صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲  ، 
شناسه خبر : ۳۴۹۷۱۴
مسئول سازمان ورزش بسیج مستضعفین

یکی از ابزارهای مهم ایجاد شادابی، پویایی و امیدآفرینی در جامعه، گسترش و سرمایه‌گذاری در امر ورزش است. از این رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با جلوداری سازمان بسیج مستضعفین در راستای گسترش امید در جامعه و میان اقشار مردم، توجه ویژه‌ای به مسئله ورزش دارد. در این زمینه برای بررسی و اطلاع از برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان با «محرم نشاطی» رئیس سازمان ورزش بسیج کشور که ریاست تربیت بدنی سپاه شهدای آذربایجان غربی، حضور به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ آزادگان و مدرس فدراسیون فوتبال و... را در سوابق خود دارد، به گفت‌وگو نشستیم.
نشاطی درباره سیاست‌گذاری این سازمان به صبح صادق گفت: «سازمان ورزش بسیج، رسالت و مأموریتش حول دو محور اساسی است که یک مأموریت آن درون‌سازمانی و مأموریت دیگر آن برون‌سازمانی است.»
وی با اشاره به اینکه این سازمان در مأموریت برون‌سازمانی وظایفی برعهده دارد، گفت: «در مأموریت‌های برون‌سازمانی در ورزش‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی، استعدادیابی و قهرمان‌پروری کارهای بسیار خوب و قابل‌توجهی صورت گرفته است. در هرم کاری سازمان بسیج، پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و سپاه نواحی استان‌ها مأموریت خود را از سازمان بسیج دریافت می‌کنند و خوشبختانه کارهای اساسی انجام داده‌اند. اگر امروز شاهد موفقیت‌های روزافزون در حوزه ورزش هستیم، به دلیل این است که همواره بسیج مقتدر در کنار جامعه ورزش کشور و در خدمت آحاد مردم و کمک به دولت فعالیت می‌کند.»
نشاطی تصریح کرد: «در بحث نشاط‌آفرینی هم با توجه به اینکه سازمان نزدیک به ده هزار تیم ورزشی را در سطح کشور مدیریت می‌کند که مورد تأیید سازمان و سپاه است، امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم موفق باشیم.»
وی افزود: «برای سازمان ورزش بسیج در حوزه‌های مأموریت درون‌سازمانی، مدیریت قهرمانی، ورزش همگانی، استعدادیابی و آموزش و در مجموع مأموریت‌های کلانی هم در سند اعتلای بسیج و هم در مأموریت ذاتی سازمان تعریف شده است.»
نشاطی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: «ورزش دروازه صعود به معنویت‌هاست و با توجه به سند اعتلای بسیج، معنا و مفهوم آن رنگ ارزشی و بسیجی در بر می‌گیرد. اعتقاد داریم باید در همه میادین ملی و بین‌المللی به لحاظ تخصصی و اخلاقی برتر باشیم. حقیقتاً شاهد کارهای اساسی و بنیادی خیلی خوبی در سازمان ورزش بسیج هستیم.»
وی در ادامه تصریح کرد: «در سند جدید بسیج با کمک فرماندهان محترم سپاه‌های استانی در تعامل هستیم تا ۳۵۰ تیم ورزشی ساماندهی شوند و هدف ما، حضور فعالانه و مؤثر در لیگ‌های برتر است. این امر نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان بالادستی می‌طلبد؛ البته در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و از توان فکری اعضای صاحب‌نظر در حوزه ورزشی استفاده کردیم و جلساتی به ریاست سردار قریشی در باشگاه «مقاومت» برگزار شد که با چه راهکاری بتوان این350 تیم را سازماندهی کرد.»

نام:
ایمیل:
نظر: