دیوید ولش دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خارومیانه گفت: «سوریه تهدیدی برای لبنان است و ما با همکاری دوستان اروپایی و دوستان عرب خود در منطقه تلاش میکنیم تا با فشار بر سوریه از دخالتهای دمشق و دخالتهای خارجی در امور لبنان جلوگیری بعمل آوریم». به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، وی افزود: «تلاش میکنیم به لبنان کمک کنیم تا به لحاظ اقتصادی و سیاسی بتواند برخیزد. به ارتش لبنان نیز کمک میکنیم تا بتواند به وظایف ملی خود در حفظ امنیت داخلی و امنیت مرزها در مقابله با عوامل خرابکار عمل کند». ولش در گفتوگو به روزنامه الشرق گفت: «حزبالله مجموعهای از عوامل مختلف با تابعیتهای مختلف است که تلاش میکند به استقلال لبنان لطمه زده و با آن بازی کند». دستیار وزیر امور خارجه لبنان افزود: «لبنان با چالشهای فراوانی روبرو است و ما به اندازه توان خود تلاش میکنیم که به لبنان به لحاظ اقتصادی و سیاسی کمک کنیم». وی افزود: «لبنان پس از پایان جنگ داخلی در اوایل دهه نود تلاش کرد که بار دیگر رشد و خیزش خود را آغاز کند و درد و رنج گرفتاریها را پشت سر بگذارد تا راه ترقی و شکوفایی را طی کند؛ اما وجود سوریه در این کشور مانع پیشرفت لبنان شد». ولش در این مصاحبه، مسوولیت انفجار سفارت آمریکا در بیروت در سال 1983 میلادی را متوجه گروه مجاهدین اسلامی کرد.