صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> مصاحبه سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷  ، 
شناسه خبر : ۳۱۴۴۳۹
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی حضور تیم جهادی دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان و همچنین توزیع کمک های دانشجویی در این منطقه باعث شد تا با مسئول این گروه جهادی گفت‌وگوی ویژه ای داشته باشیم، تا از شرایط منطقه و اقدامات تیم های جهادی آگاهی بهتری پیدا کنیم.

محمد سلیمانی که به عنوان نماینده بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه حاضر است در این باره گفت: تیم جهادی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی شهرستان گچساران پس از جمع آوری کمک های دانشجویی استان به همراه بیش از 15 دانشجو به شهرستان حمیدیه خوزستان اعزام و در این مدت در حال امداد رسانی و توزیع موارد مورد نیاز سیل زدگان روستاهای حلاف 1، حلاف، و حلاف 3 است.

سلیمانی افزود: دانشجویان استان همچنین با حضور در اردوگاه ثامن الائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه اقدام به توزیع چادر، پشه بند، کلمن های آب، زیرانداز، بسته های تغذیه ای و بهداشتی نظیر ( پمادهای ضد گزیدگی حشرات، دارو، مواد شوینده و ...) می کنند. اما متاسفانه همچنان با کمبود شدید شیر خشک، چادر، کلمن آب، پشه بند و امکانات اولیه بهداشتی نظیر حمام و دستشویی مواجه هستیم.

وی بیان داشت: با اقداماتی که سپاه و ارتش انجام داده اند آب در مناطق سیل زده در حال فروکش کردن است، اما خانه های بسیاری از مردم ویران یا دچار آسیب دیدگی و تخریب شدید شده است.

محمد سلیمانی با اشاره به اینکه به ایام گرم تابستانی و همچنین ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم گفت: مردم حتی بعد از فروکش کردن آب به دلیل تخریب خانه های خود مجبورند به دشت ها و صحرا پناه ببرند که به دلیل باز بودن محیط و همچنین شرایط زیست محیطی خوزستان با توجه به نزدیک شدن تابستان و بیرون آمدن جانوارنی مانند مار و عقرب خطرات جانی مردم بی سرپناه را تهدید می کند.

سلیمانی با بیان اینکه مردم منطقه عمدتاً دامدار و کشاورز بودند و سیل خسارات فراوانی به آنها وارد کرده گفت:  امیدواریم در پرداخت خسارت ها به مردم این منطقه سرعت بیشتر و بهتری اعمال گردد.همه سیستم های دولتی در منطقه پای کار هستند اما توجه بیشتری را برای ساماندهی خسارت ها و پرداخت ها و اطمینان بخشی به مردم می طلبد چرا که جریانات معاند که هیچ دلی در گرو مردم ندارند از هر خلاء و نقصی نهایت سوء استفاده را دارند و باید خدمت رسانی پس از سیل پر رنگ تر باشد. همچنین گروه های جهادی با فروکش کردن آب در مناطق سیل زده در حال برگشت هستند و این شرایط را برای ضدانقلاب و گروه های تکفیری راحت تر میکند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما در استان خواستار حضور در منطقه و کمک به سیل زدگان هستند، از فرماندهی محترم سپاه فتح استان درخواست داریم که اجازه اعزام تعداد بیشتری از گروه های جهادی_دانشجویی استان جهت کارهای فرهنگی و بالا بردن روحیه سیل زدگان را صادر نمایند و با مدیریت کلان خود جلوی توطئه های دشمنان نظام و انقلاب را بگیرند.

لازم به ذکر است که که تاکنون دو کاروان بزرگ کمک های دانشجویی که توسط دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده بود به مناطق سیل زده کشور اعزام و همچنین سومین و بزرگترین کاروان کمک های دانشجویی استان طی روزهای آتی پس از بسته بندی به خوزستان اعزام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
نظر: