یک هفتهنامه آمریکایی در گزارشی از تحولات لبنان با تشریح وضعیت کنونی "ولید جنبلاط" همپیمان واشنگتن در این کشور، نوشت: «آمریکا نمیتواند به اهداف خود در لبنان دست پیدا کند چرا که همپیمان قدرتمندی برای آن باقی نمانده است.» هفتهنامه تایم در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی با عنوان "تسلیم شدن به حزبالله" نوشت: «ولید جنبلاط، همپیمان آمریکا در لبنان عملاً در خانه خود در بیروت در بازداشت است. روز پنجشنبه به سرعت برق و باد مبارزان حزبالله توانستند طرفداران دولت را در ظرف 6 ساعت شکست دهند. روشن شد که نمیتوان در برابر حزبالله ایستادگی کرد چرا که میتواند هر زمان که بخواهد به صحنه بازگردد.» به نوشته تایم، جنبلاط پس از این شکست در تماس تلفنی به "نبیه بری" رئیس پارلمان این کشور تماس گرفت و گفت: «من اکنون در خانه خود در بیروت اسیرم. به حسن نصرالله بگو! من جنگ را باختم و او پیروز شده است. بیاید با هم بنشینیم و صحبت کنیم و به مصالحه برسیم. همه چیزی که من از او میخواهم حفاظت از من است.» تایم درباره جنبلاط افزود: «سردسته موروثی دروزیهای لبنان به خاطر تواناییهایش در تغییر رویکرد سیاسی در سیاست خاورمیانه به "حزب باد" معروف شده است.» در این گزارش از حزبالله به عنوان قویترین سازمان شبهنظامی جهان یاد شده و آمده است: «جنبلاط این امر را دستکم گرفت که حزبالله با چه سرعتی میتواند لبنان را به مدار ایران و سوریه وارد کند.» تایم به نقل از جنبلاط درباره ایران نوشت: «باید اعتراف کنم ایرانیها خیلی باهوشند چرا که به خوبی میدانند در لبنان چگونه بازی کنند. آنها زمانی را برای این کار انتخاب کردند که آمریکا در خاورمیانه ضعیف است.» این نشریه آمریکایی هدف آمریکا در لبنان را تضمین این امر عنوان کرد که این کشور به سکویی برای عملیات علیه اسرائیل بدل نشود و افزود: «به نظر میرسد آمریکا قادر نباشد به این هدف دست پیدا کند چرا که دیگر همپیمان معتبری در لبنان برایش باقی نمانده است.»