بعد از گذشت ۱۵روز از سقوط یک فروند هواپیمای آمریکایی در عراق ،یک بالگرد این کشور نیز روز گذشته (دوشنبه) در غرب عراق سقوط کرد. ارتش آمریکا در بیانیهای همچون همیشه، مدعی فرود اضطراری بالگرد شده و وجود حملات احتمالی گروههای مسلح ضد اشغال عراقی به این بالگرد را رد کرد. ارتش آمریکا دراین بیانیه اضافه کرد که براثر فرود اضطراری این بالگرد در استان الانبار، ۱۸نفر از سرنشینان آن آسیب دیدند. بیانیه حاکیست که بالگردآمریکایی از نوع "سوپر الستالیون" حامل ۲۱ سرنشین به همراه چهار خدمه بودند. ارتش آمریکا همچنان در حال تحقیق در مورد علت فرود اضطراری این بالگرد است. بیانیه حاکیست که این بالگرد درحال انتقال مواد غذایی و نیرو بوده که ناچار به فرود اضطراری شده است. در ماه جاری میلادی، این دومین بالگرد آمریکایی است که به ادعای ارتش آمریکا ناچار به فرود اضطراری در استان الانبار میشود.