صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

لرستان >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴  ، 
شناسه خبر : ۲۸۳۲۳۰
برگزاری همایش‌های پیشگیری از وقوع جرم در لرستان
رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان از برگزاری همایش‌های پیشگیری از وقوع جرم با همت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان خبر داد.
گودرز نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد، در خصوص برنامه‎های دادگستری لرستان به منظور پیشگیری از وقوع جرم در ماه‌های آبان و آذر سال 94 اظهار داشت: ستادهای حفاظت‌های اجتماعی با رویکرد جدید و تخصصی تحت دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم در استان احیا می‌شوند.

رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان تشکیل کمیته‌هایی در ادارات کل استان، تقویت حلقه صالحان و آمران به معروف و ناهیان از منکر مساجد، هیئت‌های مذهبی و همچنین عضوگیری از فعالان عرصه آسیب‌شناسی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان را از برنامه‌های آتی این ستاد اعلام کرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها افزود: با تهیه و تدوین برنامه‌های آسیب‌ها و جرائم پنج ساله استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات موثری با اجرای این طرح انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به آسیب‌ها و پدیده‌های نو تحت عنوان فضاهای مجازی که موجب افزایش طلاق و بروز جرائمی اعم از کلاهبرداری و دوستی‌های نامشروع شده است، به همین دلیل همایشی تحت عنوان پیشگیری از آسیب‌های فضاهای مجازی با همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی واحد استان برگزار می‌شود.

نیازی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور دانشجویان، اساتید، صاحب‌نظران و با مشارکت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان در تاریخ 10 آبان سال جاری اجرا می‌شود.

رئیس مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان در ادامه ارائه برنامه‌های این ستاد گفت: برگزاری دوره آموزشی تبیین جایگاه پیشگیری از وقوع جرم در قوانین ایران در تاریخ 17 آبان سال جاری با همکاری و مشارکت استانداری و معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان و با حضور مدیران و کارشناسان استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این ستاد است.

وی از حضور علیرضا ساوری، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه‌قضاییه در این دوره خبر داد و اضافه کرد: در راستای تقویت جایگاه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان به همه شرکت‌کنندگان گواهی دوره آموزشی داده می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پیشگیری از معضل اعتیاد تصریح کرد: با همکاری دانشگاه جویندگان علم کوهدشت و سایر مراکز دانشگاهی این شهرستان و با همت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم استان همایشی تحت عنوان پیشگیری از اعتیاد در آذرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.


برچسب اخبار
نام:
ایمیل:
نظر: