صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶  ، 
شناسه خبر : ۲۷۸۹۰۵

پایگاه بصیرت، خداوند در قرآن، نمونه ای از خطوط اصلی دشمنی دشمنان حق و حقیقت را “غفلت” می شمارد، آنگاه که فرمودند: “وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَأَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُم مَّیْلَهً وَاحِدَهً” (نساء / ۱۰۲)
“کافران آرزو می کنند که شما از جنگ ‏افزارها و ساز و برگ خود غافل شوید، تا ناگهان بر شما یورش برند”.
امروز که در حال شکل گیری هندسه جهانی هستیم و اوضاع مهم حاضر، بیش از پیش به پیچ مهم تاریخی رسیده، دشمن ؛ بویژه آمریکا درصدد رسوخ و حضور فراگیر خود بصورت “ورود به محیط داخل” و “ورود به منطقه” با کلیه قوا است.
البته مقام معظم رهبری راجع به این مسئله فرمودند: “به خیال خودشان در این توافقی که البته تکلیف آن معلوم نیست ؛ نه معلوم است اینجا تصویب بشود و نه معلوم است آنجا تصویب بشود، نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور!؟ ما این راه را بستیم، ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست ؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی و با همه‌ی توان که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست، با این نفوذ مقابله خواهیم کرد‌”.
در سخنرانی های اخیر حضرت آقا که قبل و بعد از برجام بود، شاهد سخنان ویژه ی معظم له در رابطه با مبارزه با استکبار و آمریکا بودیم، آنگاه که ایشان اتم مصادیق استکبار را آمریکا و مبارزه با آن را بعنوان یک فرض معرفی نمودند.
لبیک گفتن به ولی فقیه در این امر فضای آرام کشور را حفظ میکند و نمی گذارد مبادا حواسمان از اصل دشمنی ها پرت شود.
یکی از حربه های دشمن این است که افکار عمومی و خواص نظام مقدس جمهوری اسلامی را با استفاده از این مسئله مهم، مشغول و آنها را از مسائل مهمی همچون سوریه، عراق ، یمن و فلسطین که بعنوان مسئله اول جهان اسلام است، غافل سازد.
ممکن است با گفتن کلمه غفلت، افکار عمومی به سمت غفلت از برجام و فرجام توافق تلقی شود، درحالیکه خطرات مهم تر از برجام ؛ غفلت از دیگر دشمنی ها در اثر پرداختن به مذاکرات است.
لذا اگر بنا است تحلیلی راجع به برجام و غیره شود، باید با هدف و محوریت برملا ساختن اهداف شوم آمریکا باشد، چرا که خطر سوء استفاده آمریکا از برجام برای رسیدن به مقاصد شوم خود و زدن ضربه ها به مسلمانان جهان بشدت زیاد است.
یادداشت ارسالی از محمد امین سواری




نام:
ایمیل:
نظر: