صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵  ، 
شناسه خبر : ۳۴۷۱۰۸
پایگاه بصیرت / احمد قهرمانی
در جنگی نابرابر، که تمام استکبار جهانی از صدام ملعون حمایت می‌کردند، یک قسمت ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک از کشور اشغال شده بود و تلاش می‌شد با فشار بر گلوی استراتژیک و اقتصادی ایران آن را مجبور به تسلیم کنند؛ اما کشوری که تحریم شده بود و امکان خرید تسلیحات نداشت و از سوی دیگر در این کشور تازه انقلاب شده بود و نهادها و سازمان‌های دولتی به هم ریخته بودند و نیروهای نظامی سازماندهی خوبی نداشتند و بعد از دو سال از جنگ تحمیلی، توانست منطقه ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک خرمشهر را از دست دشمن آزاد کند؛ اما آنچه آن مرد حکیم، رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند، واقعیت امر بود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»
درس‌هایی در این آزادسازی برای امروز جامعه ما که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «خرمشهرها در پیش است»، وجود دارد:
1ـ از نظر عقل ابزاری امکانات، تجهیزات، پشتوانه‌ها و حامیان صدام خیلی بیشتر از ما بود و امکان پیروزی و آزادسازی خرمشهر وجود نداشت؛ ولی در جنگ اراده‌ها وقتی یک عده‌ای از مردان مؤمن و انقلابی به اقدامی غیرممکن و سخت در آزادسازی خرمشهر تصمیم می‌گیرند و رهبری فرزانه و حکیم مردم را هدایت می‌کند، می‌شود بر دشمن غلبه کرده و خرمشهرها را آزاد کرد؛ از جمله این خرمشهرها میدان و صحنه جنگ اقتصادی، تجاری، ارزی، پولی و مالی است. برای آزادسازی این میدان جنگ اقتصادی اراده قوی لازم است. 
2ـ در زمان جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر تابلویی در ورودی شهر نصب شده بود که در تاریخ ماندگار شد جمعیت: ۳۶ میلیون نفر. این تابلو نماد مقاومت، اتحاد و همدلی تمام مردم ایران بود که پشت سر خرمشهر ایستاد و توانست آن را آزاد کند. در میدان جنگ اقتصادی و تجاری امروز هم برای آزادسازی آن از چنگ نظام سرمایه‌داری و پیاده‌سازی یک اقتصاد مقاومتی به تابلویی از حضور ۸۵ میلیون ایرانی در این میدان و وحدت و انسجام داخلی نیاز است، صرف نظر از زبان، قومیت، مذهب و سلیقه همه با هم و پشت سر رهبری فرزانه باید این میدان جنگ اقتصادی را فتح کنیم.
3ـ آزادسازی خرمشهر سبب روحیه رزمندگان اسلام و پیروزی‌های بعد و شکست روحیه دشمن و مقدمه‌ای برای عملیات‌های بعدی و نفوذ در عمق خاک عراق تا شرق بصره از جمله در عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر و سلسله عملیات‌های والفجر و کربلا شد. پیروزی در میدان جنگ اقتصادی و شکست دشمن مقدمه‌ای برای عملیات‌های بعدی در عمق نظام سرمایه‌داری، سرعت در اضمحلال استکبار جهانی و ایجاد نظم جدید در نظام بین‌الملل خواهد شد. 
4ـ همچنان که میدان جنگ در عملیات بیت‌المقدس جنگ نامتقارن بود و دشمن از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تثبیت جایگاه خود در خرمشهر و جداسازی خوزستان از ایران با کمک استکبار جهانی استفاده کرده بود، در میدان جنگ اقتصادی هم جنگ، جنگ نامتقارن است و دشمن از تمام ظرفیت‌های اقتصادی، سازمان‌های بین‌المللی، تحریم، دلار و... برای پیروزی در این میدان استفاده می‌کند؛ ولی به فرموده رهبر معظم انقلاب در جنگ نامتقارن هر دو طرف توانایی‌ها و منابع قدرتی دارند که طرف مقابل از آنها برخوردار نیست و منبع قدرت نظام اسلامی اعتماد و توکل به قدرت خدا، اعتماد به پیروزی، اعتماد به قدرت اراده انسان‌های مؤمن است.
نام:
ایمیل:
نظر: