با سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله، پس از خروج شش وزیر شیعه و مسیحی از کابینه سینیوره و اعلام نامشروع بودن دولت وی از سوی رئیس جمهور لبنان، تحولات این کشور وارد مرحله جدیدی شد. دبیر کل حزبالله در این سخنرانی با آمریکایی و بی اراده توصیف کردن دولت سینیوره، تاکید کرد: حزبالله اجازه نخواهد داد که چنین دولتی بر لبنان حکومت کند. نصرالله که در نشست کمیتههای سازمان دهنده اقدام مردمی شرکت کرده بود، با اشاره به حضور افراد ناصری، ملی گرا، لائیک و ... در "احزاب ملی" لبنان، ادعاهایی مثل هلال شیعی را سخیف دانست و گفت اطلاعات زیادی از تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی در لبنان در دست دارد.در این حال و در شرایطی که سفیر آمریکا به طور مستمر ملاقاتهایی با عناصر جریان موسوم به 14 مارس دارد، فوُاد سینیوره فرستاده ویژه خود را برای رایزنی راهی آمریکا کرده است.