صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷  ، 
شناسه خبر : ۳۴۹۶۰۴

آیت‌الله‌‌العظمی گلپایگانی(ره) به رهبر معظم انقلاب بسیار علاقه‌مند بودند و بنده با توجه به تعابیری که می‌شنیدم، احساس می‌کردم که ایشان علاقه قلبی و صمیمیت خاصی به رهبر انقلاب دارند. در مسائل نظام و حکومت اسلامی، معمولاً می‌خواستند که نظر رهبری لحاظ شود.
خاطرم هست در یک جلسه خصوصی که چند نفر از نزدیکان خدمت آقا بودند، نظر ایشان را درباره رهبر انقلاب سؤال می‌کنند. آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی می‌گویند: «اگر از من هم در مسئله رهبری سؤال می‌کردند، بهتر از آقای خامنه‌ای سراغ نداشتم.»
این نشان از نظر و توجه آقا نسبت به مقام رهبری دارد. متقابلاً باید از توجه رهبر معظم انقلاب به مراجع و بزرگان دین، به‌ویژه مرحوم آیت‌الله‌‌العظمی گلپایگانی(ره) سخن گفت.
همه مردم شاهد شرکت رهبر معظم انقلاب در مسائل مربوط به کسالت، رحلت و مراسم تشییع ایشان بودند. همچنین پیام فوق‌العاده پرنغز و نورانی رهبر معظم انقلاب، بهترین معرف و روشن‌ترین شاخصه نظر ایشان در ارتباط با آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره) بود.
آیت‌الله‌‌العظمی گلپایگانی(ره) تا پایان عمر، توجه و عنایت بسیاری نسبت به نظام اسلامی، امام و رهبر انقلاب داشتند. چنانکه در آخرین سخنان و نوشته‌های‌شان نیز به‌صراحت بر حفظ نظام اسلامی و ضرورت دفاع و جانبداری از انقلاب تأکید کرده و هر گونه دشمنی و مخالفت با انقلاب اسلامی را نوعی عمل ضدانقلابی و مغایر با وظیفه دینی می‌دانستند.

به نقل از آیت‌الله صابری همدانی(ره)

نام:
ایمیل:
نظر: