صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶  ، 
شناسه خبر : ۳۴۸۳۱۲
فرمانده کل سپاه

اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و حوزه سلامت سپاه هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله برگزار شد.
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این سمینار گفت: «شهید چمران تندیسی زنده از فضایل اخلاقی، عرفان، علم، معرفت، هنر و جهاد در راه خدا و یک اسوه است.»
سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه بقیه‌الله مولود انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: «امروز این دانشگاه، افتخار امت اسلامی و انقلاب اسلامی است؛ این دانشگاه محصول رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در سی و چند سال گذشته است که فراتر از مرزهای کشورمان می‌درخشد و پیام‌آور فرهنگ‌ها، ارزش‌ها، فنون و مهارت‌هایی است که برای حیات بخشیدن به زندگی انسان‌ها تأسیس شده است‌.»
وی با تأکید بر اینکه فلسفه اصلی انقلاب اسلامی وراثت مستضعفان روی زمین است، تصریح کرد: «در بخش امداد، یاری رساندن به امت اسلامی و جهان مستضعفان ما با دنیای بدون مرز روبه‌رو هستیم.»
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران از مظلومان و مستضعفان دفاع می‌کند، بیان داشت: «قلمرو رسالت سپاه معادل قلمرو انقلاب اسلامی است. شعار انقلاب اسلامی کرامت انسان، آزادگی، شرافت، عزت، امنیت، آرمان و سلامت است.»
وی با تأکید بر اینکه سلامت یکی از ارمغان‌های بزرگ برای ملت ما و دیگران است، گفت: «نظام ما در عرصه درمان و سلامت جزء کشورهای برتر جهان است. پزشکان ما در حوزه تخصص بی‌نظیر هستند. دستان پزشکان ما شفابخش است و رابطه شفابخش بین پزشک و بیمار برجسته است. کلام و نگاه و دستان الهی پزشکان ما شفابخش است. زیباترین جلوه روح بشر نجات انسان از مرگ و بازگرداندن آنها به زندگی است و پزشکان ما سرآمد و نابغه هستند و مراکز درمانی ما پیشرفته هستند و این یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌های ماست.»
فرمانده کل سپاه در پایان تأکید کرد: «ایران باید متناسب با شخصیت مردمانش بزرگ شود. ما سرمایه عظیم و تمام ناشدنی داریم و هدف ما تعالی انسانیت، عدالت، آزادی، اسلام، کرامت، رفاه، امنیت و آسایش است و ما به آرامش توأم با امنیت می‌اندیشیم و برای پیشرفت باید پیش برویم.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نیز در اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشکده علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم(عج) و حوزه سپاه که در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به حضور نخبگان علوم پزشکی در دانشگاه بقیه الله(عج) گفت: «افزون بر متخصصان پزشکی، نخبگان بسیاری از کشور‌های مختلف در حوزه‌های علمیه داخل کشور در حال تحصیل هستند.»
وی ادامه داد: «ورود دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) به عرصه بین‌الملل اقدام مبارکی است و نگاه دین اسلام این است که مسلمانان در قبال تمام بشریت مسئول هستند.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دین برای خدمت به بشریت آمده، عنوان کرد: «انقلاب اسلامی محدودیت جغرافیایی ندارد.»
وی با تأکید بر حضور همه‌جانبه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، بیان کرد: «در همه عرصه‌ها باید با قدرت وارد شویم و بزرگ‌ترین عرصه قدرت، علم است.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر لزوم ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی به جهانیان، عنوان کرد: «باید به جهانیان نشان داد خدمت به دنیا، از دریچه دینی و اسلام متفاوت است.»
وی با بیان اینکه نگاه دین نگاه به انسان است، گفت: «تخصص پزشکی از علوم انسانی است و باید به جهانیان نقش دین در سلامت را نشان دهیم. دنیا اصل سلامت معنوی را پذیرفته است؛ اما پیرامون این موضوع نسخه‌ای ندارد و نسخه جامعی به جز مبانی دینی در بحث سلامت معنوی پیدا نمی‌کنیم.»

نام:
ایمیل:
نظر: