صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳  ، 
شناسه خبر : ۲۸۵۲۹۲
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا مي‌گويد که محموله 25 هزار پوندي که امروز از ايران راهي روسيه شد، اورانيوم 5 درصد، اکسيد اورانيوم 20 درصد و ميله‌هاي سوختي نيمه‌ساخته را شامل مي‌شود.
پایگاه بصیرت: «جان کربي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا امشب جزئيات جديدي از خروج اورانيوم غني‌شده ايران و تبعات آن را با خبرنگاران در ميان گذاشت.
کربي ابتدا گفت که اينر کاري جز عمل به تعهدات برجامي خود نکرده و حالا با خروج اين محموله 25 هزار پوندي که امروز با کشتي راهي روسيه شد، زمان گريز ايران (مدت زمان لازم براي ساخت سلاح هسته‌اي) از 3 ماه به يکسال رسيده «که اين راه را براي رسيدن به روز اجراء، هموار مي‌کند.»
سخنگو ادامه داد: «ما هم متعهدايم که بر اساس تعهدات خود ذيل برجام، تحريم‌هاي ايران را با رسيدن به روز اجراء، برداريم؛ البته رسيدن به روز اجرا بر اساس راستي‌آزمايي آژانس مشخص مي‌شود.»
جان کربي که از مصوبه اخير کنگره براي سخت کردن ورود مسافران ايران و ايراني‌الاصل‌هاي همه دنيا به آمريکا خبر داشت، در ادامه گفت: «اين موضع ما نيست که تجارت مجاز با ايران را ممنوع کنيم و مققرات جديد مربوط به صدور ويزا، ما را از عمل به تعهدات برجامي‌مان، باز نمي‌دارد.»
يکي از خبرنگاران پرسيد که چرا در بيانيه وزارت خارجه آمريکا، از لفظ مواد اتمي استفاده شده؟
سخنگو پاسخ داد: « ... چون در اين محموله، اورانيوم غني‌شده 5 درصد، اکسيد اورانيوم 20 درصد و صفحه‌هاي سوختي نيم‌ساخته هم وجود داشته است.»
منبع: خراسان
برچسب اخبار
نام:
ایمیل:
نظر: