صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷  ، 
شناسه خبر : ۲۷۸۰۴۲
اشاره: در آستانه روز جهانی قدس علمای دینی از فرقه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی در پیشواز این روز نسبت به حضور گسترده مسلمانان در سراسر جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کردند که علمای اهل سنت ایران نیز در این زمینه از اهل سنت ایران و مسلمانان سایر کشورها خواستند تا با حضور هرچه با شکوه‌تر خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، این روز را گرامی بدارند. آنچه در پی می‌آید اظهارات برخی از ائئمه جماعت اهل سنت ایران در این زمینه است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی مریوان: قدس نماد رسوایی اروپاییان و کشورهای مدعی حقوق بشر است

"ماموستا عثمان کریمی" در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت: بیت المقدس نخستین قبله مسلمین و دارای جایگاه معنوی بالایی در بین مسلمانان است و هیچ مسلمانی نمی‌تواند این مکان مقدس را فراموش کند.

وی افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که این مکان مقدس متعلق به مسلمانان بوده و مسجدی است مهم و محلی عبادت برای همه مسلمانان جهان لذا هیچگاه شاهد عقب نشینی مسلمانان از این خواسته بر حق نخواهند بود.

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: همانطور که در قرون گذشته با رشادت‌های سردار بزرگ کردستانی صلاح الدین ایوبی شاهد آزادی قدس شریف از چنگ دشمنان اسلام بودیم در این برهه زمانی نیز مردم متدین کردستان آماده‌اند که برای آزادی قدس شریف پیش قدم شوند.

ماموستا کریمی افزود: متاسفانه طی 6 دهه اخیر شاهد انواع ددمنشی‌ها و جنایت‌های رژیم کودک کش اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید کشورهای اسلامی با فشار بر محافل بین‌المللی زمینه را برای تضعیف رژیم صیهونیستی و حمایت قاطع از مردم بی‌دفاع فلسطین فراهم کنند و این مهم وظیفه‌ای همگانی برای همه مسلمانان است.

ماموستا کریمی در ادامه سخنان خود به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و نامگذاری این روز از طرف امام خمینی(ره) به نام روزجهانی قدس اشاره کرد و گفت: امید است امسال نیز همچون سالهای گذشته شاهد اجتماع دشمن شکن مسلمانان باشیم.

امام جمعه اهل سنت بیجار: روز قدس رفراندوم مسلمانان برای حمایت از آموزه‌های اسلامی است

در همین حال " ماموستا سید معروف خالدی" اظهار داشت: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای نمایش وحدت جهان اسلام و اتفاق نظر شیعه و سنی نسبت به آرمان‌های فلسطین ضروری است.

وی افزود: روز قدس به یک رفراندوم تبدیل شده و مردم ایران به صورت خودجوش و در هر شرایطی در این روز مشارکتی گسترده دارند و خوشبختانه هر ساله نیز شاهد همراهی هرچه بیشتر مسلمانان و آزادی خواهان دنیا از این حرکت مردمی در سراسر دنیا هستیم.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: فلسطین یکی از آرمان‌های انقلابی مردم مسلمان ایران است و بخشی از مخالفت‌های دشمنان با نظام اسلامی به این دلیل است که ما پای آرمان‌های مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین ایستاده‌ایم لذا حضور و مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس علاوه بر وظیفه شرعی یک وظیفه ملی نیز به شمار می‌آید.

ماموستا خالدی اظهار داشت: مردم کردستان نیز همگام با دیگر هموطنان خویش همواره در این راهپیمایی حضوری گسترده و دشمن شکن داشته‌اند و به فضل الهی در آخرین جمعه رمضان امسال نیز باز هم حماسه آفرینی خواهند کرد.

این روحانی برجسته کردستانی افزود: روز قدس نشان دهنده وحدت جهان اسلام است و تمامی جریانات سیاسی با دیدگاه‌های مختلف این روز را به عنوان یک تکلیف ملی و مذهبی شناخته و در آن حضور می‌یابند لذا باید به این مهم توجه کرد که دشمنان سعی دارند در هیاهوی ظاهری که از سوی گروهک‌هایی چون داعش به راه انداخته اند، مساله مهمی چون فلسطین را محو کنند.

ماموستا خالدی خاطرنشان کرد: باید مسلمانان جهان نسبت به توطئه صهیونیست‌ها برای مخدوش کردن مسئله فلسطین و قدس شریف در اذهان جهانیان هوشیار باشند و با حضور گسترده خویش در راهپیمایی روز جهانی قدس توطئه‌های آنان را نقش بر آب کنند.

امام جماعت مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد: جهان اسلام در روز قدس خواهان آزادی تمامی سرزمینهای اشغال شده مسلمانان است

همچنین "حاج آخوند‌الله یار درخشان" امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنوردبا تاکید بر حضور گسترده علماء، روحانیون و آحاد مردم کشور، در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور هر مسلمانی در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه شرعی است و ما با حضور در این راهپیمایی عظیم به آمریکای ظالم واسراییل غاصب ثابت خواهیم کرد که همواره بیش از پیش، از برادرانمان در فلسطین حمایت می‌کنیم و نمی‌گذاریم خون پاک این شهدای عزیز فلسطینی پایمال شود و باید این شیاطین جهانی بدانند که عمر حکومت آنان به پایان رسیده و دیگر مسلمنان تن به ذلت وشنیدن حرف زور نخوهند داد.

آخوند درخشان تصریح کرد: از لحاظ شرعی صحیح نیست که مسلمانان در مورد حوادثی که در فلسطین صورت می‌گیرد بی‌تفاوت و ساکت باشند و هیچ انسان مسلمان و آزادی خواهی حق سکوت در برابر این جنایات را ندارد، بلکه باید از هر روشی استفاده کنند تا مردم جهان را نسبت به ظلم و ستمی که به این مظلومان می‌شود آگاه کنند و روز جهانی قدس بهترین زمان برای اعلام انزجار مسلمانان از شیاطین جهانی به خصوص اسراییل ظالم است.

وی بیان داشت: جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمینهای اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبی‌های رژیم صهیونیستی ابراز می‌کند.

روحانی اهل سنت بجنورد با اشاره به رهنمودهای حضرت امام خمینی در خصوص بزرگداشت روز قدس،اضافه کرد: روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم ‌آمریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا همواره سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام داشته و با عناوین مختلف در صدد چپاول کشورهای اسلامی هستند که باید دشمنان و اهداف آنان را بشناسیم و در مقابل آنها ایستادگی کنیم که وحدت رمز تحقق این مهم است.

آخوند درخشان با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص نابودی اسراییل غاصب تصریح کرد:اگر همه مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل غرق شده و از بین خواهد رفت و طبق این آیه قرآن کریم که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید مسلمانان باید با تقویت و حفظ وحدت بین خودشان بر دشمنان اسلام و قرآن فائق آیند.

حمایت از مردم مظلوم یمن برای پیروزی این ملت ستمدیده

امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنورد همچنین افزود: شرکت‌کننده گان در روز جهانی قدس باید خشم و نفرت خود را به رژیم ظالم آل سعود نیز اعلام بدارند و حمایت‌های همه جانه خودشان را در راستای پیروزی مردم بی‌گناه و مظلوم یمن با شعارهای کوبنده علیه آمریکای جنایتکار و دیگر همدستانش فریاد بزنند.

آخوند درخشان گفت: مسئله یمن نیز امروز برای ما علمای اهل سنت ایران مسئله غمناکی شده است و هر روز که در رسانه‌ها تصاویر شهدای عزیز یمن را به خصوص کودکان بی‌گناه را مشاهده می‌کنیم، آرزوی هرچه زودتر حاکمان مستبد سعودی را می‌کنیم و از خداوند منان می‌خواهیم که ملت یمن را پیروز بگرداند.

روحانی اهل سنت بیرجند: روز جهانی قدس، روز دفاع از ارزش‌های دینی و مبانی اسلامی است

"مولوی ملایی" روحانی اهل سنت بیرجند نیز گفت: امروز دشمنان اسلام با ایجاد جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی در بلاد اسلامی، به دنبال به فراموشی سپردن افکار عمومی نسبت به مسئله فلسطین هستند که روز جهانی قدس دفاع از ارزش‌های دینی و مبانی اسلام بوده و حضور پرشور و دشمن ‌شکن امت‌های اسلامی در این روز سرنوشت ساز، خط بطلانی بر خواسته‌ها و توطئه‌های دشمنان خواهد زد.

"مولوی ملایی" با دعوت آحاد ملت ایران به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت:قدس مقابله اسلام با هر گونه ظلم وجاه طلبی است، عقل تمامی مسلمانان جهان حکم می‌کند که با کسانی که با آموزه‌های اسلامی مخالفت دارند، مقابله کنند که راهپیمایی روز قدس یکی از مهمترین وتاثیر گذارترین راه‌های مقابله با این ظلم وکفر است.

وی بیان داشت:در این برهه زمان، شرایط جهان اسلام بسیار حساس شده است و استکبار جهانی و صهیونیست غاصب در اکثر کشورهای اسلامی دست خود را به خون کودکان وزنان بی‌گناه آلوده کرده‌اند و کشتارهای خود را در بین مسلمانان با ترفند‌های گوناگون افزایش داده اند، لذا در راهپیمایی روز قدس، حضور ملت ایران و جهان نسبت به سال‌های گذشته پرشور خواهد بود و صحنه نمایش نفرت عمومی از صهیونیستها گسترش خواهد یافت که این بهترین راهبرد برای مقابله با اسراییل غاصب است.

روحانی اهل سنت بیرجند مهمترین هدف حضور مسلمانان در این روز مهم را، آزادی بیت المقدس دانست و گفت: ملت ایران همگام بادیگر ملت‌های جهان در این روز به میدان می‌آیند و با فریاد‌های طنین انداز خواستارآزادی و رهایی بیت المقدس از چنگال رژیم صهیونیستی هستند و از مجامع حقوق شهروندی در جهان می‌خواهند که سکوت خود را بشکنند و عدالت را در بین کشورهای جهان اجرا کنند.

مولوی ملایی تصریح کرد: نامگذاری روز قدس اقدامی بسیار مهم از سوی معمار کبیر انقلاب؛امام خمینی (ره) بود که جهان را دگرگون کرد، که هرساله، حضور مسلمانان جهان در لبیک گفتن به ندای امام راحل، دشمنان اسلام را به خصوص رژیم منحوس صهیونیستی را آزار می‌دهد، که قطعا در راهپیمایی سال94 نیز همچون سنوات گذشته حضوری پرشور خواهیم داشت، تا دشمنان را از ترسیم توطئه‌های دیگر برای مسلمانان ناکام بگذاریم.

روحانی اهل سنت بیرجند ابراز داشت: حضور گسترده، ملت‌های جهان در دفاع از آرمان‌های مردم بی‌گناه و داغ دیده فلسطین قطعا مرهمی بر زخم‌های این عزیزان خواهند بود، لذا همه مردمان جهان در این روز وظیفه دینی دارند که به میدان بیایند و با فریاد‌های کوبنده، از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دیگر کشورهایی که هم اکنون مورد هجوم دشمنان اسلا م قرار گرفته اند، دفاع کنند.

نام:
ایمیل:
نظر: