صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  فرهنگ >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۴۶۰۶۸
پایگاه بصیرت / حسین مهریزی
هفته گذشته و همزمان با «روز و هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی» که رویدادی فرهنگی و هنری و یادآور راه و مکتب سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی است، چهره‌های ماندگار هنر انقلاب در سال 1401 معرفی شدند. در این دوره از معرفی چهره‌های سال هنر انقلاب، هنرمندان و فعالانی در شاخه‌های متنوع هنری معرفی شدند. در گروه «هنرهای تجسمی» در شاخه گرافیک «مسعود نجابتی»، در نگارگری «مینا صدری»، در تصویرسازی «محمدرضا دوست‌محمدی» و در کاریکاتور «محمدحسین نیرومند» معرفی شدند. در گروه «ادبیات» و در شاخه شعر «مهدی جاندار» و در شاخه داستان «علی‌اصغر عزتی‌پاک»، در گروه «موسیقی» و در ترانه‌سرایی «محمدمهدی سیار»، در گروه «سینما» و در شاخه فیلم مستند «محسن اسلام‌زاده»، در پویانمایی «محمد خیراندیش» برای فیلم پسر دلفینی و در فیلم داستانی «حسین دارابی» برای فیلم سینمایی «هناس» به عنوان منتخبان هنری سال 1401 جبهه انقلاب اسلامی معرفی شدند.
همچنین، در گروه «هنرهای نمایشی» و در شاخه تئاتر «ایوب آقاخانی» در گروه «پژوهش» و در شاخه پژوهش «علی‌اصغر فهیمی‌فر»، در گروه «طنز» و شاخه طنز «مهرداد صدقی»، در گروه «عکاسی» سیدعباس میرهاشمی، در گروه «ادبیات پایداری» و در شاخه ادبیات دفاع مقدس «گلستان جعفریان» و در شاخه ادبیات انقلاب «هدایت‌الله بهبودی» عنوان چهره هنر سال انقلاب اسلامی را کسب کردند.
گزینش و معرفی چهره‌های پیشکسوت و جوانی که با الهام از آموزه‌های ناب و حیات‌بخش اسلام و انقلاب اسلامی به میدان هنر وارد شده‌اند و آثار فاخر و ماندگاری در شاخه‌های گوناگون خلق کرده‌اند، به خودی خود ابتکاری قابل تحسین و حرکتی سازنده در حوزه هنر است که می‌تواند جریان کلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در کشورمان اصلاح و تقویت کرده و به آن کمک کند تا در مسیر «تعالی هنری» برگرفته از پیام انقلاب اسلامی حرکت کند. شرط لازم و کافی برای تحقق این هدف، دقت و ظرافت مستمر در انتخاب چهره‌های سال هنر انقلاب است تا هم اصالت این حرکت و حرمت نام و شأن شهید آوینی حفظ شود و هم الهام‌بخشی این رویداد فرهنگی برای سال‌های آینده و در مواجهه با امواج مخرب فرهنگی و هنری دشمن افزایش یابد. در این صورت، می‌توان به کشف استعدادهای جدید هنری در بستر هنر انقلاب اسلامی امیدوار بود.

 

نام:
ایمیل:
نظر: