مقامات کاخ سفید از زمان تسخیر سفارت آمریکا و در سال 1979 چهار راهبرد اساسی1- جلوگیری از نفوذ منطقه ای ایران 2-ارتقای سطح دمکراسی و حقوق بشر 3- قطع حمایت از تروریست ها و 4- ممانعت از دستیابی به فناوری هسته ای، در قبال ایران پیش گرفته اند که در هر چهار راهبرد دچار شکست شده اند واین درحالی است که جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط ممکن از حیث اقتدار و گسترش حوزه نفوذ قرار دارد و تهدید های آمریکا هم همچون طبل توخالی، هیمنه ایالات متحده را بیش از پیش دچار مخاطرات جدی نموده است