صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۲۸۳۶۶۸
پایگاه بصیرت،صف‌های طولانی جلوی نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا، در زیر بارش شدید باران غافلگیری تازه‌ای را رقم زد. روز گذشته و با آغاز طرح اعطای تسهیلات برای خرید خودرو، این دو شرکت توانستند 12 هزار تقاضا برای دریافت خودرو را به ثبت برسانند و این در حالی بود که پیش از این، ایجاد کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی رکود بی‌سابقه‌ای را برای خودروسازان به همراه آورده بود و حتی منجر شده بود تا وزیر صنعت، افرادی را که این کمپین را به راه انداخته‌اند، ضدانقلاب بخواند و این عمل را خیانت به کشور توصیف کند. کمپینی که در برابر طرح دولت درباره اعطای تسهیلات خرید خودرو نیز رویکردی مشابه داشت و با بررسی‌های مختلف، این طرح را نیز به ضرر مردم می‌دانست؛ اما گویی این‌بار این کمپین با شکستی سنگین روبه‌رو خواهد شد.

اما طرح دولت برای اعطای تسهیلات چیست که توانسته است رونق را حداقل برای شرکت‌های خودروساز به همراه آورد؟

گذشتن از رکود بی‌سابقه در اقتصاد کشور که منجر به نامه‌نگاری‌ها و بروز اختلافاتی در درون دولت هم شده است، مهم‌ترین دغدغه این روزهای دولت است. دولت یازدهم که پیش از این حل مشکلات اقتصادی را به مذاکرات هسته‌ای گره می‌زد و سخنان متناقض درباره رکود از جانب مقامات مختلف در جامعه مطرح می‌شد، سرانجام به این جمع‌بندی رسیده که راه عبور از رکود، حمایت از تولید داخلی است. در همین زمینه، دولت طرحی با نام اعطای تسهیلات برای خرید را مطرح کرده است. براساس طرح اولیه دولت، وام‌های با سود سالانه 16 درصد و با بازپرداخت هفت ساله به متقاضیان واجد شرایط به منظور خرید اعطا می‌شود و در بخش کالا نیز کارت‌های خرید کالا برای واجدین شرایط صادر خواهد شد. البته اگرچه اجرای این طرح از روز گذشته در بخش خودرو آغاز شده است؛ اما همچنان در حال تغییر است که آخرین و مهم‌ترین تغییر آن، کاهش زمان بازپرداخت آن از هفت سال به چهار سال است.

حال باید منتظر ماند و دید، آیا این طرح متغیر، تغییری در بازار کالا هم ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

برچسب اخبار
نام:
ایمیل:
نظر: