صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

دیدگاه >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۲۸۳۲۹۲
اما امنیت به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی هر نظام و هر حکومت و کشوری باید همواره مورد توجه قرار گیرد و تأمین¬کنندگان امنیت نیز باید مورد سپاس مردم و مسئولین قرار گیرند.
پایگاه بصیرت / محمدمهدی جعفری وناشی
پایگاه بصیرت، محمدمهدی جعفری وناشی/ مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با اعضای بنیاد ملی نخبگان فرمودند: «همه ما باید قدردان تأمین کنندگان امنیت باشیم و نخبگی شما نیز به برکت خون شهیدانی امثال شهید همدانی است.» اما امنیت به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی هر نظام و هر حکومت و کشوری باید همواره مورد توجه قرار گیرد و تأمین¬کنندگان امنیت نیز باید مورد سپاس مردم و مسئولین قرار گیرند. در اهمیت امنیت می توان با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) به اهمیت این مؤلفه حیاتی پی برد. حضرت محمد(ص) می فرماید: «النعمتان مجهولتان الصحة والامان». دو نعمت هستند که پوشیده اند بر مردم و مردم قدر و ارزش آن را نمی دانند یکی نعمت سلامتیست و یکی دیگر نعمت امنیت و مردم زمانی که این دو نعمت مورد خدشه قرار می گیرد، تازه به اهمیت آن پی می برند.
 امروز نیز آحاد مردم و مسئولین نیز باید قدردان این نعمت بزرگ یعنی برقراری امنیت باشند و در حال حاضر با توجه به جبهه های جدید و پیچیده ای که استکبار آنها را در مقابل جبهه انقلاب اسلامی به وجود آورده است حفظ این امنیت اهمیت دو چندان پیدا می کند و این گروهک های تروریستی مصداق بارز جبهه های جدیدی است که استکبار برای مقابله با جبهه انقلاب اسلامی (جبهه مقاومت) ایجاد کرده است. این موضوع را باید متذکر شد که اگر چنانچه امنیت مختل شود بقیه کارها و عملکردهای یک کشور (نظام و حکومت) مختل می شود و آن نظام و جامعه از کارآمدی می افتد و این اختلالی که در بخش اصلی یعنی مؤلفه امنیت به وجود بیاید همچون غده‌ای سرطانی به تمام بخش ها سرایت خواهد کرد و اختلال را در سرتاسر بخش های دیگر سرایت می دهد و همچنین اگر امنیت نباشد نه از کار و اشتغال خبری است و نه از رونق اقتصادی و نه از ... . پس امنیت را می توان به عنوان یکی از اصلی¬ترین مؤلفه های حیاتی یک کشور دانست و به همان منوال نیز باید سپاسگزار تأمین¬کنندگان این مؤلفه حیاتی بود و امروز نیز ما می بینیم با وجود خلاء امنیت در کشورهای پیرامونی ، نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته به عنوان یک کشور ثبات دهنده و حافظ امنیت نه تنها امنیت خود را حفظ کند بلکه کشورهای دیگر را در حفظ امنیتشان یاری رساند.
محمدمهدی جعفری وناشی

نام:
ایمیل:
نظر: