یک خبرگزاری انگلیسی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران اعلام کرد که تهدید موضوعی نیست که تهران را از غنی سازی اورانیوم باز دارد. به گزارش فارس، خبرگزاری «اینترپرس سرویس» با ارائه تحلیلی از وضعیت هسته ای ایران و کارشکنی های آمریکا دراین باره افزود: ارائه بسته پیشنهادی 1+5 که بدون تردید همه می دانند توسط تهران رد خواهد شد زمانی اتفاق می افتد که موج حملات لفظی واشنگتن در رابطه با ادعای دخالت ایران در حوادث عراق بالا گرفته است. براساس این گزارش، ارائه پیشنهادهای جدید هسته ای به تهران در شرایط کنونی نمی تواند تصادفی باشد. با این حال قبل از این ثابت شده است که تهدید به جنگ علیه ایران موضوعی نیست که باعث شود تهران از خط قرمز خود در رابطه با غنی سازی اورانیوم چشم پوشی کند. اینترپرس افزود: قبل از این، ایران مذاکرات خود با کشورهای اروپایی را به این دلیل ادامه می داد که تصور می شد آنها با حقوق هسته ای تهران براساس معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای موافقت خواهند کرد. اما زمانی که اروپا موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد ایران باید دست از غنی سازی بردارد، تهران به گفتگو با کشورهای اروپایی خاتمه داد. از طرف دیگر شیوه پیشنهادی تعلیق نیز مهم است. تهران قصد داشت از طریق تعلیق داوطلبانه باعث پیشرفت در مذاکرات شود ولی موضع اتحادیه اروپا این ابتکار عمل را از بین برد. بنابه گفته این خبرگزاری، حتی اگر منظور از ارائه بسته جدید شکستن بن بست باشد و نه فراهم کردن زمینه برای صدور یک قطعنامه دیگر در شورای امنیت و حمله نظامی، باید در مورد تقاضای تعلیق غنی سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد زیرا تهران درخصوص غنی سازی کوتاه نخواهد آمد.