صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۶  ، 
شناسه خبر : ۴۲۳۲۹

هم عقل و منطق و هم علم و دانش راه و رسم مقایسه را روشن نموده اند. اندازه گیرى قد دو نفر در یک سطح ناصاف نتیجه خوبى را نصیب طالب آن نمى کند. بلکه ابتدا باید سطح هموار و صافى را براى اندازه گیرى انتخاب کرد و سپس قد نفرات را در آن محیط اندازه گیرى نمود. در دانش اقتصاد نیز با فرض ثابت و برابر بودن سایر شرایط به مقایسه دو پدیده و یا به بررسى اثر یک پدیده بر روى پدیده دیگر مى پردازند در واقع با ساده سازى سعى مى کنند تعرضى به شناخت اثر مجرد یک مؤثر بر یک پدیده بزنند. این روزها بحث سوء مدیریت دولت نهم از زبان اشخاصى مطرح مى شود که متأسفانه خود در گذشته آزمون خود را با شرایط یکسانى، که به راحتى هر عاقلى را وادار به مقایسه مى کند، پس داده اند. و سوء مدیریت جریان خود را اثبات کرده اند. در این سه سال دکتر محمود احمدى نژاد ۴ میثاق خدمت رسانى به بندگان خدا، تعالى کشور، عدالت محورى و مهرورزى را سرلوحه اهداف خود قرار داده و در این مسیر به خوبى درجه اعلاى صداقت، تلاش و عمل به عهد و میثاق خود را نشان داده است. اگر در این مجال کوتاه بخواهیم با همین ۴ محور مقایسه اى بین عملکرد دولت هاى پنجم تا هشتم بیاندازیم، به نتایج قابل تأملى برمى خوریم.در دوره به اصطلاح سازندگى طیفى در اقتصاد شبیه سازى و خلق شدند که باید به آنها مترفین نوخاسته یاد کرد متأسفانه بزرگترین ضربه اى که انقلاب اسلامى را به زمین زد همین تبدیل ارزش هاى« قناعت ، ساده زیستى و خدمت به مردم بدون بهره مندى بیشتر از سهم آحاد مردم و //.» که به شدت مورد تأکید حضرت امام خمینى(سلام ا..علیه) بود، به ضد ارزش هاى برخاسته از این شیوه مدیریت بود. اگر صادقانه عملکرد دولت نهم را داورى کنند متوجه خواهند شد که تنها این دولت است که پس از انقلاب اسلامى و در مقایسه با دولت هاى پنجم تا هشتم به حق توانسته در این مدت سه ساله قدم هاى محکمى در جهت برقرارى عدالت اقتصادى و اجتماعى بردارد. گسترش بیمه، گسترش طرح مسکن مهر، بها دادن به مناطق محروم، تقویت عادلانه دولت هاى استانى و عدم تمرکز در مدیریت، نتیجه گرا بودن در برنامه ها، طرح سهام عدالت،کوتاه کردن منافذ فساد اقتصادى،سهمیه بندى بنزین به عنوان یکى از مظاهر بى عدالتى در بهره مندى از ثروت و یارانه ملى، تشکیل صندوق مهر رضا، تقویت بخش تعاون و بخش خصوصى، توجه به تقویت درآمدى اقشار و دهک هاى پایین درآمد در جاى جاى مختلف، از جمله نمونه هاى فعالیت هاى دولت در برقرارى عدالت اقتصادى و اجتماعى هستند. تنها شاخصى که موجب نگرانى همه و به ویژه شخص محترم رئیس جمهورى است تورم است و جالب اینکه متوسط این شاخص از دولت هاى پیشین کمتر است (حتى این رقم در دولت پنجم به ۵۰ درصد رسیده بود.) اما برخلاف دولت هاى قبلى اینجا رئیس جمهور حق پوشانى نمى کند. بلکه صادقانه خود را مسئول و پیگیر بهبودى اوضاع اقتصاد مى دادند. رشد علمى کشور در این ۳ سال و رشد در کلیه زمینه هاى اقتصادى، اجتماعى همه نمودى از عملکرد درخشان دولت دکتر احمدى نژاد است. یکى از وجوه تمایز این دولت عدم تمکین در برابر جوسازى هاى کاذب سیاسى است. اصولاً یکى از عوامل افزایش بهره ورى در این دولت تجمیع نیروهاى انسانى و فکرى در جهت اهداف سازندگى کشور و جلوگیرى از هرز روى نیروها در جوهاى کاذب سیاسى مانند دولت هاى پیشین بخصوص دولت هفتم و هشتم است. ولذا پایین ترین سطح بهره ورى به دولت هفتم و هشتم اختصاص داشت. به همین دلیل دولت نهم اهمیتى به برخى از سخن پراکنى هاى کذب نمى دهد. شایسته سالارى در اینجا واقعیت پیدا کرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامى قبلاً فرموده اند که ما هر وقت براساس ارزش هاى اسلامى کار کرده ایم موفق بوده ایم. رمز موفقیت دولت نهم که ایشان نیز در سخنان ارزشمندشان در دوم شهریور ماه ۱۳۸۷ در جمع هیأت دولت فرمودند این است که دولتى ارزشمدار و مردمى است و این مسئله است که خشم دشمن را برانگیخته و حتى دولت امریکا را به مخالفین دولت دکتر احمدى نژاد دلخوش کرده است.

نام:
ایمیل:
نظر: