مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی در دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران از تلاش های کشورمان در راه مبارزه با سلاح های شیمیایی قدردانی کرد . به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به لاهه , فیرتر در این دیدار با متکی گفت : جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاریهای ارزنده و خوبی با سازمان منع سلاح های شیمیایی او پی سی دبلیو "OPCW" داشته است.منوچهر متکی نیز در این دیدار بسیج همه ظرفیت ها در جامعه بینالمللی را برای رفع تبعیض , گزینشی شدن کنوانسیون و نیز اجرای کامل این معاهده بینالمللی خواستار شد و بر مجازات کشورهایی که به کنوانسیون بی توجهی می کنند , تاکید کرد .وزیر امور خارجه همچنین در پیشنهاد خود برای ایجاد تشکیلات بین المللی جهت ارائه خدمات به قربانیان تسلیحات شیمیایی با توجه به هزینه های سنگین مالی آنان , تاکید کرد.کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی در سال 1993 در پاریس تدوین و به امضا 181 کشور رسید و در سال 1997 اجرایی شد.هدف کنوانسیون ممانعت از توسعه , تولید, انباشت و بکارگیری سلاح های شیمیایی و در نهایت نابودسازی ذخایر شیمیایی جهان است.جمهوری اسلامی ایران در شمار نخستین کشورهایی بود که متن کنوانسیون را امضا و به عضویت این معاهده بین المللی درآمد .