صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

قزوین >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰  ، 
شناسه خبر : ۳۱۴۱۴۹
پیکر جانباز دفاع مقدس و شهید مدافع حرم، سردار حمید محمدرضایی پس از چهار سال دوری، به وطن بازگشت.
پیکر این شهید بزرگوار چهارشنبه ساعت ۱۴ از چهار راه بخشداری شال به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع و در همین مکان به خاک سپرده شد.
شهید مدافع حرم سردار حاج محمد رضایی متولد ۱۳۵۰ در منطقه شال قزوین بود و در سال ١٣۶۴ به جبهه اعزام شد. وی در سال ١٣۶۶ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و در همین سال در عملیات والفجر ۱۰ در آزادسازی شهر حلبچه عراق و سال ١٣۶٧ در عملیات بیت المقدس ۶ در منطقه سلیمانیه عراق شرکت کرد و به مقام جانبازی نائل آمد.
سردار شهید محمدرضایی در سال ١٣۶٩ ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر و دو پسر است.
برادر دیگر وی هم «شهید علی محمدرضایی» در دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و پیکر مطهرش ۳۱ سال بعد در خرداد ۹۶ تفحص و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
این شهید سرافراز در آخرین مسئولیت خود که معاون عملیات تیپ ٨٢ صاحب الامر (عج) قزوین بود با فرماندهی عملیات مقابله با گروهک تروریستی غرب کشور (پژاک) در سال ۱۳۹۰ در پاکسازی آن منطقه از لوث وجود آنان نقش مؤثری داشت.
شهید محمدرضایی اولین بار در سال ۱۳۹۱ و دومین بار، اردیبهشت سال ۱۳۹۴ به منطقه سخنه در ۷۰ کیلومتری تدمر سوریه به عنوان مستشار نظامی اعزام شد که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت همان سال، آن منطقه توسط گروهک داعش‌اشغال شد و شهید سردار حمید محمدرضایی در آن منطقه مفقودالاثر شد.
با پیگیری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس، پیکر مطهر شهید به همراه چهار شهید مدافع حرم ایرانی دیگر کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
شهید علی محمدرضایی برادر شهید سردار حمید محمد رضایی نیز سال ١٣۶٥ در عملیات کربلا ۵ به شهادت رسیده است و پیکر وی نیز سال گذشته پس از ۳۱ سال به آغوش خانواده بازگشت.
برادران محمدرضایی اهل شهر شال شهرستان بویین زهرا هستند.

نام:
ایمیل:
نظر: