مدتهاست اسکن چشم مسافران ایرانی در فرودگاه دبی انجام می شوداین اقدام و حتی برخی از انجام اسکن چشم مسافران ایرانی در دبی از دو سال قبل خبر دادند.در همین باره جواهرزاده مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در استان خراسان رضوی نیز با اظهار تعجب از بی اطلاعی سازمان هواپیمایی گفت: از دو سال پیش از سوی مسافرانی که توسط شرکت های مسافربری به دبی سفر می کردند گزارش هایی دراین باره ارائه شده است.وی افزود: به نظر می رسد این اقدام فقط در خصوص پروازهای ایرانی صورت می گیرد که البته در این باره به صورت غیر مستقیم پیگیری هایی انجام شد که آنها ( مسئولان اماراتی) دلایل بهداشتی و تشخیص بیماریهای واگیردار را مطرح کردند.مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: اما این ظاهر قضیه است و در پشت آن مسائل امنیتی نیز دنبال می شود.