«سوز چاینا مورنینگ پست» گزارش داد: این مشتریان با افزایش انگیزه ملی برای حمایت از غول تکنولوژی چین که توسط
به گفته این روزنامه، پویش ملیگرایانه «از هوآوی استفاده کنیم» با بالا گرفتن تنشهای تجاری، طرفداران زیادی پیدا کرده است.کمپینهای فضای مجازی از شهروندان چینی میخواهند در واکنش به اختلافات تجاری چین و آمریکا، به جای اپل از هوآوی استفاده کنند.
چین بزرگترین بازار خارجی اپل است و ۱۷ درصد کل فروش این شرکت، در سه ماهه اخیر را به خود اختصاص داده است. سال گذشته اپل پنجمین برند محبوب تلفن همراه هوشمند چین شد و ۹.۱ درصد از بازار این کشور را از آن خود کرد. شرکت اپل ۲۰ درصد از درآمد و سود کل خود را از چین به دست میآورد، که بزرگترین بازار تلفن همراه هوشمند در جهان است.با رشد حمایت شهروندان چینی از برندهای داخلی، سهم اپل از بازار چین، در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به ۷ درصد کاهش یافت.گلدمن ساکس اعلام کرده است که در صورت ممنوعیت محصولات اپل در چین، درآمد اپل تا ۳۰ درصد سقوط خواهد کرد.