روزنامه "فیگارو" چاپ پاریس روز چهارشنبه نوشت: ارتش اسراییل ناقض شدید حقوق بینالملل در جنگ علیه لبنان شناخته شده است. این روزنامه با اشاره به گزارش روز گذشته(سه شنبه) کمیسیونتحقیق سازمان ملل افزود: برپایه نتایج تحقیقات این سازمان بینالمللی، اسراییل متهم به نقض آشکار قوانین بینالمللی حقوق بشر در جنگ خود باحزبالله لبنان شدهاست. برپایه نتایج این تحقیق اسراییل همچنین بدون هیچ تناسبی و بدون فرق گذاشتن بین غیرنظامیان و نیروهای نظامی بهطور بیسابقهای از زور استفاده کرده است. رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳روزه علیه لبنان بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار بمب خوشهای را در مناطق مسکونی جنوب لبنان فرو ریخت و بیش از یکهزار نفر از مردم بیگناه این کشور را به کشتن داد. همچنین در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان بیش از سههزارنفر زخمی و یک میلیون نفر از مردم این منطقه آواره شدند و تاسیسات زیربنایی این کشور بشدت آسیب دید. برپایه اعلام سازمان ملل در زمان حاضر بیش از یکصدهزار بمب خوشهای عمل نکرده در گوشه و کنار لبنان پراکنده شده است. ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان بارها دست به جنایات جنگی و نقض معاهدات بینالمللی زد ولی تاکنون تحقیق جامع وبیطرفانهای از سوی سازمانها و نهادهای بینالمللی درباره پیامدهای جنگ لبنان صورت نگرفته است.