صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

چند رسانه ای >>  عکس >> تصاویر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰  ، 
شناسه خبر : ۳۴۹۳۵۱
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
پایگاه بصیرت / عکاس: محمد جواد امینی
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرأت نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین (علیه‌السلام) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آئینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا (علیه‌السلام) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبر گویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. در این مراسم نمادین جنازه‌های بی سر شهدای کربلا بر دوش زنان با گذشت از خیابان شهدا و عبور از مقابل حسینیه امینی‌ها و رسیدن به امامزاده حسین (علیه‌السلام) دوباره به مسجد مبدأ بر می‌گردند و در طول مسیر نیز به سینه زنی و نوحه خوانی می‌پردازند. این مراسم همچنین یکی از معدود آئین‌های عزاداری سید الشهدا (علیه‌السلام) است که توسط زنان برگزار می‌شود.
برچسب اخبار
نام:
ایمیل:
نظر: