ایراندیگه چه خبر؟ زیباکلام: بازنشستگى تعدادى از اساتید دانشگاه ، ارتباطى با سیاست هاى دولت نهم نداردخبر اول این که صادق زیباکلام گفته: بازنشستگى اساتید دانشگاه ارتباطى با سیاست هاى دولت نهم ندارد زیرا آنان که بازنشست شده اند همگى مدافع و مبلغ نظام بوده اند.صادق زیباکلام در گفت و گو با شبکه صداى امریکا در خصوص آنچه که از سوى گزارشگر صداى آمریکا اخراج اساتید نام گرفته بود، اظهار داشت: مطلقاً بحث اخراج و بازنشستگى در میان نبوده است آنچه که وجود دارد این است که بر اساس قوانین و مقررات این اساتید بازنشست شده اند، قانونى که مطابق مصوبه مجلس شوراى اسلامى تصویب شده و اجراى آن را وزارت علوم انجام مى دهد که مشمول اساتید بالاى ۶۵ سال با ۳۰ سال سابقه خدمت مى شود.زیباکلام ادامه داده: بحث اصلى در مورد مرجع تصمیم گیرنده در خصوص بازنشستگى اساتید این است که در این رابطه هیچ نهادى خارج از دانشگاه نباید تصمیم بگیرد. تایم: مردم ایران مخالف تسلیم شدن در برابر غرب هستندخبر دیگر این که هفته نامه امریکایى تایم روز چهارشنبه در گزارشى نوشته: مقام هاى امریکایى پیوسته تلاش دارند تا موضع تهران بر سر مسئله هسته اى را موضع گروهى محدود و افراطى تلقى کنند، اما این واقعیت ندارد چرا که عموم ایرانیان معتقدند که تهران نباید در برابر غرب تسلیم شود.تایم افزوده: حتى اکبر اعتماد مسئول برنامه هسته اى حکومت سابق ایران هم معتقد است که تهران نباید تسلیم درخواست هاى غرب براى تعلیق غنى سازى اورانیوم شود.به نوشته این هفته نامه امریکایى، این فرد که نخستین برنامه فناورى هسته اى ایران در رژیم مورد حمایت امریکا را در سال ۱۹۷۴ آغاز کرده بود، اخیراً در یک کنفرانس دانشگاهى که در تورنتو برگزار شد، گفته بود ایران به درخواست اروپا بیش از یک سال برنامه غنى سازى اورانیوم را متوقف کرد، ولى چه اتفاقى رخ داد هیچ! کارشکنى مصر در صدور روادید اعضاى تیم المپیاد کامپیوتر ایرانشنیدیم که تیم دانش آموزى المپیاد کامپیوتر ایران به دلیل صادر نشدن ویزاى ورود به کشور مصر از سوى دفتر حافظ منافع دولت مصر از حضور در بیستمین المپیاد جهانى کامپیوتر بازماند.بیستمین المپیاد جهانى کامپیوتر از امروز در قاهره برگزار مى شود و تیم ایران به دلیل کارشکنى مقامات مصرى و دفتر حافظ منافع این دولت در ایران از حضور در این رقابت ها باز مانده است.صادر نشدن ویزا از سوى دولت مصر دومین خاطره ناخوشایند عدم حضور تیم هاى المپیاد ایران در رقابت هاى علمى است.نخستین بار دولت امریکا به تیم المپیاد فیزیک ایران در سال ۱۹۹۳ ویزاى ورود نداد. تولد ۱۸۰ نوزاد فلسطینى در پست هاى بازرسى رژیم صهیونیستىدست آخر این که بیش از ۱۸۰ زن فلسطینى، کودکان خود را پشت پست هاى بازرسى رژیم صهیونیستى به دنیا آورده اند.نظامیان رژیم صهیونیستى در چارچوب مجازات دسته جمعى فلسطینیان، به بهانه هاى واهى از عبور بیماران فلسطینى از پست هاى بازرسى جلوگیرى مى کنند. به طورى که بسیارى از آنان پشت این پست ها مى میرند و یا حتى زنان باردار پشت پست هاى ایست و بازرسى وضع حمل مى کنند.براساس بیانیه مرکز پژوهش هاى اسراى فلسطینى در حال حاضر ۳۴۴ کودک فلسطینى در زندان هاى اسرائیل به سر مى برند.این گزارش مى افزاید: هزار و ۱۵۰ اسیر فلسطینى نیز وجود دارند که در زمان دستگیرى، کودک بوده اند اما اکنون با سپرى شدن چندین سال از اسارتشان، به سن بالاى ۱۸ سال رسیده اند. کیهان قربون صدقه(گفت و شنود) گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که خیلی قربون صدقه دولت مخملی گرجستان می رفتند و یکسره بر حمایت کامل خود از این دولت تاکید می کردند.گفتم: چطور مگه؟!گفت: بعد از حمله گرجستان به اوستیا که با حمله نظامی متقابل روسیه و شکست خفت بار ارتش گرجستان روبرو شد، آمریکاو اسرائیل هیچ کمکی به گرجستان نکردند.گفتم: چه عرض کنم؟! خب آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال منافع خودشان هستند و معلوم بود که به خاطر گرجستان خودشان را به خطر نمی اندازند.گفت: پس چرا آنهمه قربون صدقه دولت مخملی گرجستان می رفتند؟!گفتم: یارو در نامه ای به نامزدش نوشت«عزیزم! اگر همه مردم دنیا جمع بشوند که تو را از من بگیرند به آنها خواهم گفت؛ شما چرا زحمت کشیدید، خودم می آوردم!» آنها گورکن هم بودند(خبر ویژه) حزب بعث عراق در زمان حکومت صدام با کمک سازمان تروریستی منافقین برای دفن اجسادی که به دستور صدام در درگیری ها یا اعدام ها کشته می شدند اقدام به ایجاد 365 گور دسته جمعی کرد. یک منبع آگاه عراقی با اعلام این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان گفت: صدام از منافقین خواسته بود در درگیری هایی که نیروهای وی با مردم عراق دارند، منافقین نیز باید حداقل در کشتار 2 درصد از این افراد شرکت کنند تا بخشی از کمک های پرداختی صدام به آن ها همچنان ادامه داشته باشد. وی گفت: صدام تنها در یک مورد ازکمک هایی که به این سازمان می کرد هر سه ماه یک بار 50 میلیون دلار به منافقین پرداخت می کرد اما رقم واقعی تمام کمک هایی که صدام به منافقین اهدا می کرد بر هیچ کس آشکار نشده است. وی ابراز داشت: در سال 1991 و در جریان دفع قیام کردهای شمال عراق توسط صدام که با همراهی گسترده منافقین صورت گرفت، شخصی به نام داودی رابط منافقین با حزب بعث بود به گفته این منبع آگاه در جریان دفع انتفاضه مردم جنوب در همان سال نیز شخصی به نام حسینی رابط منافقین با حزب بعث عراق بود و وظیفه ای مشابه را انجام می داد. وی در ادامه تصریح کرد: منافقین در جریان دفع انتفاضه مردم جنوب عراق با نفوذ در صفوف مبارزین انتفاضه اعلام می کردند که از جانب حکومت ایران هستند و حامل کمک های ایران به مردم جنوب عراق و قیام کنندگان هستند اما پس از جلب اعتماد قیام کنندگان، طی عملیات هایی غافلگیرانه به سرکوب مردم جنوب عراق می پرداختند. وزارت خارجه آمریکا: 550 دانشمند عراقی توسط موساد ترور شده اند(خبر ویژه) وزارت خارجه آمریکا رسما ترور 550 دانشمند و استاد دانشگاه عراقی توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را تایید کرد. به گزارش پایگاه خبری محیط براساس گزارشی که وزارت خارجه آمریکا تهیه و به بوش تقدیم کرده سازمان موساد تاکنون بیش از 350 دانشمند هسته ای و 300 استاد دانشگاه را در عراق ترور کرده است. استادان دانشگاهی که ترور شده اند در رشته های مختلف در دانشگاههای عراق تدریس می کردند. موساد همچنین از سال 2003 با آموزش نظامی گروهی از کردها و احزاب خاص به اجرای عملیات خرابکارانه علیه دولت عراق اقدام کرده است. آنها همچنین کردهای شورشی از ایران، سوریه و ترکیه را نیز آموزش می دهند تا از آنها در عملیات خرابکارانه استفاده کنند. بر اساس این گزارش ترور دانشمندان و استاد دانشگاههای عراق پس از عدم موفقیت در جذب آنها برای سرویس دهی به اسرائیل صورت گرفته است. آنها ابتدا از سوی بازجویان آمریکایی تحت بازجویی و فشار قرار گرفتند اما اسرائیل زنده بودن این دانشمندان را تهدید آمیز تلقی کرده و 550 نفر از آنان را از پای درآورد. بر اساس این گزارش گروه ویژه آمریکایی زندگی نامه کامل افرادی که باید ترور می شدند و راه های دستیابی به آنها را به اطلاع نیروهای اسرائیلی می رساند. این عملیات هفت ماه طول کشید بر اساس این گزارش بیش از 1000 دانشمند عراقی در دستور کار قرار گرفته اند و تعدادی از مسئولان عراقی در این زمینه با موساد همکاری می کنند. تعدد نامزدها را ول کن فعلاً دعوا بر سر وزن گروه هاست!(خبر ویژه) فرستاده حزب اعتمادملی به نشست احزاب اصلاح طلب خواستار حمایت این احزاب از نامزدی کروبی به خاطر آرای بالای وی در 11 استان شد.گرامی مقدم ضمن اشاره به تردید خاتمی و معرفی کروبی به نشست ائتلاف اصلاح طلبان می گوید: علت این معرفی این بود که ایشان در دور گذشته، رای اول 11 استان را کسب کردند و زمینه برای کسب آرای استان های دیگر هم آماده است و می شود با یک وحدت بر روی کاندیداتوری جناب آقای کروبی به پیروزی رسید. البته جبهه مشارکت و مجاهدین هم آقای خاتمی را مطرح کردند اما او در جلسات خصوصی دائم اعلام عدم شرکت می کند.گرامی مقدم در گفت وگو با رادیو زمانه همچنین از وزن هر یک از گروه های اصلاح طلبان به عنوان یکی از بحث های اختلافی یاد کرد و گفت: بزرگترین مشکل که پیش روی اصلاح طلبان در شرایط فعلی وجود دارد این است که آن جاذبه خاص خودشان را در کشور ندارند و به لحاظ شکلی و ماهوی، تفاوت های بسیار فاحش و عمیقی بین این گروه ها وجود دارد. یعنی یک گروهی سازمان یافته است و سازمان آن مشخص است، میزان مشارکت آن در فعالیت ها بالا است، و یک گروه دیگر را هم به دلیل عدم کارکرد حزبی نمی شود اصلاً حزب نامید، ولی در گروه ها حضور دارند. به ویژه نماینده کارگزاران در این جلسات مبنای حضورش را برای رای گیری، وزن خودشان در گروه قرار داده است دیگر گروه هایی هم که بیشترین نقش را دارند، دفاترشان مشخص است، پرسنل شان مشخص است، میزان مشارکت آن ها در فرآیند برگزاری انتخابات مشخص است؛ این ها وزن بیشتری را از سایر گروه ها می خواهند و طبیعتاً درست هم است. چون نمی توان مثلاً یک رای را به چنین گروهی داد و یک رای را هم به گروهی که اصلاً دفتر هم ندارد. ما همین اشکال را داریم.وی ضمن ابراز امیدواری به اینکه جلسات مذکور برای رسیدن به «وحدت نسبی» در انتخابات موثر باشد، اعلام کرد بحث توافق روی آقای ناطق نوری با مخالفت اکثر احزاب اصلاح طلب منتفی شده است. ایران قدرت تغییر نقشه جهان را دارد(خبر ویژه) یک نشریه عرب زبان چاپ لندن تاکید کرد: تمام جهان به این حقیقت پی برده اند که ایران قدرت تغییر نقشه جهان را دارد و کسی که گمان می برد می توان به این کشور حمله کرد دچار توهم شده است.القدس العربی در تحلیلی با عنوان «به ایران حمله نخواهد شد» خاطرنشان می کند: ایران برخلاف عراق کشوری است که دولت آن منتخب مردم است و این کشور یک کشور دموکراتیک است. از سوی دیگر ایران سرزمین گسترده ای است که نمی توان این کشور را با یک یا هزار فروند موشک شکست داد. آیا سیدحسن نصرالله در جنگ 33 روزه اثبات نکرد که می تواند با نیروهای خود طرحهای آمریکا را با شکست مواجه کند و موازنه قوا در منطقه را تغییر دهد؟ پس اگر جنبش حزب الله توانسته است چنین کند توان عامل تشکیل دهنده این جنبش (ایران) چه میزان خواهد بود؟القدس العربی می-افزاید: آیا اسرائیل قبل از حمله به تاسیسات عراق اعلام کرد که چنین اقدامی را خواهد کرد؟ یا این حمله، شبانه و ناگهانی بود؟ اسرائیل توان چنین حمله ای را ندارد. تعرض به ایران می تواند شیعیان خاورمیانه را تحریک کند و چاه های نفت منطقه را به نابودی بکشاند. علی کشتگر: ما گروه های اپوزیسیون همه بهایی هستیم!(خبر ویژه) عضو گروهک ورشکسته فدائیان خلق از شیرین عبادی به خاطر اینکه بهائی بودن را فحش تلقی کرده و از بهایی بودن برائت جسته، انتقاد کرد.علی کشتگر که سالهاست از کشور گریخته و از حاشیه گود دستور «لنگش کن!»می دهد، طی مقاله ای در سایت لائیک گویانیوز بی آنکه به سوابق مزدوری و خیانت سران فرقه بهائیت به کشور اشاره کند، اذعان کرد «فعالان و نهادهای مدنی مدافع حقوق بشر در ایران وقتی نوبت به دفاع از بهائیان می رسد، سکوت می کنند یا آن چنان که باید خود را درگیر نمی کنند. در جریان اخیر هم خانم عبادی دفاع از زندانیان بهایی را قبول کرد اما متاسفانه واکنش وی به شایعه گرایش دخترش به بهائیت چنان بود که گویی ایشان بهایی بودن یا بهایی شدن را ننگ تلقی می کند و این نسبت را به دختر خود با فحش برابر می داند».وی خواستار آن شد که جریان های اپوزیسیون در دفاع از بهائیت اعلام کنند «ما بهایی هستیم» . البته از یک مارکسیست سابقاً چپ جدیداً آمریکایی و لیبرال شده، در خدمت بهائیان در آمدن چندان عجیب نیست مخصوصا آن که خبرهای موثقی از کمک اسرائیل به گروه های اپوزیسیون مدعی چپ گرایی حکایت می کند. زیبا کلام: بازنشستگی اساتید ربطی به دولت نهم ندارد(خبر ویژه) صادق زیباکلام گفت: بازنشستگی تعدادی از اساتید دانشگاه تهران ارتباطی با سیاست های دولت نهم ندارد.وی که با رادیو صدای آمریکا گفت وگو می کرد در خصوص آنچه که از سوی گزارشگر این شبکه خبری ضدانقلاب «اخراج اساتید» نام گرفت، گفت: مطلقاً بحث اخراج و بازنشستگی در میان نبوده است آنچه که وجود دارد این است که بر اساس قوانین و مقررات، این اساتید بازنشست شده اند، قانونی که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی تصویب شده و نحوه اجرای آن را وزارت علوم انجام می دهد که مشمول اساتید بالای 65 سال با 30 سال سابقه خدمت می شود. گفتنی است طی هفته های گذشته تعدادی از رسانه های موسوم به اصلاح طلب به بهانه بازنشستگی چند استاد دانشگاه تهران جنجال وسیعی را علیه دولت نهم به راه انداختند. شجونی: اگر نواب زنده بود... (خبر ویژه) «من مطمئنم اگر نواب الان زنده بود اجازه نمی داد بسیاری از روزنامه هایی که اندیشه های سکولاریستی خود را به راحتی ترویج می کنند فعالیت داشته باشند و کرکره تمام این روزنامه ها را پایین می کشید.» این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت عنوان کرد و ضمن انتقاد از وزارت ارشاد در خصوص عدم جلوگیری از فعالیت روزنامه های سکولار گفت: متأسفانه برخی احزاب سکولار و روزنامه های وابسته به آن ها با فعالیت های کارشکنانه خود باعث شده اند تا پیشرفت های علمی کشور و اقدامات غرورآفرین پژوهشی دانشمندان داخلی ناچیز جلوه کند و حتی سرکوب شود.به گزارش «جهان نیوز» وی طی مراسمی در دفتر حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه عزاداری امام حسین در روزنامه های وابسته به احزاب سکولار به بیکاری جوانان و مردم تعبیر می شود افزود: بنده بسیاری از کشورهای دنیا را گشته ام و دیده ام که در آلمان، بلژیک و یا حتی آمریکا برای امام حسین(ع) دسته های عزاداری درست می کنند؛ در صورتی که این کشورها دائماً مورد تمثیل همین روزنامه ها قرار گرفته و می گیرند.وی در پایان گفت: آقای رئیس جمهور بارها تاکید کرده اند که وام دار هیچ حزبی نیستند و این درست است ولی ایشان بدانند که بسیاری از اصولگرایان برای پیروزی ایشان، خودشان را به آب و آتش زدند و در حد امکان سعی دارند از رئیس جمهور کنونی حمایت کنند.شجونی از همرزمان شهید نواب صفوی است. روزنامه جمهوری اسلامی جهت اطلاعاز روز پنجشنبه تعدادی از پایگاه های اینترنتی با انتشار گزارش و سندی درباره سوابق علی کردان وی را علاوه بر موضوع دروغ گفتن درخصوص ملاک تحصیلی به فساد اخلاق نیز متهم کرده اند. با توجه به اینکه وی اکنون منصب وزارت کشور را برعهده دارد مسئولان نظام باید هرچه زودتر موضوع را بررسی کنند تا اگر این سند وگزارش صحیح نیست افکار عمومی را مطمئن سازند و اگر صحیح است وی را از این سمت برکنار نمایند. حجت الاسلام غفوری امام جمعه ابرکوه در اجتماع مردم شهرستان ابرکوه بااشاره به سخن معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که گفته است ما با مردم اسرائیل مشکلی نداریم و دوست هستیم تاکید کرد ملت رشید ایران مردم اسرائیل را نه تنها دوست خود نمی داند بلکه هم حکومت اسرائیل و هم مردم اسرائیل غاصب هستند که در این منطقه جمع شدند و ملت مظلوم فلسطین را آواره کرده اند. وی افزود از ریاست جمهوری اسلامی ایران می خواهیم برای اینکه هرگونه ابهامی از بین برود معاون خود را عزل کند (تکبیر مردم ) تا مردم دنیا بدانند که جمهوری اسلامی ایران با هیچ کس شوخی ندارند و در راه آرمانهای بلند امام خمینی (ره ) و خلف صالح آن حضرت مقام معظم رهبری تاپای جان ایستاده اند. اسفندیار رحیم مشائی علیرغم اعتراضات زیاد صاحبنظران و مردم و حتی بیانیه 200 نماینده مجلس شورای اسلامی علیه اظهاراتش درباره دوستی با مردم اسرائیل در سفر رئیس جمهور به ترکیه با وی به آن کشور رفت . وی در جریان این سفر در کنار رئیس جمهور در برابر دوربین ها ظاهر می شد تا به افکار عمومی بگوید به این قبیل اعتراضات اعتنائی ندارد! شیخ الازهر تاسیس شاخه الازهر در تهران را مشروط به سوزاندان فیلم « اعدام فرعون » دانست . به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان محمد سید طنطاوی درباره درخواست دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد شاخه ای از دانشگاه الازهر قاهره در تهران گفت : « تا زمانی که فیلم اعدام فرعون که مخالف با دین جوانمردی و شرافت است ! سوزانده نشود هیچ ارتباط دینی بین ما و ایران وجود نخواهد داشت » . فیلم اعدام فرعون قطعه تاریخی اعدام انقلابی انورسادات رئیس جمهور سابق مصر که به جرم امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بارژیم صهیونیستی و وابستگی به آمریکا توسط افسر رشید و انقلابی مصر خالد اسلامبولی به هلاکت رسید را به تصویر کشیده است . طنطاوی از عناصر وابسته به رژیم کمپ دیویدی قاهره است . مقامات امارات به ایران درخصوص احداث یک دفتر امور دریایی در جزیره ابوموسی اعتراض کرده اند. به گزارش « فردا » خبرگزاری رسمی امارات گزارش داده است که مقامات اماراتی کاردار ایران را به وزارت امورخارجه این کشور احضار کرده و در یادداشت اعتراض آمیزی از تهران خواسته اند این دفتر را تعطیل کند. خبرگزاری امارات به نقل از مقامات آن کشور مدعی است که احداث این دفتر غیرقانونی بوده و تخلف آشکار از تفاهم نامه 1971 درخصوص وضعیت جزیره ابوموسی است . امارات متحده عربی در ادامه گستاخی خود خواستار مراجعه ایران و امارات به دادگاه های بین المللی برای حل این مسئله شده است ; این درحالی است که جزایر سه گانه (تنب بزرگ تنب کوچک و ابوموسی ) جز لاینفک سرزمین ایران است اما امارات مدعی مالکیت این جزایر و خواستار بازپس گیری آنهاست . تاکنون واکنشی از سوی مقامات ایرانی درخصوص این تحول نشان داده نشده است ; باتوجه به افزایش ادعاها و گستاخی های طرف اماراتی علی رغم مسامحه ایران تا به امروز برخورد قاطع با این گستاخی ها که ناقض تمامیت اراضی جمهوری اسلامی ایران است ضرورت دارد. حجت الاسلام غلامرضا حسنی با انتقاداز وضع موجود جامعه لزوم مقابله جدی با پدیده بدحجابی را مورد تاکید قرار داد. به گزارش مهر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهارداشت : متاسفانه امروز در سطح شهرستان ارومیه شاهد تردد زنان و مردانی با پوشش های نامناسب هستیم که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست و باید دستگاههای ذیربط در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند. وی تذکر لسانی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و گفت : از هفته آینده طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد مقابله با بدحجابی در استان تشدید می شود که اجرای این طرح نیازمند همکاری مردم با نهادهای ذیربط است .