سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه از موافقت جمهوری اسلامی ایران با درخواست اخیر آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای نمونهگیری مجدد از " لویزان " خبر داد. حسینی روز یکشنبه در نشست هفتگی خود باخبرنگاران خاطرنشان کرد: که موافقت ایران با درخواست اخیر آژانس بینالمللی در راستای همکاریهای گذشته ایران با این نهاد بینالمللی بوده است . سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به همکاریهای خودبا آژانس در چارچوب ان.پی.تی ادامه میدهد، تاکید کرد: بهترین مرجع برای رسیدگی به پرونده هستهای ایران آژانس است . حسینی گفت: اگر پرونده ایران در شورای امنیت به آژانس برگردد، ابهاماتی که مطرح است ، بهتراز گذشته میتواند مورد رسیدگی قرارگیرد. سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری خود همچنین گفت: ما از روسیه توقع داریم که ظرفیت دیپلماسی خود برای بازگشت پرونده ایران از شورای امنیت به آژانس ، استفاده کند.