رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: نمایندگان در اولین اقدام طی نامه ای به متکی در خواست احضار و تذکر به سفیر امارات را می کنند بدرفتاری و برخورد نامناسب با تجار و بازرگانان ایرانی در فرودگاه های کشور امارات طی چند هفته اخیر شدت بیشتری یافته است. گزارش دیگر حاکی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد،دوبی مهم ترین ایستگاه محققان و کارشناسانی است که قصد دیدار با نیروهای ایرانی بر انداز رو دارند و یک سازمان غیر دولتی هم که توسط مخالفان ایران در دوبی راه اندازی شده،نحو ایجاد تغییرات سیاسی در ایران را آموزش می دهد...به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از امارات هدایت تجار و بازرگانان ایرانی به سوی بخش ها و پروازهای خاص، در مواردی حتی ضرب و شتم و تجسس بیش از حد در ساک ها و بارهای شخصی آنان، رفتار بد ماموران دولتی امارات با ایرانیان ، بخشی از برخورد نامناسب پلیس امارات متحده عربی با ایرانیان در هفته های اخیر بوده است.گزارش های تکمیلی حاکی است، تجار و بازرگانان و مسافران ایرانی کشور امارات متحده عربی با توجه به نوع برخورد پلیس این کشور با آنان خواستار رسیدگی مسئولان کشورمان به این نوع بدرفتاری ها شده و از مسئولان ایرانی خواسته اند با برخورد متقابل با اتباع و تجار اماراتی مانع ادامه توهین پلیس این کشور به اتباع ایرانی شوند.گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در امارات می افزاید :در پی نفوذ بیگانگان در منطقه خلیج فارس و طرح دعاوی غیر حقوقی اماراتی ها نسبت به ایران در گذشته طی چند هفته گذشته نیز شدت عمل پلیس این کشور با مسافران ایرانی و بخصوص تجار و بازرگانان هموطن رنگ و بوی خاصی به خود گرفته است به نحوی که عکس العمل مناسب مسئولین کشور در مواجه با این نوع برخورد ها در روزهای اخیر بیشتر احساس می شود.در همین مورد علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از نامه درخواست نمایندگان از متکی برای احضار و تذکر به سفیر امارات در تهران جهت توضیح در مورد وقایع اخیر خبر داد.وی افزود: تعدادی از تجار به نمایندگان مراجعه کردند و شرح حال خود را در مورد نوع برخورد مسوولین اماراتی با آنها توضیح دادند که با تحقیقی که در این زمینه صورت گرفت قرار شد در اولین اقدام نمایندگان به وزیر امورخارجه کشورمان در این رابطه توضیح دهند. این در حالی است که رییس منطقه آزاد تجاری راس الخمیه دوبی هفته گذشته گفـت:مسوولین ایرانی توافق کردند برای جذب سرمایه های ایرانیان به سوی امارات در تهران دفتر احداث کنیم!(؟) به گزارش باشگاه خبرنگاران اسامه العمری رییس منطقه آزاد تجاری راس الخمیه گفت: منطقه آزاد راس الخیمه به زودی دفتری در ایران و آلمان برای جذب سرمایهگذاران و گرفتن تسهیلات ویژه تاسیس میکند و در این رابطه با مسسولیت ایرانی و آلمانی به توافقات اولیه رسیده است و احتمالا در تهران و بن دفتر خواهیم داشت. وی افزود: تاکنون خارجیها بیش از 27 میلیارد دلار در این منطقه سرمایهگذاری کردهاند که تا پایان سال جاری این میزان افزایش مییابد. رییس منطقه آزاد تجاری راس الخمیه مدعی شد: بیش از 330 شرکت ایرانی درمنطقه آزاد راس الخیمه تاسیس شدهاند. در همین حال پس از اظهارات رایس،وزیر خارجه آمریکا درباره راه اندازی مرکزی در دوبی برای شناخت ایرانیان،نیویورک تایمز اطلاعات دقیق تری از اقدامات براندازانه آمریکا علیه ایران منتشر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،به نوشته این روزنامه،در طبقات فوقانی ساختمانی با سبک معماری دهه 1970 و در قلب شهر کویری دوبی،وزارت خارجه،دفاتری را تشکیل داده که ادامه تلاش آمریکا برای تغییرات سیاسی در ایران است.نیویورک تایمز فاش کرد،دوبی مهم ترین ایستگاه محققان و کارشناسانی است که قصد دیدار با نیروهای ایرانی بر انداز رو دارند و یک سازمان غیر دولتی هم که توسط مخالفان ایران در دوبی راه اندازی شده،نحو ایجاد تغییرات سیاسی در ایران را آموزش می دهد.