صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸  ، 
شناسه خبر : ۳۵۱۱۶۰

جاسوس‌بازی

یک محقق پارلمان انگلیس که به تازگی رسانه‌های این کشور از دستگیر شدن او به‌اتهام جاسوسی برای چین خبر داده‌اند، بر بی‌گناه بودنش و انجام ندادن هر گونه جاسوسی برای چین تأکید کرد.
در پی گزارش رسانه‌های انگلیس درباره دستگیر شدن دو مرد شامل یک محقق مجلس عوام پارلمان به‌اتهام جاسوسی از سوی پلیس، وکلای این محقق در بیانیه‌ای گفتند، موکل‌شان بر بی‌گناه بودنش تأکید دارد. به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، طبق این بیانیه‌، این فرد که مقامات انگلیس هنوز هویتش را اعلام نکرده‌اند و طبق گزارش‌ها بین 20 تا 30 سال دارد، اتهام خود در زمینه جاسوسی برای چین را رد کرده است.
روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس گزارش داد، یک محقق که برای مجلس عوام کار می‌کرده و همچنین یک مرد دیگر در ماه مارس به ظن جاسوسی برای دولت چین به دست پلیس انگلیس بازداشت ‌شده‌اند. طبق گزارش ساندی تایمز، این محقق بر روی موضوعات مربوط به سیاست بین‌الملل کار می‌کرده و با چندین نماینده ارشد حزب محافظه‌کار ارتباط نزدیک داشته و به اطلاعات حساس طبقه‌بندی شده نیز دسترسی داشته است.

حبس برای پسر بایدن

«هانتر بایدن» پسر جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در ارتباط با در اختیار داشتن اسلحه‌ای که در سال ۲۰۱۸ خریداری کرده بود، متهم شد. این امر نخستین‌بار در تاریخ آمریکاست که فرزند یک رئیس‌جمهور در حال خدمت به ارتکاب جرم متهم می‌شود. اتهام علیه هانتر بایدن مواردی مانند اظهارات دروغ در فرم فدرال مربوط به مالکیت سلاح و مالکیت سلاح به‌عنوان شخصی را که از داشتن سلاح ممنوع بوده، شامل می‌شود. بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، این تحول از این نظر نقطه عطف به‌شمار می‌رود که دادخواست اولیه او رد شده و احتمال محاکمه شدن وی آن هم در میانه تلاش پدرش برای نامزدی مجدد در انتخابات 2024 آمریکا را فراهم می‌کند. این در حالی است که کاخ سفید تصور می‌کرد پرونده حقوقی هانتر بایدن تا پایان تابستان بسته خواهد شد. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تازگی اعلام کرده‌اند در ارتباط با امور سرمایه‌گذاری‌های شغلی هانتر بایدن، علیه رئیس‌جمهور درخواست استیضاح خواهند داد. اسناد دادگاه نیز نشان‌ می‌دهد، احضاریه دادگاه روز پنجشنبه برای هانتر صادر شده است تا در دادگاه مورد نظر حاضر شود، اما هنوز معلوم نیست که دادگاه وی در چه زمان و در چه مکانی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
نظر: