوی اردبیلی‌: با اخلال‌گران در مسیر انقلاب به عنوان محارب برخورد می‌شود

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و با اشاره به این نکته که مسئله قدس برای ما از نظر اسلام همانند مسئله خرمشهر است گفت : ملت مسلمان ایران مصمم است تا شعار «امروز ایران فردا فلسطین» را  چون شعار نه شرقی – نه غربی تحقق بخشد . آیت الله موسوی اردبیلی با اخطار به کسانی که در مقابل انقلاب کارشکنی می کنند گفت : با این افراد به عنوان محارب رفتار خواهد شد . (5) 

نام:
ایمیل:
نظر: