صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶  ، 
شناسه خبر : ۳۴۷۶۵۹

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در جشن احیای۲۲۰ واحد تولیدی راکد در استان در محل کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که در جمع باصفای کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه و مجموعه‌های احیا شده هستم و از همه عزیزانی که در احیای این کارخانه بزرگ که به دست کارگران و مهندسان احیا شد،تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این صنعت کار زیرساختی برای صنعت می‌کند، گفت: صنعت ماشین سازی بسیاری از کارخانجات به برکت کار شما تجهیز و نوسازی می‌شود؛ ماشین سازی نه فقط خود بلکه بسیاری از کارخانه کشور را نوسازی می‌کند و این زیرساخت صنعت کشور است؛ مخصوصا کارهای نویی که انجام شده و کارگران و مدیران به من توضیح دادند.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: شما با قوت به تجهیز و پیشرفت گام بردارید؛ اگر در بخش خصوصی بود باید به یک نقطه برتر می‌رساند و کارگر جذب می‌کرد، ما اصلا مخالف اصل خصوصی‌سازی نبودیم ولی متاسفانه در ماشین سازی این اتفاق نیافتد،کارگران زیادی از کار بیکار شدند و فقط این صنعت در حد یک زمین باقی ماند.

وی یادآور شد: دفعه قبل که به استان آمدیم، چهره‌ای از کارگران دیدم که الان متفاوت از ان زمان هستند؛ تشکر می‌کنم از شما زیرا این کار و اراده شما بود که موفق شدیم نه من! بنده و امثال من هر جا باشیم وظیفه خود را انجام می‌دهیم؛ شما وارد میدان شدید و ثابت کردید ما می‌توانیم.

رئیسی به بازدید از غرفه صنایع احیا شده اشاره کرد و گفت: برخی از این غرفه‌دارها می‌گفتند که ۵۰ تا ۳۰۰ نفر کارگر جذب کردند و همه به این نکته اشاره می‌کردند که ما هنوز در آغاز راهیم و می‌خواهیم خط تولید را دو یا سه برابر کنیم،اگر حمایت باشد این محصولات چند برابر شده و افراد زیادی جذب خواهیم کرد.

دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و اشتغال داشته باشیم

وی متذکر شد: آن چیزی که شهدا به ما آموختند، نظیر شهید باکری‌ها، این است که ما می‌توانیم! دیروز سنگر، جبهه‌ها در مناطق مختلف بود ولی الآن سنگر این کارخانه و صنایعی است که در جای جای این کشور دارد زیرا دشمن نمی‌خواهد ما در کشور تولید و اشتغال داشته باشیم بلکه می‌خواهد بیکاری و کمبود درآمد داشته باشیم تا از آن راه مار به به زانو دربیاورد.

رئیس جمهور گفت: تبریز اراده کرد و الان با قوت می‌گوید که ما می‌توانیم. شما نشان دادید که هم دانش کار را دارید زیرا کارتان دانش پایه و فناوری پایه است و هم اراده دارید که تولید را ادامه دادید وهمه اینها زیرساخت صنایع کشور شد.

ایجاد ۶۷ هزار اشتغال با ۲۲۰ کارخانه و کارگاه در آذربایجان‌شرقی

وی گفت: با احیای ۲۲۰ کارخانه و کارگاه در استان آذربایجان‌شرقی، ۶۷ هزار نفر صاحب شغل شدند، محصول استاندارد قابل ارائه نه تنها در تبریز و کشور بلکه در منطقه رقم خورد.

رئیسی گفت: ۲۲۰ واحد در استان راه‌اندازی شده است و امروز صبح به چرم‌شهر تبریز رفتم و از نزدیک دیدم که چقدر صنعت با کیفیت بالا و کار بزرگی در تبریز انجام شده است.

تولید قدرت فقط ساخت موشک نیست بلکه همین صنایع است

رئیس جمهور ادامه داد:  ساخت موشک افتخار است. ما به این که دوستان عزیز امروز محصول موشکی را تولید می‌کنند که دنیا را خیره می‌کند افتخار می‌کنیم. شما هم با احیا صنایع و راه انداختن واحدهای راکد، تولید قدرت کردید.

رئیسی با اشاره به شهدایی نظیر تهرانی مقدم که بعد از شهادت همه وی را شناختند، گفت: الآن خیلی‌ها در حیطه خود تولید قدرت می‌کنند. 

رئیس جمهور افزود: دولت و مجلس خود را مکلف بر حمایت از تولیدکنندگان می‌داند و قطعا بدانید هم حمایت مالی، هم حمایت قضایی خواهید شد.

نمی‌گذاریم حقوقی از کارگران ضایع شود

وی متذکر شد: فرمایشاتی که کارگران داشتند، بررسی و مشکلات رفع خواهد شد، اصلا نگران نباشید، ما با تمام وجود کاری خواهیم کرد تا حقوقی از کارگران ضایع نشود.

رئیسی به شعار سال اشاره کرد و گفت: در  تحقق رشد تولید، ما مهار تورم را با رکود دنبال نمی‌کنیم، ما مهار تورم را با رشد تولید دنبال می‌کنیم.

تولید، داروی بسیاری از دردهای ماست

وی ادامه داد: تولید، داروی بسیاری از دردهای این روزهای کشور است، تولید باشد، صادرات و درآمد افزایش می‌یابد و سهم ما در منطقه اقزایش خواهد یافت و نتیجه آن مهار تورم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: با امید کارها را دنبال کنید و به فرمایش رهبری در سخنرانی‌ها توجه داشته باشید و با تاسی به درخواست ایشان،با ایمان و امید پیش روید.

وی گفت: با احیای این ۲۲۰ واحد در حوزه صنعت، هزاران شغل ایجاد شد؛ البته اشتغالزایی افزایش خواهد داشت و با این وضع، تبسم بر لبان خانواده جا خوش خواهد کرد زیرا بیکاری برای هر ایرانی و خانواده‌اش تاثیر منفی دارد.

 تمام واحدهای راکد و تعطیل احیا شده است

رئیسی در ادامه بیان داشت: قطعا با کمک‌های خود شما تمام واحدهای راکد و تعطیل احیا شده است؛ البته ما ابتدای راه هستیم و کار را تمام نشده ندانیم،   با تلاش هر صنعتی احیا خواهد شد،ه البته طبق گفته استاندار این ۲۲۰ واحد فقط برای صنعت بود و در حوزه‌های دیگر هم احیای واحد داریم.

وی ابراز کرد: سطح بیکاری و عدد بیکاری با این روند کاهش خواهد یافت و قطعا نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد.

 

منبع: فارس

نام:
ایمیل:
نظر: