صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲  ، 
شناسه خبر : ۳۲۰۵۲۲
حسین کنعانی‌مقدم در یادداشتی شفاهی عنوان کرد

برای داشتن یک مجلس انقلابی باید به دنبال این باشیم که مجلسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، چراکه مجلس انقلابی معنا و مفهوم خاص خود را دارد. افرادی باید در این مجلس حضور پیدا کنند که معتقد به انقلاب و مبانی انقلاب اسلامی هستند و به این موضوع باور دارند که انقلاب اسلامی می‌تواند مطالبات مردم را محقق کند و آنها را به سعادت و خیر دنیا و آخرت برساند. اما لزوماً همین نکته برای تشکیل مجلس انقلابی کفایت نمی‌کند، بلکه کارآمدی، انقلابی و استکبار ستیز بودن سه مؤلفه مهم مجلس خواهد بود، چرا که ممکن است تک‌تک نماینده‌ها، انسان‌های خوب و انقلابی باشند، اما خروجی مجلس که قوانین و مقررات است، نتواند اهداف انقلاب را دنبال کند و کارآمدی لازم را داشته باشد.

معنا و مفهوم مجلس انقلابی، این است که نماینده‌ها باید شجاع و نترس باشند، همچنین در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها مقاومت، ایستادگی و پایداری داشته باشند، اهل سازش و تسلیم نباشند، از تهدید بیگانگان و دشمنان نهراسند، به منافع ملی و خواسته‌های مردم توجه و استقلال و آزادی مجلس را حفظ کنند. مجلس باید مبنای کار خود را بر اساس اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان، دین و پژوهش و تحقیق بگذارد، یعنی پایه‌های محور آن علم و پژوهش باشد.

نکته دیگر اینکه، مجلس انقلابی باید علاوه بر پاسداری از قانون اساسی، پاسدار ارزش‌های انقلاب که دستاورد سال‌ها مبارزه و مجاهدت کسانی است که در راه پیروزی و حفظ انقلاب ایثار کرده و به شهادت رسیده‌اند، باشد و اجازه ندهد که این ارزش‌ها از دست بروند و همچنین اولویت چنین مجلسی باید تأمین مطالبات بحق مردم باشد.

نام:
ایمیل:
نظر: