صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰  ، 
شناسه خبر : ۳۴۰۷۸۴

برنامه منسجم، جامع و مستمری در این زمینه وجود ندارد. تنها در سال‌های گذشته(در حدود یک دهه گذشته) بود که با بالا گرفتن اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و علوم انسانی هم تلاش شد تا برخی سرفصل‌های رشته‌های علوم انسانی تغییر کند و هم برخی اساتید انقلابی جذب دانشگاه‌ها شدند که تا حدودی در تلطیف فضای برخی دانشگاه‌ها مؤثر بود. با این حال، واقعیت غیرقابل‌انکار آن است که به دلایلی چون گرایش برخی از اساتید به تفکرات و اندیشه­های غربی، مرجعیت منابع غیربومی(غربی) در دانشگاه‌ها، آنچه در دانشگاه‌ها بیشتر عمومیت دارد، غلبه‌ غرب‌زدگی و کم‌توجهی و حتی در مواردی، بی‌توجهی به مسائل بومی و انقلابی است. این در حالی است که در کنار ارتقای سطح علمی اساتید انقلابی و حمایت از ورود بیشتر و جدی‌تر نیروهای انقلابی توانمند به دانشگاه‌ها، بایستی تلاش شود تا اسلامی‌سازی و بلکه بومی‌سازی منابع و متون بسیاری از رشته‌ها به صورت جدی پیگیری شود. 

نام:
ایمیل:
نظر: