صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹  ، 
شناسه خبر : ۲۷۷۹۵۷

پایگاه بصیرت: «مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه 1377، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوی اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به‌دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند، به من بگویید که چه وظیفه‌ای...»

فراز فوق آخرین پیام محمود صارمی، مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان است که پس از مخابره پیام فوق به همراه هشت دیپلمات ایرانی به دست نیروهای طالبان شهید شد و به احترام خون پاکش که در آن روز، هفدهم مرداد 1377 ناجوانمردانه بر زمین ریخته شد، هفدهم مرداد «روز خبرنگار» نام گرفت. «خبرنگاری» شغل خطیر و شریفی است که شهادت صارمی و ده‌ها خبرنگاری که در دوران دفاع مقدس و پس از آن به شهادت رسیدند، شاهد صادق خطیر و شریف‌بودن این شغل است. خبرنگاران در جهان امروز نقش تارهای نامرئی را دارند که شهروندان جوامع و حتی انسان‌های کره زمین را به یکدیگر مرتبط می‌کنند. وجود خبرنگاران متعهد در سراسر جهان سبب می‌شود تا در جهانی که قدرتمندان برای چپاول سرمایه دیگران با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند، حق کمتری از مردمان ضایع شود؛ از این‌رو، خبرنگاران متعهد همیشه خار چشم قدرتمندان چپاولگر و امید مظلومان بوده‌اند. هرگاه خبرنگار و یا زنجیره‌ای از خبرنگاران از شرافت خبرنگاری فاصله گرفته و فریب فریبکاران را خورده‌اند، تضییع حقوق مردم سرعت و وسعت یافته است. قدرشناسی از خبرنگار و کمک به وی برای متعهدبودن به امر خبرنگاری، در حکم بالابردن ضریب سلامت عمومی جامعه است؛ پس خبرنگاران را قدر بدانیم تا جامعه سالم‌تر و مقبول‌تری داشته باشیم. ان‌شاءالله

نام:
ایمیل:
نظر: